Téma: Nově koupený chopper
16.6.2020 v 16:42
Dobrý den, koupil jsem si první chopper Yamaha xv 250 Virago rok 1992 a najeto 26.000. Nemám zkušenosti s tímto typem motorek a proto se chci zeptat na pár věcí.
1) Na co se mám kouknout co zkontrolovat když nevím jak o motorku bylo pečováno? (Krom filtrů a oleje)
2) Můžu do toho lít olej 15W30 když v manuálu je 10W30 nebo 20W40?
3) Je normální že to skoro nebrzdí nebo to chce investici do brzd?
4) Když to chci zazimovat mám to nechat postavené rovně nebo můžu na bočák?
Děkuji za každý tip který mi dáte ?
1) Na co se mám kouknout co zkontrolovat když nevím jak o motorku bylo pečováno? (Krom filtrů a oleje)
2) Můžu do toho lít olej 15W30 když v manuálu je 10W30 nebo 20W40?
3) Je normální že to skoro nebrzdí nebo to chce investici do brzd?
4) Když to chci zazimovat mám to nechat postavené rovně nebo můžu na bočák?
Děkuji za každý tip který mi dáte ?
1 reakcí na tento příspěvek Nově koupený chopper
Synku, mě ještě nedozrály jahody a ty bys už stavěl sněhuláka
Jinak na odstavení na zimu je lepší aby nestála celou vahou na kolech.

Pockej, pises, ze nemas zkusenosti s timto typem motorek. Takze s jinym typem jo. Takze u jineho typu motorek vis, co mas prohlednout, jestli muzes mit jinou viskozitu oleje a jestli ji muzes zimovat na bocaku. A ted mi rekni, cim se tahle tak lisi, ze jsou ty zkusenosti z jineho typu neprenositelne.
Stahni si nekde manual a idealne i servisni prirucku a projdi sicji, da ti to hodne
Stahni si nekde manual a idealne i servisni prirucku a projdi sicji, da ti to hodne

JiriK84 píše: Jinak na odstavení na zimu je lepší aby nestála celou vahou na kolech.
Pokud má motorka hlavní stojan, je lepší aby v zimě stála na něm. Čas od času pak můžeš pootočit zadní kolo, případně obě pokud i na hlavním sedí obě kola na zemi.
Pokud máš hever, tak aby byla nadzvednutá a kolama v luftu. Pokud má jen bočák, tak čas od času posunout.
Záleží ale čemu říkáš zazimovat. Z mojeho pohledu pokud není náledí, tak se jezdí.
Osobně po koupi měním všechny náplně už jen proto, že neznám historii. A tím myslím úplně všechny. Včetně brzdovky. Dál i brzdové desky, svíčky.
Olej zjistíš v manuálu, který podle mně najdeš na netu. Možná je i tady na webu. Nedíval jsem se.
Ideálně aby Ti to prohlédl někdo kdo tomu rozumí. To měl ale někdo udělat ještě než jsi to koupil. Kdyžtak si to pamatuj pro příště.
Pohledej na netu fóra ohledně "vyrážek", od majitelů se dozvíš víc na co se zaměřit než na obecném fóru.
Naposledy editováno 17.06.2020 07:22:09
Já ti nevím.
Kupovat 250 virago 1996, a takhle se ptát. Ať to má na tacho cokoli, už od začátku to bylo taháno na 110% továrního výkonu. Vyměň kapaliny,nerozebírej a jezdi dokud se to úpně nerozsype.
A že to nebrzdí je laikovi asi divné, ale obecně vzato normální, inu chopper. Ten brzďí motorem, pravda u 250, patrně asi, ani to ne. Původní majitel to 25 let zimoval kdo-ví_jak a teď to rešit.
.
Nejlépe jako kvér u armády: V září to začneme ukládat do mazelíny, v zimě? To se odpočívá/Stalingrad i toho blba Ádu poučil/ .
Celej březen to pak budou mladí odkonzervovávat. Do dubna na velkej výjezd to ale bude cajk. No, a v létě? To už volám CIVIL.
...Jasně první rok se dostaneš akorát k mazláku, už ten přechod od mazláku k mazelíně ti dodává křídla.
Kupovat 250 virago 1996, a takhle se ptát. Ať to má na tacho cokoli, už od začátku to bylo taháno na 110% továrního výkonu. Vyměň kapaliny,nerozebírej a jezdi dokud se to úpně nerozsype.
A že to nebrzdí je laikovi asi divné, ale obecně vzato normální, inu chopper. Ten brzďí motorem, pravda u 250, patrně asi, ani to ne. Původní majitel to 25 let zimoval kdo-ví_jak a teď to rešit.
.
Nejlépe jako kvér u armády: V září to začneme ukládat do mazelíny, v zimě? To se odpočívá/Stalingrad i toho blba Ádu poučil/ .
Celej březen to pak budou mladí odkonzervovávat. Do dubna na velkej výjezd to ale bude cajk. No, a v létě? To už volám CIVIL.
...Jasně první rok se dostaneš akorát k mazláku, už ten přechod od mazláku k mazelíně ti dodává křídla.
Ale beze srandy, normálně: Já bych na podzim vyčisti to co jde. Pak v kbelíku rozehřál mazelínu, krapítek na stroj dýchnout lampou samodujnou, to aby ta mazelína po cestě nevystydla, a trychtejřem to nalít o všemožnejch otvorů. Do jara pak koroze dozajista šanci nemá. Gumové části je vhodné opatlat glycerinem, když už, tak už.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10423 | 22.1.2025 v 19:57 badyXV |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Cvakání v motoru Yamaha XV 535 Virago, Yamaha XV 250 Virago | Bernes | 8 | 5.3.2023 v 20:20 gugo |
NA co si dát pozor při koupi - Yama... Yamaha XV 250 Virago | stspravce | 9 | 23.2.2022 v 21:40 HarryS |
s Virago 250 Toledo - Madrid- Praha Yamaha XV 250 Virago | HarryS | 25 | 27.11.2021 v 01:13 PetrL3 |