Předevčírem jsem si dovezl GSko r.v.98. Po koupi jsem s ním normálně dojel domů (asi 50km). Včera jsem se byl také projet (40km + 3 zastávky). Vše bylo v pohodě. Dnes jsem se chtěl jet také projet, nicméně jak jsem motorku nastartoval na sytič, tak se otáčky nezvedly ani nad 2000, což mi bylo divné. Nicméně jsem ji na sytiči nechal asi půl minuty a pak ho stáhnul. Motorka na volnoběh asi po půl minutě sama chcípla (vlastně se dost líně převalovala, až to asi neutáhla). Když jsem ji nastartoval znovu, tak jsem ji chvilku pomohl plynem a pak už držela. Jel jsem asi pět kilometrů a když jsem jel do kopce, tak jsem najednou začal cítit, jako když ztrácí tah a asi po dalších 300 metrech na plyn nereagovala už vůbec, párkrát cukla, rozsvítila se kontrolka tlaku oleje a chcípla. Olej jsem zkontroloval a bylo ho tam celkem dost. Nechal jsem ji chvilku vydechnout a zkusil znova nastartovat. Nešlo to, sotva se převalila, ani kontrolky přitom nedokázala udržet rozsvícené. Dotlačil jsem ji tedy zpět a v garáži ji dal na nabíječku. Baterka byla vybitá a měla nějakých 12V. Nabíjel jsem ji asi 10 minut, než přijel známý s autem a píchly jsme to přes kabely. Asi po pěti minutách na kabelech motorka naskočila úplně normálně, olej nesvítil a šlapala dobře. Dojel jsem tedy domů a nechal ji nabít naplno. K mému překvapení to trvalo asi jen 15 minut a plně nabitá dává 13,3V. Je to v pořádku? Ještě chci přeměřit, zda-li normálně dobíjí, proto se chci zeptat, kolik by při tom dobíjení měla dávat a za jakých podmínek bych to měl měřit? Za volnoběhu? V otáčkách, případně v jakých? S rozsvícenými nebo zhasnutými světly? Případně pokud by to dobíjelo normálně, tak co jiného by mohlo příčinou? Jako předchozí majitelka tam nechala loňský benzín Vervu 100, tak nemůže to k tomu též přispět? Nicméně to bych asi poznal už i při těch předchozích cestách, ale teoreticky?
Další věcí je to, že i když vypnu zapalování, tak otáčkoměr stále ukazuje 1000 otáček za minutu a když motorku zapnu, tak musím trochu otočit plynem, aby se vzbudil jinak se ani nehne. Co by s tím mohlo být?
A třetí věcí, co mě trochu štve, tak je to, že se mi stává, že když zamknu řídítka a pak je chci odemknout, tak to nejde, nebo normálně otočím na polohu OFF, ale to zapalování jakoby nevyskočí z té zatlačené polohy, takže ho pak nemůžu dát do polohy ON. Nebo naopak, když to chci zamknout, tak to zatlačím a na poloze zamknuto to zase normálně vyskočí, ač je to normálně zamčené a mělo by to být dle mého zatlačené. Mám to zapalování zkusit něčím prostříknout, případně čím? Nebo v tom je jiný problém?
Předem díky za odpovědi a přeju mnoho šťastných kilometrů.
1 reakcí na tento příspěvek GS samo chcíplo + dílčí problémy
1 reakcí na tento příspěvek GS samo chcíplo + dílčí problémy
Samozrejme muzes promerit dobijeni, zkontrolovat altik, atd, ale nic to nemeni na tom, ze baterka je mrtvola.
1 reakcí na tento příspěvek GS samo chcíplo + dílčí problémy
Nekde se tu da dohledat luxusni navod na celkovou kontrolu dobijeni myslim od Guga. Ale osobne jsem nazoru, ze mas ko baterku a nic vic.
1 reakcí na tento příspěvek GS samo chcíplo + dílčí problémy
Ikdyz bude baterka úplně mrtvá, nastartuji přes kabely a dobíjení bude v pořádku, tak můžu jet klidně až na konec světa, dokud motorku nevypnu.
Naposledy editováno 16.05.2023 16:38:40
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 4 | Dnes v 15:00 sseba1 |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |