Dávej bacha chlape a doporučuji najít si video o brždění...
http://www.moto-bar.cz/
Za jízdy to funguje takto: za normálních podmínek-sucho teplo používáš z cca70-80% přední brzda zbytek zadní a to s citem tak aby zadní kolo nesmýkalo. Za kluzkých podmínek nebo na kluzkých podkladech-je lepší zase brzdit hlavně zadní a přibrždovat přední, ale vofafrně.
Jináč na motorce by se ti nemělo stát, že přelítneš přez řidítka jak na kole, a to díky hmotnosti motorky a její setrvačnosti, záleží taky na tom jakou rychlostí se pohybuješ. No, to sem se zas rozkecal Brzdi prostě oběma, nespěchej na to, zkoušej to pomálu a s citem. Za nedlouho ti to ani nepřijde a dokážeš zastavit "na fleku"
edit: Nevim teda jaký má brzdy DANDY, ale pro představu, mám docela dost problém to zvednout na přední na eSVu, to zvednu až když už skoro stojim a fakt brutálně na to hamstnu. Takže bych se kotrmelců moc nebál.
Naposledy editováno 18.03.2008 20:53:35
1 reakcí na tento příspěvek Brzdit přední?WTF
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdit přední?WTF
zerze>Já brzdím jen přední brzdou a motorem.kolem vánoc sem kupoval nové brzdové desky.a myslím, že ty zadní byla zbytečná investice..páč nebyly v tak hrozném stavu a na zadní brzdu sem ještě nesáhl co mám moto.bohatě ně stačí podřazování a přední brzda
no ono když pak máš 10m před sebou stojící auto a na tachometru 50 tak pak ta zadní brzda jaksi nachází smysl to by pak člověk brzdil i očima
1 reakcí na tento příspěvek Brzdit přední?WTF
Bago>zerze>Já brzdím jen přední brzdou a motorem.kolem vánoc sem kupoval nové brzdové desky.a myslím, že ty zadní byla zbytečná investice..páč nebyly v tak hrozném stavu a na zadní brzdu sem ještě nesáhl co mám moto.bohatě ně stačí podřazování a přední brzda
no ono když pak máš 10m před sebou stojící auto a na tachometru 50 tak pak ta zadní brzda jaksi nachází smysl to by pak člověk brzdil i očima
to už věčinou fakt brzdí hlavně ty oči lol
1 reakcí na tento příspěvek Brzdit přední?WTF
1 reakcí na tento příspěvek Brzdit přední?WTF
Jurawood>...ale tvrdit že se motorka bude v zatáčce rovnat při zadní brzdě síla působící na překlopení působí právě na přední brzdě...
Docela me prekvapuje, ze takovou blbost (promin za uprimnost) napise nekdo, kdo ma GSXR..
Pri brzdeni v naklonech pouzivam VYHRADNE predni brzdu, a to prave proto, ze na rozdil od zadni motku okamzite nezacne rovnat. Uz jsem zazil dost zacatecniku, kteri v zatacce sli na zadni brzdu (masina se okamzite rovna) a blize prozkoumali pangejt. Doporucuji si to vyzkouset, nez neco takoveho napises.
To tve kontrovani do riditek pri zadni brzde je jednak nerealne (nohy mas pri prujezdu zatackou na spickach, nechapu jak u toho chces brzdit), druhak by okamzite zacalo odskakovat zadni kolo a rovnat naklon.
Moznost brzdeni zadkem v zatackach je mozna - ale snad pouze u lidi, kteri ji projizdeji s minimalnimi naklony nejlepe natrikrat, aby vzapeti na rovince uzkazali, jak dabelsti jezdci jsou...
1 reakcí na tento příspěvek Brzdit přední?WTF
1 reakcí na tento příspěvek Brzdit přední?WTF
jelikož působí v určité víšce nad zemí tak působí pákou na stroj která zadní část stoje zvedá od země a jakmile tato síla překročí tíhovou sílu, tak zadní kolo přestane být v kontaktu s vozovkou...
takže ve výsledku míří silová výslednice k zemi z těžiště pod cca 45° od horizontály a má velikost přepony trojůhelníku o odvěsnách tíhové síly a setrvačné síly míří k přednímu kolu= větší přítlačná síla na předním kole a tím možnost přenesení větší síly na vozovku.
popsal jsem to dost schematicky, ve skutečnosti je to o dost složitější na výpočty i na výklad...
jestli se pletu tak mě opravte..