- Na zhruba jeden měsíc, do AG tranzit po trase. Přezutí na drapák a pak co nejvíc severem na Ural. Tam trochu "trialovýho" poježdění a brodění, následuje přejezd hřebene a pokocháme se v bažinách sibiře za Uralem.
- Čím lehčí stroj, tím lépe, ale ty přesuny, takže opět jedu na jednoválci pro holky s dvouma brašnama po vlastní ose. Do AG vezu nové drapáky, (na kterých se i vrátím) na místě přezouváme a dále to začne být zajímavé.
- Spaní venku, vyjímečně u domorodců. Jídlo také venku, oheň, šašlik apod.
- Jako vždy, holky se mohou přidat, ale nesmí se bát a musí zvládnout ujet po dálnici 700 kilometrů denně. A taky by bylo dobrý, kdyby neměly řidičák starý dva měsíce a velkej těžkej dvouválcovej vergl, protože, kdo se s tím má tahat z bažiny, nebo to páčit přes kameny v brodu., když se to tam zasekne.
Obtížnost tak SG3, občas SG4, víc určitě ne
Naposledy editováno 11.09.2022 02:08:58
Motorky dáme na nákladné auto a stretneme sa na Urale.
Ty musíš ísť podľa plánu, na motorke a budeš prezúvať. My sme drsnejší, my berieme náklaďjak.
Garantuju na 95% cesty SG3. SG4 je tam tak 3x za celou dobu. Nejhlavnější je, aby bylo málo vody, protože by se rozvodnila ta hlavní řeka a na motorce by to asi nešlo. A když nebude pršet a bude sucho tak to bude skoro nuda. A to myslím beze srandy.
Ale zase ve dvou až třech lidech se dá přetáhnout normální motorka s chcíplým motorem a ucpaným sáním vzduchu i přes hlubokej brod. Vidláci mi říkali, že minule když jeli, bylo víc jak metr dvacet vody a museli čekat na ural aby je převezl až pojede kolem. Pak měli sníh a tam se den trápili na třech kilometrech a málem jedna motorka sklouzla do rokle. A to teda nechceme. Jeli v nevhodný období. Ale bylo jich 5 a jeli na vostrejch endurech jen s baťohem na skok, ale to je o ničem.
Ještě bych doporučil vzít náhradní spojku, zadní desky a před cestou dát nový ložiska, gufera a vtulky. Teď jsem spotřeboval 70% zadních desek na 1500 km a to bylo kopců málo a bláta taky málo. Ale Kolskej a sever Karélie je písčitej a kamenitej
Jen poznámka, jestli pojedete na vostrejch endurech s útočným vybavením pro přežití a baťohama, tak to není moc dobrý v kombinaci s mým těžkým strojem.
Naposledy editováno 11.09.2022 16:29:03
Ale podmienka SG4 max platí, nebudú nám predsa motorky na tom ZILe podskakovať. mohli by sa poškrabať.
Na perevale asi motorky zložíme, rozložíme asi len jeden stan, spravíme nejaké drsné fotky a zas na ZIL.
A dúfam, že tam je nejaká suprová reštika s morskými plodmi.
A do zila si můžete naskládat tolik beden s vodkou a barovejma tanečnicema, že se z průsmyku nehnete minimálně tejden.
Já bych vzal raději ural hele, mě se líbí víc a má lepší zvuk motoru, když už to budete poslouchat takovou dobu, přestože pojedete v rejndžrouvrovi s buzna výbavou v kůži a automatem a samozřejmě s řidičem. Jedno auto s rukou a plystyrejnovama výliskama, ve kterejch bude motorka zabalená, druhý auto s kungem, nebudete přece spát ve stanu, nejste socky. Stan je jen pro focení a bude hrozně malej, spíš to bude žďárák. Ve stanu spí amatéři
S tím zilem to je dobrej nápad. Takhle už bylo natořčenejch plno zajímavejch videí o přejezdu Sibiře. Pár story jsem slyšel od místních domorosců, kteří z toho měli docela srandu. Jeli takhle dokonce i starou kolymskou trasu na velkejch střepech a doprovodným uralem s kuchařem apod. Video pak natočili tak, že tejden nikoho nepotkali a všechno projeli sami bez cizí pomoci. Pak přejezd severního uralu, trochu severnější cestou. Tam by se daly pochopit dva brody, kde to ural dá tak akorát, ale na to nepotřebuješ doprovod. Stačí si počkat až někdo pojede kolem, nebo se domluvit, ale to se prodraží.
Takže použijete osvědčenej způsob. Já si teda postahuju někde fotky, jako vždy a ve fotošopu tam nahážu svojí motorku a budu to mít Djatlova defakto zadarmo.
Tady je krásně vidět, jak vysoký těžiště kvůli blbě uloženýmu nákladu znehodnotí relativně lehkou motorku. A jak se "vyplatí" jet hlava nehlava a proč nesesedat z motorky v hnusným terénu
(od 3 minuty to začíná) aneb návod jak nesmyslně dorasovat svoji motorku na pár desítkách kilometrů
hoši sbírají neuvěřitelný závady a poruchy, namotanej řetěz na hvězdičku, 2x prasklej řetěz, klacek šprajclej v brzdovým disku, ulomenej křivej startér atp.
u stěny je názorně vidět, proč je potřeba kladkostroj a proč jsem o tom psal v tématu
Naposledy editováno 12.09.2022 22:06:04
nehrajou si na drsňáky a jedou to po vidlácky
a vrchopl dokonalosti je, jak si dělá kryt motoru ze starýho kanystru, turatech a další buznatech se ani vomylem nechytají 16 minuta
bež prosím tě pryč, nezavazej při práci...
Naposledy editováno 13.09.2022 22:51:51
Dřív si tam každej chodil jak chtěl, jen se přímo ke kamenům nesmělo dojet. Teď z toho udělali šaškárnu s popisama a cedulkama jak v diznylendu.
Takže na plato ano, ale bez místního pěšího cirkusu. Od 31 minuty. A to ti psychové vstávají v 5 hodin ráno :---(
Naposledy editováno 13.09.2022 22:51:10
Eště že lamely vozím s sebou
Naposledy editováno 13.09.2022 23:00:33
Pumpa je v Ivdel, 78 km do Vižaj, poslední vesnice, pak 100km do průsmyku a 90km k závoře před Pupy, potom 10km pěšky a jste tam. No a to samé nazpátek.
Odvážní se spolehnou, že ve Vižaji koupí benzín. Neodvážní si vezmou komplet výbavu z Ivdela.
Takže je třeba vrátit se minimálně do Vižaj, tam už vede dálnice. Takže 380 kilometrů mimo vesnice. A máme to. 3,8*4=17 litrů bude někomu stačit i s rezervou + tranzit od pumpu dalších 7 litrů. Takže máme 24 litrů pro odvážné.
Někdo mi říkal nedávno, že když pojede celou dobu na dvojku i do výjezdů, tak mu to bude žrát 4litry na 100 tak teda uvidíme
Naposledy editováno 11.10.2022 17:38:02
A abych to nemusel znova hledat příští rok než vyrazím. Minule jsem si něco napsal, někam dal a pak jsem to nemohl najít. Takhle to tady bude vypálený na věky, než chcípne forum. Před odjezdem přečtu a razím.
Naposledy editováno 11.10.2022 20:07:47
Nebudeš se muset moc omezovat. Mě teda stačilo jen 5 tisíc, protože jsem byl osm dní u místních, takže jsem ušetřil.
Naposledy editováno 11.10.2022 21:23:20
To byl vtip. V samotným Rusku jsem utratil celkem za všechno včetně víza 11 tisíc plus tranzit tam a zpět 8.5 tisíc. Nepočítám věci na motorku. Takže 780 euro. Ale v jídle jsem se neomezoval, žádná hnusná kaše, vločky a občas kousek levnýho ohavnýho párku jak to praktikují někteří superspořílci, na to bych se mohl vykašlat. Ušetříš 5 tisíc za měsíc, ale celou dobu jen živoříš.
Jídlo je základ, takže maso, sejry, jogurt, ryba, občas pelmeně a houby spolu s bobulema nasbíráš v lese. Chce to ještě benzíňák, teflonovej hrnec a čajník a pak hoduješ o sto šest.
A kdyby nebyl ten pro nás špatnej kurz rublu, tak ta cena šla ještě o 30% dolů. Smrt Putinovi ! Ale zase ta příroda a málo lidí, to je paráda. Sláva Putinovi !
Takže ve finále smrt i sláva Putinovi současně.
Naposledy editováno 12.10.2022 07:16:19
V pristim roce snad to vyjde. Domlouvam si, ze tam nekde v Petersburgu zahraju proizviedienija Rachmaninova, potom se pokusim najit si tam budouci zenu
Hele, ty seš klavírní virtuóz ? To jsem netušil. Pošli odkaz na nějakej koncert, ať se pokochám.
S hledáním teda gud lak, protože jak nadhodíš, že si chceš někoho dovýzt do naší evropy, tak nemáš problém. Jen aby to nebylo ze zištnejch důvodů, na to bych si dal pozor. A nejlíp se vybírá ve stánech, tam budeš mít za pár dní minimálně 5-7 manželek jistejch a budou fakt pěkný a odhodlaný ke všemu.
No a kdyby ses spokojil s ukrajinkou, tak to je zlatej revír, samy ti polezou do postele, jak se to rozkřikne Protože jak říká jeden kolega co jezdí s kamionem po evropě. Každá druhá šlapka na světě je ukrajinka a v některejch oblastech skoro každá. Prej úplně zaplavily evropu, invaze A když vidíš ty kvanta hošanů na hranicích jak prchají z ukástánu, místo aby bránili svojí vlast tak už máš vo místním obyvatelstvu zcela jsano.
Takže uká asi ne, co.
Naposledy editováno 12.10.2022 08:22:10
Naposledy editováno 12.10.2022 10:15:44
V Rusku stojí benzín 95 oktanů 13 korun.
Naposledy editováno 11.09.2023 18:53:34
Vědrovod má doma pneuservis, což se hodí. Nebudu se muset osobně vysilovat při přehazování gum.
¨Hoši se s tím docela trápí, protože svěrák na moto gumy moc nefunguje, ale nakonec se zadařilo. Ještě vyměním 16z kolečko za 13z, doplním olej do řetězomazače a
můžeme vvyrazit.
Hoši mě nakonec přemluvili a já hodil brašny na střechu Vědra, abych mohl naplno krosit. Z motorky se stal učiněnej MX stroj. Škoda, že nemám buzna relý štítek, protože s ním bych vypadal jako Čurč Birč z buše. Takhle vypadám jen jako MX jezdec na lehkým stroji. Zase ale vidím před přední kolo a můžu pořádně roštovat.
Výjezd ze strany Ošmase je ve znamení bahna, kolejí a hatí. Je to jedna z reálných cest, kudy se dá na plato dostat na normálních strojích.
Osobně bych se na plato s těžkým dvouválcem nepouštěl, protože když zaprší tak máte co dělat i na relativně lehkým stroji.