Někteří výrobci např. Honda nabízí, že když u nich koupím novou motorku, tak seškrcení a pak zase otevření provedou zdarma.
Otázka zní, zda je lepší mít (ať novu či ojetou) od výrobce motorku 500/35kw dimenzovanou celkově, vč. podvozku na tento výkon nebo je pro jezdce i motorku lepší mít seškrcenou motorku celkově dimenzovanou na vyšší výkon? (aby to seškrcení např. neškodilo motoru) Díky.
1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená
1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená
1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená
Více na: https://www.motorkari.cz/tema/?t=40918
Copyright © Motorkari.cz"
Pokud bych se rozhodoval o motorce pro kluka já, a že mě to možná za pár let čeká, volil bych variantu nějaké levné střely, která splňuje parametry pro řidičák A2 už z výroby, po dvou letech ať si ji klidně pošle dál a přeskočí vejš.... nic mu neuteče.
Naposledy editováno 26.01.2022 14:32:57
1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená
1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená
Kdybych hledal psychoterapeuta pro svoji rodinu, obratil bych se jinam. I kdyz Kohlstein praktikuje diagnostiku na dalku a bez naproste znalosti cloveka, bez precteni zadani. Na kazdem foru jsou takovi, ale stejne me to vzdycky udivi.
Naposledy editováno 26.01.2022 16:43:27
JirkaLN píše: Kohlstein> a ty nemáš žádnou hračku? Vždyť je to sen každýho táty, že může jezdit se synem na motorce.
Předpokládám, že je to i sen každého kluka, mít svolení se projet s fotrem za prdelí nebo kam fotr chce.
Jenom jsem se ptal, abych měl jasno, jestli je po mašinách opravdu tak dychtivý, že AM měl v patnácti a A1 v šestnácti, když mu máme vybrat tu správnou motorku.
Edit - že není z čeho vybírat, tak i tuhle opičárnu s 500km tacho.

Naposledy editováno 26.01.2022 18:41:53
Zajímají nás názory a zkušenost jiných v otázce, zda je lepší vybírat v okruhu A2 neseškrcených nebo A seškrcených na A2. A argumenty proč se přiklonit
raději k té či oné variantě. Takové základní zúžení výběru. Za každý konstruktivní názor a zkušenost k tomuto tématu budeme rádi.
1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená
Paradoxně byla ta Honda asi tak 100x ovladatelnější a bezpečnější než ten potrat z Týnce.
Pro tazatele. Podle mě je to defacto jedno. Pokud by kluk tíhl k vyšším pohodlnějším motorkam, tak přesun Stroma v rámci rodiny je super a celkem i ekonomický nápad, jak ale píšeš a zpravidla to tak mladí kluci maj, tak chcou něco nahatyho, silničního z čeho stříká výkon a rychlost na všechny strany. Potom je to asi fuck, šel bych primárně s myšlenkou, že se asi stejně napoprvé netrefí do toho co ho bude bavit déle než ty dva - tři roky a tak bych vybíral z kategorie co se mu líbí, nějakou ojetou buď s výkonem do 35kW nebo seskrcenou ostrou, prostě podle toho jaká bude nabídka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená
Pekeno píše: Za mě seškrcenou. Motorka, bude mít lepší podvozek, brzdy...až se mladý bude cítit tak odškrtit...
Taky větší váhu, horší zrychlení a míň friendly.
Něco jako jezdit na 125 T jenom se zavřenou přívěrou. Jede to, čtyřtakta to podělá, ale jinak je to jako za trest - víš, že by to mohlo jet o hodně víc, ale protože jsi zlobil, nasadili ti kouli na nohu.
A ja bych tedy volil nějakou malorazku. Do 500 ccm. Na starý kolena mám v garáži 550 ccm, ale složené ze tří motorek. Ty menší objemy jsou podle mě super na naučení a jejich ovladatelnost je návyková. Rada starých paprik je má taky na blbnutí. Výše zmíněná z400, 300, Duke 390 nebo rc390 a kupa jiných v podobné relaci. Při menším rozpočtu třeba starší 500 ccm stroje.

Možná někoho uklidní, že už před 2 lety, při koupi jeho poslední motorky si na ni sám ze svých úspor finančně přispěl opravdu nemalou částkou v řádu hodně tisícovek.
To stejné je v plánu i u další motorky, stejně jako i to, že si částí vlastních peněz přispěje i na zaplacení řidičáku (B+A2).
Stejně tak to, že se mu i díky vašim názorům a zkušenostem budu snažit nabídnout pomoc a rady při výběru následující motorky (jestli jich využije je jeho věc),
neznamená automaticky úvahy, že bude jezdit na vyjížďky s fotrem v zádech a podle fotříkem naplánovaných tras.
Moc nerozumím tomuto uvažování, ale asi tak někdo soudí podle svých zkušeností.
Holt každý měl asi vztahy s rodiči či dětmi různé. To život.
Ale za věcné názory a zkušenosti k tématu jsme fakt rádi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená
Kohlstein píše: Taky větší váhu, horší zrychlení a míň friendly.
Něco jako jezdit na 125 T jenom se zavřenou přívěrou. Jede to, čtyřtakta to podělá, ale jinak je to jako za trest - víš, že by to mohlo jet o hodně víc, ale protože jsi zlobil, nasadili ti kouli na nohu.
Tak třeba zmíněná ktm duke 390 váha 149kg, moje Duc848 168kg
To mi nepřijde jako zásadní rozdíl


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená
Kohlstein píše: Já myslím, že by sem kluk mohl napsat sám, jak to vidí a cítí, než nechat vybírat fotra, který mu nabízí svoje SV650. A taky pár měsíců počkat, minimálně, až se párkrát v autoškole projede.
Co tak pročítám různé příspěvky zde na fóru tak na tebe narážím snad všude a nestačím se divit. Místo konstruktivní odpovědi musíš mít vždy milion keců kolem a dělat největšího chytráka a až potom tě napadne odpovědět na danou otázku. Tebe bych chtěl znát na živo, musíš být dobrý blb.
Ono už samotné přesednutí z pitbike, který má výkon řekněme někde mezi 8 a 15 kW na 35 kW bude celkem šok. Tam už nejde jezdit plyn úplně stylem ON/OFF, musí se u toho přemýšlet. Stroje z výroby dimenzovaný na 35kW jsou obvykle subtilnější, mají užší pneumatiky a brzdy úměrné váze a výkonu té 35-ky. Když to bude škrcená 70kW mašina, tak je všechno dvakrát předimenzovaný, především brzdy, ale bude tam i širší guma, která už chce nějaký zkušenosti oproti užovce. Když v zatáčce zjistí, že je moc rychlej a hupne na přední brzdu, ta se mu kousne a průser je na světě. Vlastně ani nemusí skočit rovnou na hranici řidičáku na 35 kW, ale může vzít na jednu sezónu nějakou olítanou vránu která bude rozumným krokem od výkonu, na který je doposud zvyklý. Ještě bude řádit na motorkách mnoho let, tak ať si užije rozumný postup. Přece nechceš, aby se hned někde rozsekal. Znám řadu lidi, co mají roky velký Áčko a stejně nejraději jezdí na strojích, které ani těch 35kW na A2 nedosahují. A jsou úplně "happy".
Třeba často haněná ale jinými opěvovaná BMW G 310 GS je pro takovýho 17-ti letýho kluka, co sedlal pitbike vcelku rozumná volba, koupíš jí za 100.000 - 120.000 a po sezóně prakticky za stejný prachy pošleš dál. Chápu, že bys rád recykloval stroje, co máš ve stodole, ale za mne to rozhodně ideální není. Ale je to Tvoje dítě a Tvoje rozhodnutí, on má už sice svůj rozum (možná to nechceš připustit), ale do 18-ti jsi za něho zcela odpovědný právě Ty (a Tvoje drahá polovička).
Tak GOOD LUCK!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená
1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená
Myslím, že jsi další adept k nominaci do místní ankety Blb roku 2022.
Stupidními reakcemi to všem jen potvrzuješ.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Magnet tachometru Suzuki SV 650 Suzuki SV 650, Suzuki SV 650S, Suzuki SV 650 RR | Vajra | 6 | 31.3.2025 v 17:10 mlečko |
Zápis změny rozměrů pneu [1, 2] Suzuki SV 650 | macumba | 32 | 15.9.2024 v 21:27 Kohlstein |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
SV 650 K1 otáčkoměr ukazuje pouze 5... Suzuki SV 650 | Fantik23 | 6 | 20.6.2024 v 06:37 Roman987 |
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | 5.6.2024 v 20:23 pepe100 |