Téma: dobíjení cb 650c
24.11.2019 v 09:36
Přečetl jsem si pár diskuzí a měl bych dotaz k dobíjení na hondě cb 650 c z roku 1981. Dovezl jsem si ji v dubnu 2015, postupně dal do kupy a stále zlobí dobíjení. V servise SAMOTO na Praze 6 měnili 2015 stator, dali novou baterku, dobíjení údajně OK ale bez nabíječky v ruksaku raděj nevyjíždím. Při delší rychlé jízdě to ještě jde ale jak vjedu do města a popojíždím, netrvá dlouho a jsem bez šťávy. Prostě chcípne a už nemá sílu nahodit motor. Ale stačí ji napíchnout na nabíječku a naskočí. Bohužel nejsem elektrikář a nemám ani vybavení. Najde se elektrikář který by tenhle problém vyřešil? Jde o hondu cb 650 c, rc 05, rok 1981, 46kW.
Jirka
Jirka
1 reakcí na tento příspěvek dobíjení cb 650c
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobíjení cb 650c
zdenysrx6> ja bych ten navod nepouzival, to psal nejakej debil




To je aktuálne foto?
Je pekná.
Mám aj ja. Dúfam, že sa ti podarí odstrániť problém, je to menej známy model, už som získal pár pochval na rôznych motoakciach.
P.S.
Kastlíky s nápisom "650Custom" sú vzácnejšie ako obyč. "650C"
Z nejakého právneho dôvodu neskoršie výroby nemohli mať Custom - len C
A zabávam sa nad nechápavým pohľadom niektorých ľudí, ktorí vidia chopra a čakajú bublavý zvuk, a ono hučí ako Hornet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobíjení cb 650c
gugo> lepší navod bych nenapsal , ani nevíš kolikrát sem poslal odkaz , dobrá práce chlape

1 reakcí na tento příspěvek dobíjení cb 650c
Ahoj všem. Oživím toto téma.
Mám CB650 1979 a problémy s dobíjením. Vyměnil jsem stator, protože izolace na vynutí byla na několika místech porušena. Sehnal nový regulátor, ale pořád nic. Teda bez světel ano dobijí 12,7-14,4V. Se světli pod 12,5V.
Jelikož nejsem zrovna kamarád s elektrikou tak bych potřeboval navézt na co se mám zaměřit nebo poradit v Pardubickém kraji na koho se obrátit.
Díky všem
Mám CB650 1979 a problémy s dobíjením. Vyměnil jsem stator, protože izolace na vynutí byla na několika místech porušena. Sehnal nový regulátor, ale pořád nic. Teda bez světel ano dobijí 12,7-14,4V. Se světli pod 12,5V.
Jelikož nejsem zrovna kamarád s elektrikou tak bych potřeboval navézt na co se mám zaměřit nebo poradit v Pardubickém kraji na koho se obrátit.
Díky všem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobíjení cb 650c
gugo> Ahoj, ano přesně tak. Rotor jsem nechal. Nejevil známky poškození. Ale stator (umístěn ve víku) jsem zakoupil nový a vyměnil. Regulátor také vyměněn (dle info co jsem pročítal, tak regulátor stojí v 90% u Hondy za nedobíjením). Navíc je regulátor umístěn přímo pod sedlem a myslím, že není moc dobře ochlazován, tudíž dochází k přehřívání a po čase k jeho odporoučení.
Předpokládám, že nyní bude zkrat někde u světel, protože když je nezapnu tak dobíjí. Na začátek mě asi čeká mě kontrola všech kontaktů.
Předpokládám, že nyní bude zkrat někde u světel, protože když je nezapnu tak dobíjí. Na začátek mě asi čeká mě kontrola všech kontaktů.
1 reakcí na tento příspěvek dobíjení cb 650c
Nojo ale tady regulator neni zkratovej, protoze to jaky napeti vyrobis ridis tim jak moc vybudis tu kotvu.
1. zmer odpor ty kotvy (rotor) --> vem multimetr , nastav odpor 1 kohm a pichni to celne na ty dve medeny drazky -> dej vysledek.
2. Pokud ti mereni ukaze nejaky odpor radove v desitkach ohmu, tak se podivej do toho vika, tam budou nejaky uhliky ktery prenasej napeti na tu kotvu. Jak vypadaj, vysouvaj se, nejsou opaleny, Najdi si barvy dratu ktery jsou k tem uhlikum, pak to sloz, tyhle draty vedou do nejakyho konektoru, ten rozpoj a na konci tech dratu co vedou k tem uhlikum opet zmer odpor, mel by byt stejny jako si zmeril na kotve, pokud je jiny je chyba ve vedeni nebo spis v uhlikach. Pokud bude stejny tak to zmer za chodu, opet by odpor mel byt stejny- pokud se pri otackach meni smerem nahoru, bud mas v haji uhliky a nebo jsou unaveny ty pruziny ktery je pritlacujou (dost casta pricina) .
thats all . Jinak jsem nevidel schema, ale myslim si ze nekde musis mit reguletor a nekde usmernovaci mustek, ale je mozny ze honda to dala do jedny krabicky, BMW v tehle letech to delal klasicky oddelene. V zasade je to stejnej princip jak alternator v aute.
1. zmer odpor ty kotvy (rotor) --> vem multimetr , nastav odpor 1 kohm a pichni to celne na ty dve medeny drazky -> dej vysledek.
2. Pokud ti mereni ukaze nejaky odpor radove v desitkach ohmu, tak se podivej do toho vika, tam budou nejaky uhliky ktery prenasej napeti na tu kotvu. Jak vypadaj, vysouvaj se, nejsou opaleny, Najdi si barvy dratu ktery jsou k tem uhlikum, pak to sloz, tyhle draty vedou do nejakyho konektoru, ten rozpoj a na konci tech dratu co vedou k tem uhlikum opet zmer odpor, mel by byt stejny jako si zmeril na kotve, pokud je jiny je chyba ve vedeni nebo spis v uhlikach. Pokud bude stejny tak to zmer za chodu, opet by odpor mel byt stejny- pokud se pri otackach meni smerem nahoru, bud mas v haji uhliky a nebo jsou unaveny ty pruziny ktery je pritlacujou (dost casta pricina) .
thats all . Jinak jsem nevidel schema, ale myslim si ze nekde musis mit reguletor a nekde usmernovaci mustek, ale je mozny ze honda to dala do jedny krabicky, BMW v tehle letech to delal klasicky oddelene. V zasade je to stejnej princip jak alternator v aute.
gugo> Uhlíky jsem kontroloval. Jsou na první pohled ok a pružinky taky v pořádku. Proměřím a dám vědět.
Díky
Uhlíky a pružinky krásně čisté a vše chodí jak má jen se světli pořád nedobíjí

Posílen o nové poznatky ujal jsem se včera opět měření.
1. Odpor na jednotlivých vedeních rotoru je 0,01
2. Odpor mezi vedením navzájem je 2,5. U nového rotoru je hodnota 5, takže s největší pravděpodobností příčina odhalena!
Naposledy editováno 15.06.2021 05:36:17
Díky
Uhlíky a pružinky krásně čisté a vše chodí jak má jen se světli pořád nedobíjí


Posílen o nové poznatky ujal jsem se včera opět měření.
1. Odpor na jednotlivých vedeních rotoru je 0,01
2. Odpor mezi vedením navzájem je 2,5. U nového rotoru je hodnota 5, takže s největší pravděpodobností příčina odhalena!
Naposledy editováno 15.06.2021 05:36:17
Tak jsou koupil nový rotor a zlepšení žádné. Koupil jsem ještě i tu jednu diodu co je na schématu jako Rectifier, ale ta asi nebude mít vliv. Pak už zbývají uhlíky.
Ty co tam jsou, jsou od předešlého majitele nové, nijak neopálené, pružinky taky v pořádku. Jen se mi zdá, že moc opisují na rotor. Nechávají uhlíkovou stopu na vodících plochách.
Fakt už jsem v koncích. neznáte někde někoho kdo by pomohl. Moto mohu dovézt snad už kamkoli.
Díky všem
Ty co tam jsou, jsou od předešlého majitele nové, nijak neopálené, pružinky taky v pořádku. Jen se mi zdá, že moc opisují na rotor. Nechávají uhlíkovou stopu na vodících plochách.
Fakt už jsem v koncích. neznáte někde někoho kdo by pomohl. Moto mohu dovézt snad už kamkoli.
Díky všem
1 reakcí na tento příspěvek dobíjení cb 650c
Ja se na to klidne podivam, ale nemam moc casu. Tenhle tyden jsem na lodi, az se vratim musim makat a este dodelat 4 ponory s jednou cvikoskou a 1. tyden v srpnu mizim na mesic do Monte Negro. Ale tohle by mel zvladnout jakejkoliv elektromechanik co dela auta. Kdyz nesezenes nikoho do zari tak se ozvi.
2 reakcí na tento příspěvek dobíjení cb 650c
Nová moto sezona začíná a tak chci zakončit svoji opravu s dobíjením.
Mnoha z Vás se to bude zdát jasné, ale já si v tom dost pochodil, ale i tak jsem rád.
Moto jsem koupil s vadou dobíjení. Rotor se zdál ok. Po proměření ukazoval odpor 3,5 ohm. Uhlíky také dlouhé a chodili ve vedení krásně. U statoru jsem nelezl několik poškození ochrany vynutí. Koupil jsem OEM a nainstaloval. Výsledek nic. Zakoupil jsem OEM rotor - nic. Vyměnil uhlíky, usměrňovací diodu a laboroval s regulátory.
Celkový výsledek nula. Moto bez světel jakž takž dobíjelo se světli vůbec. 30.5.2021 jsem oživil to téma a dal jsem do servisu, kde bylo vše proměřeno a vráceno, že komponenty ok, ale nedobíjí.
Gugo mi psal, že bude mít čas až začátkem září. Rezignoval jsem a smířen s čekáním. Vydržel jsem cca 14dní, Pak jsem si vzpomněl na pána Mareše z PE-MOTO. Dělá regulátory vlastní výroby a převíjení alternátorů. Ochotně souhlasil a moto jsem mu přivezl. Po rozdělání mi ihned řekl . Rotor je špatný. Má slabé vynutí a je ho tam sakra málo. Po dvou minutách vyšel z dílny a ukázal mi origo rotor a rotor, který převíjí on. Musím uznat, že rozdíl byl markantní na první pohled. Proměřil mě i ten starý rotor a stator. Stator ok i když je porušená ochrana, rotor je v háji. Rotor jsem u něho nechal převinout .
Zakoupený OEM Rotor jsem reklamoval (slabý drát a nedostatečné vynutí), Stator (jádro nebylo kruhové a dráty vynutí zasahovaly do dráhy rotoru, takže porušena ochrana i u tohoto nově zakoupeného).
Po nainstalování převinutého rotoru vše ok!! Tímto děkuji panu Marešovi.
Naposledy editováno 27.03.2022 18:31:48
Mnoha z Vás se to bude zdát jasné, ale já si v tom dost pochodil, ale i tak jsem rád.
Moto jsem koupil s vadou dobíjení. Rotor se zdál ok. Po proměření ukazoval odpor 3,5 ohm. Uhlíky také dlouhé a chodili ve vedení krásně. U statoru jsem nelezl několik poškození ochrany vynutí. Koupil jsem OEM a nainstaloval. Výsledek nic. Zakoupil jsem OEM rotor - nic. Vyměnil uhlíky, usměrňovací diodu a laboroval s regulátory.
Celkový výsledek nula. Moto bez světel jakž takž dobíjelo se světli vůbec. 30.5.2021 jsem oživil to téma a dal jsem do servisu, kde bylo vše proměřeno a vráceno, že komponenty ok, ale nedobíjí.
Gugo mi psal, že bude mít čas až začátkem září. Rezignoval jsem a smířen s čekáním. Vydržel jsem cca 14dní, Pak jsem si vzpomněl na pána Mareše z PE-MOTO. Dělá regulátory vlastní výroby a převíjení alternátorů. Ochotně souhlasil a moto jsem mu přivezl. Po rozdělání mi ihned řekl . Rotor je špatný. Má slabé vynutí a je ho tam sakra málo. Po dvou minutách vyšel z dílny a ukázal mi origo rotor a rotor, který převíjí on. Musím uznat, že rozdíl byl markantní na první pohled. Proměřil mě i ten starý rotor a stator. Stator ok i když je porušená ochrana, rotor je v háji. Rotor jsem u něho nechal převinout .
Zakoupený OEM Rotor jsem reklamoval (slabý drát a nedostatečné vynutí), Stator (jádro nebylo kruhové a dráty vynutí zasahovaly do dráhy rotoru, takže porušena ochrana i u tohoto nově zakoupeného).
Po nainstalování převinutého rotoru vše ok!! Tímto děkuji panu Marešovi.
Naposledy editováno 27.03.2022 18:31:48
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kvalitní servis Honda nebo kdo se t... Honda CBR 1000F, Honda CB 1000F, Honda CBR 500, Hond... | djpajovka | 4 | 23.10.2022 v 03:55 finekohana45 |
Stará nadrž a šupinky Honda CX 500, Honda CB 650 | Finotus | 3 | 29.10.2020 v 17:12 cmiral |
zadní světlo Nighthawk Honda CB 650, Honda CB 650 RC | NickBígo | 3 | 6.3.2012 v 11:35 NickBígo |