Téma: Co je to za Yamahu
8.9.2018 v 13:21
ahoj, je to Yamaha FZ 600 predchodca FZR 600, vzduchom a olejom chladeny motor, motorka vyrabana medzi rokmi 1986-1988
precitaj si viac tu:
http://www.motorcycl...amaha_fz600%2087.htm
precitaj si viac tu:
http://www.motorcycl...amaha_fz600%2087.htm
1 reakcí na tento příspěvek Co je to za Yamahu
Bingo! Byl tak trochu kvíz, jestli se někdo chytne. FZ600R se slaboučkým motorem z modelu XJ600 o výkonu 55k (edit: správně je 68k) byla nasazena proti 80k Kawasaki GPZ, takže není divu, že se moc neprodávala a upadla v zapomnění. Moje fotky jsou z článku na Motociclismo.it
Naposledy editováno 08.09.2018 17:47:21
Naposledy editováno 08.09.2018 17:47:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to za Yamahu
Kohlstein píše: Bingo! Byl tak trochu kvíz, jestli se někdo chytne. FZ600R se slaboučkým motorem z modelu XJ600 o výkonu 55k byla nasazena proti 80k Kawasaki GPZ, takže není divu, že se moc neprodávala a upadla v zapomnění. Moje fotky jsou z článku na Motociclismo.it
Pozor, těch "slaboučkých" 55 k bylo ve skutečnosti 54 kW

Marfy.VFR píše: Pozor, těch "slaboučkých" 55 k bylo ve skutečnosti 54 kW
OK, díky za opravu. Pohledal jsem a tady je dobový test, kde mimo jiné píšou 68bhp (asi 50kW), míň, než měla FJ600, z důvodu použití menších karburátorů:
http://www.yeoldecyc...maha-fz600-road-test
Zajímavé je, že zkušební jezdci se rozplývali nad výbornými jízdními vlastnostmi, malou hmotností 190kg a 2-ventilový vzduchem chlazený motor brali jako slušný. Nicméně v té samé době už ostatní měli nebo začali přicházet s kompaktními 4-ventilovými motory s vodní chlazením (Suzuki vzducho-olejové) a výkony začaly stoupat na 85k, pak 90k. Asi bychom o této motorce slyšeli víc, kdyby vývoj motoru pro FZ 750 nedostal přednost.
FZ600R vznikla na podvozku pro japonsko určené FZ400R, 4-ventilového vodníka s výkonem 50k, o dva roky staršího než šestistovka. Na bloku motoru je vidět příbuzenský vztah se vzduchem chlazenou šestistovkou. Kdyby v Yamaze lépe odhadli komerční potenciál šestistovek, patrně by nebyl problém udělat pro FZ600R šestnáctiventilovou hlavu a vodní chlazení už v roce 1986 a prodej by neskončil na celkových 1500 kusech.









To je pouze jedna z mála, stačí si vzít do ruky katalog motocyklů ale originál japonský a člověk se zbaví iluzí že "přece zná všechny motorky" a zjistí že většinu jich nezná, kdysi jsem viděl nějaký katalog z konce 90 let a byl jsem z toho úplně v pi.i.
Platící věřící si dnes mohou přečíst něco o FZ600 v místních článcích. My chudáci se musíme smířit s originálem.
https://magazine.cyc...986/7/1/yamaha-fz600

https://magazine.cyc...986/7/1/yamaha-fz600



Ve stejné době se stejným směrem vydala i Suzuki se svojí novou GSX-R 750, ale na rozdíl od Yamahy přidali staršímu vzduchovému konceptu olejové chlazení, pak mohli zvýšit výkon a ne snížit, jako u Yamahy (mám podezření, že to bylo nutné vůli kapotám). Čtyři ventily na válec už u Suzuki měli - tak málo rozhodlo o superúspěchu jednoho a zatracení druhého.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Mechanik, servis na Jihu Čech Yamaha FZ 600 | Gogousek | 3 | 16.6.2022 v 15:52 Yura |
Nesvieti mi kontrolka zaradeného ne... Yamaha FZ 750 | murila | 1 | 8.5.2022 v 18:13 gerrik |
Nesvieti mi kontrolka zaradeného ne... Yamaha FZ 750 | murila | 0 | 8.5.2022 v 18:12 murila |
Pneu pirelli Angel st [1, 2] Yamaha FZ 600 Pirelli Angel ST Pirelli Angel ST | Kennylm98 | 34 | 26.9.2021 v 17:24 Kennylm98 |
Yamaha fz 750 1986, univerzální bud... Yamaha FZ 750 | TomKonrad | 4 | 30.5.2021 v 11:52 TomKonrad |