Téma: Správná poloho palivového ventilu Suzuki GSX 600F 1998
16.5.2022 v 16:34
Ahoj. Potřebuji poradit se správnou polohou palivového ventilu ventilu u Suzuki GSX 600F 1998, motorku jsem nikdy nestartoval, takže nevím jak správně nastavit, a nastavení a pořadí co je v návodu se liší(viz foto ventilu a příručky)
Podle příručky by měla šipka kolečka ukazovat na ON jenomže, na to se nikdy nastavit nedá, jedině na na FUEL, myslel jsem že někde předtím třeba kolečko s šipkou nasadil špatně, ale po sundání kolečka jsem zjistil že to nejde dát špatně.
A tak bych se chtěl zeptat co má ventil dělat při různých polohách, protože pokud šipka ukazuje na FUEL tak z ventilu nic neteče, benzín vytéká pouze při poloze PRI





Podle příručky by měla šipka kolečka ukazovat na ON jenomže, na to se nikdy nastavit nedá, jedině na na FUEL, myslel jsem že někde předtím třeba kolečko s šipkou nasadil špatně, ale po sundání kolečka jsem zjistil že to nejde dát špatně.
A tak bych se chtěl zeptat co má ventil dělat při různých polohách, protože pokud šipka ukazuje na FUEL tak z ventilu nic neteče, benzín vytéká pouze při poloze PRI





Hlavne to nenechavej na PRI !!!! To si zakladas na poradny problem! PRI slouzi pouze k zaplaveni karburatoru. Ventil je podtlakovy! kdyz mas polohu on nebo res benzin tece az po nastartovani- vznikly podtlak v sani otevre membranu. Takze to dej na on a nevrtej do toho.
ON býva dolu. RES skôr hore. Iste neštartuj na PRI.
Maj plnú nádrž, jazdi na ON, ak bude dochádzať palivo /cuká to a zmení zvuk/, daj dohora a uvidíš či to je RES, alebo či fakt na tejto moto je RES doboku /čo som sa ešte nestretol/. Lebo by som povedal, že to ovládanie so šípkou by nemalo ísť otočiť dohora /podľa poslednej foto či návodu/.
Maj plnú nádrž, jazdi na ON, ak bude dochádzať palivo /cuká to a zmení zvuk/, daj dohora a uvidíš či to je RES, alebo či fakt na tejto moto je RES doboku /čo som sa ešte nestretol/. Lebo by som povedal, že to ovládanie so šípkou by nemalo ísť otočiť dohora /podľa poslednej foto či návodu/.
Tipnu si, ze tam nekdo dal druhovyrobni palivovej ventil a kloboucek z originalu nebo naopak. A to, ze krom na pri z nej nic netece je normalni - je podtlakovej. Nasad na nej z druhy strany hadicku a udelej usty podtlak. Uvidis, jak z toho povali benzin.
Podľa môjho skromného názoru tam máš ventil, ktorý tam nepatrí.. Pozície RES a PRI sú zrkadlovo otočené (reálne foto a návod). Fuel je len označenie pre debilov, že je tam palivo. Do tej pozície by si sa nemal dostať otočením ovládania ventilu. Ak sa tam dostaneš, je to ON (palivo netečie bez podtlaku). Vyskúšaš to tak, že pri polohe Fuel(v tvojom prípade) - normálne On, vytiahneš takú tretiu hadičku z palivového ventilu, ktorá smeruje medzi karburátory (koniec, ktorý je medzi karburátormi), strčíš si ju do pusy a nasaješ, akoby si sa chcel napiť džús cez slamku. Ak si ešte predtým odpojíš aj hadičku, ktorá vedie z ventilu do karburátorov, uvidíš pravdepodobne, že z nej po nasatí vyteká palivo. Z tej "tretej" hadičky ti nič nehrozí, robíš len podtlak, ktorý pri jazde robí motor. Paliva sa nenapiješ. Takéto "kanibalizácie" palivových ventilov na babičkách sú bežné, na moju starú CB 600 stojí nový ventil 220€

Ten ventil vypadá na originál, ale tipl bych, že do něj někdo drbal a špatně ho složil. Všechny ty polohy jsou totiž pootočené o 180?.
Jinak k těm polohám: poloha PRI je tam kvůli naplnění karburátorů, když jsou prázdné např. po servisování, běžně se nepoužívá. Zbylé polohy ON a RES pouští palivo jen za chodu motoru pomocí hadičky napojené do sání (je tam podtlakový ventil). Pokud budeš ventil rozebírat, po složení vždycky dobře zkontroluj, jestli funguje správně, ať si zbytečně nezaděláš na problém.
E: Podíval jsem se na ty fotky důkladněji a podle nápisů na plechu to přecejen není originál ventil - možná z jiného modelu/ročníku, je hodně podobný. Každopádně jestli funguje, asi bych to neřešil, pokud ti to vyloženě nevadí.
Naposledy editováno 17.05.2022 19:01:16
Jinak k těm polohám: poloha PRI je tam kvůli naplnění karburátorů, když jsou prázdné např. po servisování, běžně se nepoužívá. Zbylé polohy ON a RES pouští palivo jen za chodu motoru pomocí hadičky napojené do sání (je tam podtlakový ventil). Pokud budeš ventil rozebírat, po složení vždycky dobře zkontroluj, jestli funguje správně, ať si zbytečně nezaděláš na problém.
E: Podíval jsem se na ty fotky důkladněji a podle nápisů na plechu to přecejen není originál ventil - možná z jiného modelu/ročníku, je hodně podobný. Každopádně jestli funguje, asi bych to neřešil, pokud ti to vyloženě nevadí.
Naposledy editováno 17.05.2022 19:01:16
Čau, já mám na nově pořízené gsxf úplně stejnou pozici kohoutu jako ty (podle návodu tedy o 180° otočenou... Buď máme oba nesprávně složený kohout (uvnitř, ne kolečko) a nebo to tak má být 
Ale tak mě napadá je jedno jestli to máme otočené, prostě to stačí mít v pozici tak, aby se dalo otočit po směru i proti směru hodinových ručiček a to musí být na 100% ON ... Protože když ti jde otočit jen jedním směrem tak to je 50/50 jesi je to PRI nebo RES ... Takže buď nahoru nebo dolů ta šipka
Naposledy editováno 15.07.2023 19:53:27

Ale tak mě napadá je jedno jestli to máme otočené, prostě to stačí mít v pozici tak, aby se dalo otočit po směru i proti směru hodinových ručiček a to musí být na 100% ON ... Protože když ti jde otočit jen jedním směrem tak to je 50/50 jesi je to PRI nebo RES ... Takže buď nahoru nebo dolů ta šipka
Naposledy editováno 15.07.2023 19:53:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki gsx600f vedení hadic Suzuki GSX 600 F | Troppau_Dom | 6 | 26.9.2024 v 17:34 Kohlstein |
Technicka Suzuki GSX 600 F Suzuki Suzuki | KadlecJo | 14 | 26.4.2024 v 07:54 zmulin |
Měřák bohatosti směsy [1, 2] Suzuki GSX 600 F | Loupáček | 56 | 2.12.2023 v 16:56 Krovak |
Motorka nestartuje Suzuki GSX 600 F Suzuki GSX 600 F | Vojtas0034 | 8 | 10.9.2022 v 08:50 Vojtas0034 |
Olej gsx600f Suzuki GSX 600 F | ZdenyRider | 17 | 25.5.2022 v 10:51 Ozzy_ |