1 reakcí na tento příspěvek Laděný výfuk cross
1 reakcí na tento příspěvek Laděný výfuk cross
Dělám to a vždycky jsem to dělal podle knížky od Milana Jozífa - Jezdím na motocyklu a skútru:
U karburátoru se mění poměr vzduch/palivo ve směsi v závislosti na rychlosti vzduchu v difuzoru. Při plně otevřeném šoupátku se s vyšším průtokem vzduchu - rozuměj s vyššími otáčkami nebo s lepším plněním motoru - zvětšuje bohatost směsi. Obecně bude platit, že když se s jiným výfukem při stejných otáčkách zvýší výkon, nebo zvýší otáčky, bude to chtít menší hlavní trysku. A naopak, s výfukem, se kterým to pojede hůř a pomaleji, bude průtok přes karburátor menší, bude menší i podtlak v difuzoru, a bude potřeba větší tryska. Nemusí to být vždy, protože tam hraje roli i konstrukce karburátoru a jeho umístění v sacím potrubí.
Na cross nebo enduro nebude tak velký požadavek na tepelnou hodnotu svíčky (správná bude ta podle manuálu), ale třeba na delším úseku na silnici se může příliš teplá svíčka v kombinaci s chudší směsí rožhavit tak, že to udělá díru do pístu a je potřeba opravdu důsledně doladit oboje, tryskování v kombinaci se správnou svíčkou.
Edit - s otryskováním ti servis moc nepomůže, pokud nedají motorku na válcovou brzdu výkonu, nebo ji nebudou projíždět někde na silnici, což je dneska moc velký risk.
Naposledy editováno 09.01.2020 09:28:04
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
STK Suzuki RM 125 | antoniinz | 6 | 29.4.2024 v 20:21 krokoš |
Nestartuje, střílí do výfuku, do sá... Suzuki RM 125 | Kordas33 | 4 | 14.4.2024 v 18:31 Kordas33 |
Šoupátko mikuni RM 125 Suzuki RM 125 | Kordas33 | 12 | 11.3.2024 v 17:27 Kordas33 |
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | DrevoKocurik | 9 | 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein |
Zadní tlumič showa Suzuki RM 125 | Kordas33 | 7 | 26.3.2023 v 10:08 kakasek |