Ale jinak bych vybral nějaký japonský dvouválec, Transalp 650 by se dal najít nějaký v dobrém stavu, nebo i 700vka, sice horší v terénu ale novější, minimální investice. A pokud budeš jezdit jen po škaredých silnicích tak ti stačí V-Strom 650 jako většině.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT 660z Tenere nebo BMW1150gs
Pokud chceš jezdit s veškerým komfortem převážně po silnici, vezmi hrocha. Pokud jezdíš spíše na lehko a upřednostňuješ ovladatelnost před komfortem, vem XT. Je to o preferencích a pocitech.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT 660z Tenere nebo BMW1150gs
palivo + // -
rychlost prepravy - max do 120 // +
jízda ve dvou - musí se upravit sedačka // +
ovladatelnost + // -
servisovatelnost + // --
jízda velmi pomalu ++ // --
jizda v terénu na suchu + // ++
jizda v terénů na mokru + // --
jizda v kolejích ++ /// --
jizda přes spojku + // --
komfort - // +
vibrace - // +
manipulovatelnost na miste + // -
tabulkou jsou popsané hodnoty které platí na jihovýchode a východe Evropy(RO,BLR,Makedonie,Ukrajina ,Moldavie )
Pokud se budes v pohybovat jen po centralnich a hlavnich silnicich a budes tankovat na znackovych pumpach a chces jet i zapadni evropu tak je lepsi BMW.Pokud planujes jizdu v horach a jízdu po místních komunikaci kde budes tankovat kde bude mozne tak je lepsi Tenerka .Navic pokud se ti neco posere tak na Yamahu se snadno daji sehnat veci za rozumnou cenu a je hodne blbuvzdorna.BMW je tam brána jako draha znacka a je tam velice problematicky servis a ceny z kterych muzes mit infarkt.Pokud si koupis tenerku tak stejne musis vse promazat a vymenit loziska v krku .
Já mam na Tenerce najeto 200 tisíc km a východ mam projety i s lidmi co jeli na cele radě BMW a to od 650 do 1200 a 1150 se jevila jako vhodná motorka jen ji limituje váha a ovladatelnost a schopnost jezdit na horši benzin
Naposledy editováno 28.08.2021 09:12:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT 660z Tenere nebo BMW1150gs
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT 660z Tenere nebo BMW1150gs
První verze mely v C.O.C. listu napsané 36,8 kw a nebylo možné je mít na malý ridicak.Od listopadu 2008 mají jinou ECU a sníženy výkon na 35 kw
Naposledy editováno 28.08.2021 14:47:42
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT 660z Tenere nebo BMW1150gs
Moja má necelých 150 000 km. Väčšinou dlhšie trasy, nejaký Balkán, nejaký Kaukaz. Sem tam so ženou, sem tam sám.
80% jazda mimo asfalt. Zvyšok nutné zlo. Dokonca aj diaľnice.
Ja si myslím, že celá filozofia jazdenia nie je v motorke.
Jazdenie je v hlave.
Buď z toho všetkého máš radosť alebo je to potom len hľadanie niečoho, čo vlastne ani neexistuje.
Ber Tenere. Nepoznám Ťa a neviem Tvoj názor na život. Neviem o Tebe nič.
Ale Tenere má svoju dušu. Tá motorka má svoju charizmu. BMW je značka.
Súhlasím s názorom od Tenere. Výborne a pravdivo zhrnuté.
Prešiel som si mnohými opisovanými problémami s Tenerkou. Ale precestoval som s ňou aj kus sveta.
Tá motorka si ide svoje. Nepotrebuje k tomu naozaj nič. Len benzín, olej a vodu. Vybavené.
Pri 100.000 km bol urobený väčší servis.
Motor bol von z rámu, rozpoltený. V spojkovom koši bol úplnou náhodou nájdený úlomok 4. prevodového stupňa ...
Ale motorka šľapala bez problémov. Bola vymenená piestna sada. Rozvody, ventily. Dotiahnutá matica na kľukovke.
Mimochodom, ventily stačí začať riešiť až po 80.000 km.
Mám nanovo vyvarený náboj zadného kolesa.
Paradoxne, regulátor sa mi doteraz neposral. Pravidelne ho však premazávam prostriedkom s nanotechnológiou.
Tie všetky ložiská a ich pravidelné mazanie je dobrou prevenciou pred dlhšími cestami. Vždy sa mi to oplatilo.
A málokedy som šiel na trip kratší ako 3-4 týždne. Väčšinou po nespevnených cestách. Motorka stále dostala zabrať.
Ložiská mi menili v Čiernej Hore. Repas zadného tlmiča v Albánsku. Dokonca aj novú baterku nebol problém zohnať v Skadari ...
Doma jazdím zásadne na Mitas C19/C02. Ak to teda myslíš s terénom vážne.
Báječná vec je tlmič riadenia. A nový TFX zadný tlmič. A jedna rúra namiesto ťažkých pôvodných zdvojených výfukov ...
Je to potom proste iná motorka.
Nemôžem si pomôcť, ale nová Tenere 700 mi teda vôbec nesadla. To je ale môj subjektívny pocit.
Tenere 660 je výborná voľba. Len chce to byť k nej aj tak nejako mentálne nastavený. Nebyť rozmaznaný.
Motorka je to nadčasová. Keby mala140-150 kg, je to najlepšia milenka na svete ...
Naposledy editováno 28.08.2021 22:42:36
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT 660z Tenere nebo BMW1150gs
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT 660z Tenere nebo BMW1150gs
můj dojem z 660tenerky je dost nejednoznačný
najel jsem s ní 4500 km v terénu (a to i docela slušném) v jižní africe - je to spolehlivý stroj, pohodlný, s velkou nádrží, ale slabým podvozkem, motorem a na jednobuch velkou váhou - v poušti jsem hodně vzpomínal na 690 ty kila navíc jsou znát
ale své místo si najde - díky klidnému a nevýkonnému motoru a velké nádrži není problém dávat velké kilometry za den, spolehlivá i na dlouhé cesty, lehký terén zvládá v pohodě
Anti píše: Někteří mají široký záběr. Jako rozhodovat se mezi Hrochem a Tenerkou....
Pokud chceš jezdit s veškerým komfortem převážně po silnici, vezmi hrocha. Pokud jezdíš spíše na lehko a upřednostňuješ ovladatelnost před komfortem, vem XT. Je to o preferencích a pocitech.
Já ho chápu.Také se nemohu rozhodnout mezi ponorkou a helikoptérou...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT 660z Tenere nebo BMW1150gs
Bez problémov.
Matica bola uvoľnená po asi 90.000 km.
A pri tom bol náhodou v spojkovom koši nájdený úlomok 4. prevodu ...
Následne bol z tohto dôvodu kvôli istote vybratý motor, rozpoltený, skontrolovaný, vymenený 4.prevod, vymenený piest a bola zároveň vymenená aj spojka.
Motoricky fungovala Tenerka v podstate aj pred rozborkou v pohode. To isté platí aj po rozborke.
Je to dobrá, nenáročná motorka.
Po veľkom servise som bol na Tenerke mesiac na Kaukaze, následne mesiac na Balkáne.
Bez najmenších problémov.