Téma: Yamaha virago 1100 vibrace stupaček
20.8.2021 v 12:22

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha virago 1100 vibrace stupaček
tak to je divne mě nic nevibruje
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha virago 1100 vibrace stupaček
Mě taky vibrovala celá motorka.Řidítka,sedačka,stupačky..Dvouválec je dvouválec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha virago 1100 vibrace stupaček
valdakatana> Ahojky píšeš, že ti nevibruje nic, jakou máš motorku?
měl jsem Virago a jezdil i na jiném.Ta motorka vibruje už jen po protůrování na neutrál.I na volnoběh se mi klepala spz.Je to prostě pořádnej stroj,nic pro slečinky.A jak píše Yura,tak od 130 km/h výš už to bylo jak když sedíš na žábě.Prostě vlastnost velkých dvouválů do V
Vnímání vibrací je subjektivní a asi by to chtělo porovnat s jiným kusem, jestli se to dá považovat za vlastnost nebo problém. Stupačky jsou uchycené přes silentbloky které můžou být zatuhlé, totéž platí pro řídítka, ale taky můžou být povolené svorníky držící motor a pak brní celá motorka. Zkus v okolí sehnat někoho se stejnou motorkou ať to projede - jestli je to v normě a jen nezvyk, nebo bys to měl opravdu řešit.
Ahoj ,
záleží na tom, o jaký typ a jakou frekvenci vibrací se jedná. Tohle vypadá na pohonné ústrojí ,vzhledem ke stupačkám. Uvolněný motor by způsoboval kovové vibrace do celého stroje, doprovázené ostrým zvukem, úměrné otáčkám. Může být problém i s klikovým mechanizmem, lisovaná klikovka může být rozhozená, ale toto asi není ten případ.
Je nutno zkontrolovat silenbloky na pomocném rámu, nicméně v tomto případě by vibrace nezávisely na rychlosti, ale na otáčkách.
Já bych to viděl vzhledem k tomu , že vibrace jdou pouze do stupaček v podvozkové části, resp. v pohonné části. Kardan točí přes tisíc otáček a v případě nevyvážení či chybou křížového kloubu rozvibruje celý stroj v závislosti na rychlosti, ne na otáčkách motoru. Soustředil bych se tímto směrem.
záleží na tom, o jaký typ a jakou frekvenci vibrací se jedná. Tohle vypadá na pohonné ústrojí ,vzhledem ke stupačkám. Uvolněný motor by způsoboval kovové vibrace do celého stroje, doprovázené ostrým zvukem, úměrné otáčkám. Může být problém i s klikovým mechanizmem, lisovaná klikovka může být rozhozená, ale toto asi není ten případ.
Je nutno zkontrolovat silenbloky na pomocném rámu, nicméně v tomto případě by vibrace nezávisely na rychlosti, ale na otáčkách.
Já bych to viděl vzhledem k tomu , že vibrace jdou pouze do stupaček v podvozkové části, resp. v pohonné části. Kardan točí přes tisíc otáček a v případě nevyvážení či chybou křížového kloubu rozvibruje celý stroj v závislosti na rychlosti, ne na otáčkách motoru. Soustředil bych se tímto směrem.
Jeden z důvodů, proc jsem tuto moto prodal. Dokud jsem jezdil sam vyhlidkove po okrskach do 90km/h tak pohoda. Ale jak jsem jel s partou a ti za zo vzali, tak to bylo utrpeni nejen stupacky ale komplet, nedejboze dalnice kolem 130 jsem myslel, ze se moto rozlozi na prvocinitele.
No mel jsem ji 10 roku, stejne uz uzral cas na zmenu, tuto motku jsem mel nejdele ze vsech.
No mel jsem ji 10 roku, stejne uz uzral cas na zmenu, tuto motku jsem mel nejdele ze vsech.
Ahoj , ještě jedna poznámka ohledně vibrací, je třeba si uvědomit, že motor nemá vyvažovací hřídel , je napevno uložen v rámu a je to prakticky jednoválec (myslím tím jednu kliku, ) . Vyvážení takového motoru je vždy kompromis, s vibracemi se musí počítat. Kdo nejezdil na Jawě, neví , co jsou skutečné vibrace.
Přešel jsem z řadového dvouválce Kawa, kultivovaného , bez vibrací a syrovost , nekultivovanost a vibrace motoru Virago 750 mě nemile překvapila. Přijal jsem to jako daň za to , že mám velké, staré V s kroutícím momentem.
Při včerejším testu na dálnici jsem vypozoroval, že mezi 90 a 110 (mezi 4 až 5 tisíci otáčkami) má motor celkem příjemný chod, konstruktéři to zřejmě vyvážili na toto pásmo otáček, nad 120 (5,5 ot a výše) se začínají ozývat klasické , motorové vibrace, především do stupaček. Při 6000 a výše (přes 130) je to už hodně znatelné , nicméně není to tragické. Chápu , že pro někoho, kdo přejde z moderního , řadového víceválce s vyvažováky to může být šok. Částečným řešením by asi bylo oživit pružnost silentbloků na stupačkách a na řidítkách.
Přešel jsem z řadového dvouválce Kawa, kultivovaného , bez vibrací a syrovost , nekultivovanost a vibrace motoru Virago 750 mě nemile překvapila. Přijal jsem to jako daň za to , že mám velké, staré V s kroutícím momentem.
Při včerejším testu na dálnici jsem vypozoroval, že mezi 90 a 110 (mezi 4 až 5 tisíci otáčkami) má motor celkem příjemný chod, konstruktéři to zřejmě vyvážili na toto pásmo otáček, nad 120 (5,5 ot a výše) se začínají ozývat klasické , motorové vibrace, především do stupaček. Při 6000 a výše (přes 130) je to už hodně znatelné , nicméně není to tragické. Chápu , že pro někoho, kdo přejde z moderního , řadového víceválce s vyvažováky to může být šok. Částečným řešením by asi bylo oživit pružnost silentbloků na stupačkách a na řidítkách.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
přepákování XV 1100 Virago Yamaha XV 1100 Virago | xxFANYxx | 6 | Včera v 12:12 Piwosch |
Virago 1100 výfuky Silvertail K02 Yamaha XV 1100 Virago | Dempsey3765 | 4 | 20.3.2025 v 15:45 Dempsey3765 |
Virago VX1100 1995 sada na repasi brzd Yamaha XV 1100 Virago | Fichtik | 6 | 29.1.2025 v 07:04 wáca |
Virago XV1100 studený start na jede... Yamaha XV 1100 Virago | Vašátor1 | 13 | 28.1.2025 v 12:25 Vašátor1 |
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10423 | 22.1.2025 v 19:57 badyXV |