1 reakcí na tento příspěvek Dakar 2021
1. Jezdci dostanou roadbook až těsně před startem
2. Každý bude mít jenom 6 zadních pneumatik, všechny stejné, a může 1x vyměnit píst
3. Je předepsaná airbagová vesta
Seznam jezdců - entry list pdf: https://www.dakar.c.../entrylist-dakar2021
Naposledy editováno 01.12.2020 16:30:53
1 reakcí na tento příspěvek Dakar 2021
Omlouvám se, ale letos nejedu.
Juan Pedrero by mohl jet i na vítězství
Motorka se asi nebude moc lišit od té loňské - popis té Brabcovy na dirtrider
Benavides vyhrál před dvěma měsíci přípravnou Andalucía Rally, ostatní asi trošku bloudili na odbočkách místních polních cest.
1 reakcí na tento příspěvek Dakar 2021


Uvidíme jak to zmákne L.Podmol ml. . Držím palec ať se soutěžácký geny chytnou a nic nerupne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dakar 2021
Kohlstein píše: Jako první novinky v pravidlech.
1. Jezdci dostanou roadbook až těsně před startem
2. Každý bude mít jenom 6 zadních pneumatik, všechny stejné, a může 1x vyměnit píst
3. Je předepsaná airbagová vesta
Seznam jezdců - entry list pdf: https://www.dakar.c...st-dakar2021 [/quote]
s těma 6 pneumatikama...jak to budou řešit, když si s domestikem vymění kolo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dakar 2021

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dakar 2021
Kohlstein píše: mariano> A co teprve chudák domestik, kterému seberou píst!
tak píst asi v etapě ne...ale zadní kolo se mění normálně, aby hvězda nemusela opravovat


Ale teď vážně, na kola a gumy jsou pravidla (odkaz na všechny pdf ). Všechny pneumatiky a kola se značí. Náhradní kolo musí být značené a před etapou pod dohledem svěřené doprovodu. Za použití nedeklarované pneumatiky je vyloučení. Tudíž půjčování u elity letos už nepřipadá v úvahu. Za každou gumu navíc je 30 minut penalizace, za druhou a další výměnu pístu po 10 minutách. První výměna motoru je za 15 minut, pak to narůstá.
1 reakcí na tento příspěvek Dakar 2021
Ten doprovodnej pilot/posádka musí taky pokračovat v závodě dál, pokud má jedničku nadále podporovat. Protože pokud mu sebereš třeba motor, tak končí a už ho pak nemáš. A nemáš ani jeho limitovaný díly. To rozhodnutí někdy padne, záleží jaká je šance že to bude něco platný těm master jezdcům. Startující doprovod obvykle má za úkol jet i jinak, aby ten materiál šetřil, i palivo někdy, záleží na okolnostech závodů. Ty limitní díly se využívají.
Tohle je princip u rally i třeba u šestidenní a hodně se s tím v minulosti taktizovalo... A vlastně nadále taktizuje.
Akorát že na těch Dakarech to nějak bylo tak, že kdo byl vyloučen pro nedojetou etapu, měl možnost pak dál závodit v tom malým, pokud mu to teda jelo a byl celej. Tím se to obešlo, a prostě se druhý posádce vyrabovalo auto nebo motorka. Pak se to zprovoznilo po odtahu do bivaku oni pak nadále mohly tu podporu poskytovat, protože zůstávali v závodě, jen v jiný kategorii ( nějak Open nebo jak to bylo) .
Jsem z toho nevyčetl, že by se díly značily pro určité startovní číslo, ale do závodu/etapy...Nebo?
Jo, pokud by se díly značily pro konkrétní číslo, tak to by anulovalo ty pomoci mezi čísly. Ale to je základní princip , cizí pomoc ne, jen od čísla. To snad nezrušili?
In no case may the wheels / tyres be replaced by unmarked tyres or by tyres not corresponding to the initial identification during the two days of the Marathon or Super Marathon Stage.
In the case where the rules are not respected the penalties for “Forbidden service” will be applied.
A ještě obecně
The GP Elite and GP Priority Riders shall declare at Scrutineering the brand and model of rear tyre used throughout the Rally. Only this type of declared tyre shall
be used by the Rider.
A maximum quantity of 6 rear wheels/tyres is fixed for the whole duration of the Rally and for all the Riders on the A.S.O. GP Elite and GP Priority Riders’ lists.
These tyres and wheels will be marked, foams are not concerned.
MARKING OF WHEELS
The combination of wheel / tyre must be considered as an indissociable element.
A wheel is composed by hub, spokes and rim.
These will be marked with a specific identification for each Rider.
The Rider, or their Service Team, must have them marked by the Technical Stewards at Scrutineering.
In no case may the wheels / tyres be replaced by unmarked tyres or by tyres not corresponding to the Rider’s initial identification.
In the case where the rules are not respected the described penalties will be applied
To bude sranda to všechno uhlídat... Noční směny.
Tak ale je to dobrý pro snížení nákladů, protože tim spousta drahých teamových taktik odpadá.
Zlepšuje to šance těch méně dotovaných, což je jen dobře.
Ale trefit správně gumy na celou akci, to je taky věda, když jich máš jen šest bude víc typů podkladů...
Bude zajímavý sledovat, jestli třeba stratégové někdy radši nasadí jinou gumu s tím že jezdec tu penalizaci díky ní může smazat a jistota dojezdu je vyšší.
Kafoholik píše: Tak, přezuju a jedem?
Jsem si právě projel kousek Tuniska s Alessandrem Botturim (na videu!

Botturi letos Africa Eco Race nevyhraje, protože mu to zrušili, tak jsem čekal, jestli se nevydá na Dakar, ale ne.
Na Dakaru je zakázáno natáčet si svoje videa, s vyjímkou pořadatelovy GoPro on board kamery, kterou mu můžou dát na motorku. Tiziano přesvědčil pořadatele, aby mu dalí balíček televizních práv na táčen na trati pro sebe, a aby mohl každý den uveřejnit 5 minut, tak jsem zvědavý.
(Na videu se mihnou i nějaké Lopraisovy hračky)
Pomalé zóny, omezená rychlost v nebezpečných úsecích - jak se bude kontrolovat, případně penalizovat? Není lepší sledovat cestu, než ve strachu z penalizace hlídat rychloměr?
Omezený počet pneumatik - výhoda pro ty, kdo nejsou ras, třeba Toby Price na KTM
Airbagová vesta - odzkoušeno letos částečně už v Andalusii. Ale jak nastavit při rally citlivost, při jak velkém pádu má řachnout? Někdy i nevinný pán nekončí dobře. A když řachne, co následující pády v etapě? Jaké oblečení musí být na vestě, aby fungovala? O kolik zvýší únavu jezdců kvůli horšímu větrání.
Výměny pístu - opět výhoda pro Tobyho Price. I s dobrými filtry může mít někdo smůlu - když nepojede ve skupince první, když ho budou předjíždět auta, když se zvíří prachová nebo písečná bouře.
Zákaz oprav v tankovacích přestávkách - jak se bude kontrolovat a případně penalizovat? Co je oprava a co ještě ne? Ošetřit řetěz, setřít prach, dolít olej? Vyklepat vzduchový filtr? Nepoužití nářadí?
1 reakcí na tento příspěvek Dakar 2021


Naposledy editováno 09.12.2020 17:09:31
WR450F Rally a chlapíci, co na ní pojedou - z minula mě utkvělo v hlavě Adrien Van Beveren a Ross Branch.

Proti normální WR450F znamená dakarská výbavička asi 30kg navíc, váha bez paliva 142kg plus 33 litrů benzínu.
Normální WR má výfuk vedený zezadu hlavy dokola motoru zleva doprava, stejně jako YZ, ale na Rally musí jít kvůli délce potrubí zezadu dopředu kolem hlavy po pravé straně a pak dolů pod motor.
Naposledy editováno 10.12.2020 20:59:42

Hero je indický výrobce, a kde přišli Indové k motorce na Dakar? Na letošní motorce to vidět není, ale na modelu pro ročník 2018 je vidět nápis Speedbrain. Na stránkách této německé firmy se uvádí, že prováděli vývoj rally verzí BMW G 450RR Dakar pro rok 2011 nebo Husqvarna TE449RR pro rok 2013 a měli tehdy i svoji vlastní 450 Rally Racer . Jak moc se podobá současné Hero původnímu BMW G450X z roku 2008 nebo TE449 z roku 2011, posuďte sami. Hero 2018 odhaluje spoustu společných detailů. Tak ještě místní článek o strojích pro rok 2018, kde se o tom taky píše, a nakonec video o stroji 2018:
Naposledy editováno 10.12.2020 23:27:10
Hotely jsou hooodně drahé a tak by někteří radši spali v bivaku ve stanu, ale zatím je to zakázáno.
Stroje budou v přístavu k dispozici 30. a 31. prosince a bude dovoleno je převézt na stadión. Technická přejímka bude 1.ledna od 7:30 hodin do 21:30 a 2.ledna od 7:30 do 10:30. Někteří nemusí stíhat, o to ještě musí správně namontovat a zprovoznit všechno to GPS, co mají mít ve výbavě.
Aby to stihli přístav, musí účastníci jít nejpozději 29. prosince dopoledne u Saudů na PCR test. Před testem, hned po příletu do Arábie, si musí stáhnout místní SARS sledovací aplikaci a přihlásit se a pak strávit na hotelovém pokoji 48 hodin v karanténě. Dalších až 12 hodin po testu opět na pokoji v karanténě. To znamená přílet nejpozději 27. prosince ráno.
Po příletu je nutné ukázat negativní PCR test ne starší, než 72 hodin. To znamená jít doma na test optimálně 24. nebo 25. prosince. Jenže když jsou laboratoře kvůli vánocům v tyto dny zavřené, tak se taky může někomu stát, že nepojede. A nebo všechno o tři dny uspíšit.
Saudská Arábie zavřela všechny přechody, přístavy a letiště! Údajně na týden, poté, co Johnson vyvolal paniku s novou mutací Wuchan SARS. Lodě s materiálem už v Arábii jsou. Můžeme se dočkat situace, kdy řeknou: Všechno si to zase pěkně napakujte a alou domů!
1 reakcí na tento příspěvek Dakar 2021


https://www.auto.cz/...-pred-startem-137341
Koukám, že se tam vecpal i nějaký mechanik od Mercedesu ...


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dakar 2021
Kohlstein píše: Sherco taky není úplně bez šancí, žabožrouti už si připsali i vítěznou etapu. Bohužel jejich webové stránky (a nejenom jejich ) toho moc neukazují. Něco málo je na facebooku ShercoRacingFactory. Jakoby se styděli za to, že žabožroutské prachy nestačí a závodnímu týmu vlastně šéfuje indická TVS. TVS motorka RTR 450
Update. Sherco pojede jako Sherco a celé to sponzoruje jeden z jezdců, Ind Harith Noah. Ten loni po poruše dokončil Dakar mimo soutěž.
Sranda, jak indická TVS brečí , že motorky TVS nejedou v továrním týmu TVS, jakoby jim je snad Sherco ukradlo. Mám pocit, že u Sherca se rozhodli radši ukončit spolupráci s TVS, protože Indové se až moc chlubili cizím peřím, jako by to bylo jejich vlastní.
Edit 31.12.2021 - našel jsem video z doby těsně před Dakarem 2021
Naposledy editováno 31.12.2021 13:45:25


jsem zvedav, jak se jim to zadari…. ikdyz covid uz si tam prosli vsichni loni… nikdo o tom nevedel, tak se v pohode dalo zavodit…

Naposledy editováno 29.12.2020 17:59:46
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
enduro - polňačkou, lesem, potokem Suzuki DR-Z400S, Kawasaki KLX 450r, KTM 690 Enduro R... | icedee | 1 | 3.4.2025 v 09:00 kokoška. |
Dakar 2025 [1 ... 9, 10] KTM 450 Rally, Husqvarna 450 Rally Factory Replica | Krautkopf | 277 | 28.2.2025 v 18:15 Krautkopf |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
KTM 450 EXC 2014 - Ukazatel rezervy KTM 450 SX, KTM EXC 450, KTM 450 SMC, KTM 450 SX-F, ... | Lutrak | 4 | 5.10.2023 v 20:04 Lutrak |
CRF 450L neustálé problémy s volnob... Honda CRF450L | P_CRF | 11 | 27.4.2023 v 21:29 P_CRF |