chci se zeptat, jestli se někdo setkal s problémem u Suzuki GS 500E ve vyšších nadmořských výškách (Dolomity, Alpy)? Vím, že nadmořská výška má vliv na karburátor, ale zajímá mě, jak moc citelně to poznáte na svých strojích, pokud vůbec...
U mé moto se to projevovalo kromě jiného zvuku zejména nižším výkonem, kdy někdy ani s plným plynem nechtěla zrychlovat, a do kopců to většinou bylo na 1,2, max. 3, aby vůbec jela..Další problém nastával u rozjezdů, kdy moto občas cukala a nechtěla vůbec jet, to samé při jízdách v koloně (na rovině), kdy začínala škubat a při zastavení na neutrál bylo potřeba občas přidávat plynem, aby se srovnaly otáčky (měla tendenci se "dusit")...Dalším problémem byly studené starty, kdy na sytič moc nereagovala - bylo nutné při startování nechat sytič tak ke 3/4, ne naplno, ale současně alespoň chvíli držet plyn, jinak hned chcípla...
Při přejezdu zpět do nižší nadmořské výšky už pak opět jela a jezdí zcela normálně...
Moto měla letos měněný vzduchový i olejový filtr + olej, vyčištěné a seřízené karbece.
Dle konzultace s mechanikem po návratu není tohle ani u karbece normální, a děje se "něco špatně" s celou motorkou...tak by mě jen zajímal názor někoho se stejným strojem, a také info, jak to v těchto "výškách" jezdí jiným s karbecema...
Děkuji moc.
Při normálním a správném seřízení by měl karburátor dávat stechiometrickou směs, poměr vzduch/benzín asi 14,5:1 , v rozsahu od 1/4 do 3/4 zatížení. Při plném plynu, pro nejvyšší výkon, by měl obohatit směs o 10-20%. Na volnoběh je opět žádoucí obohacení 20%, aby byl chod motoru pravidelný.
S vyšší nadmořskou výškou je potřeba zmenšit trysky. V nadmořské výšce 2000m je tlak vzduchu asi 80% tlaku u moře a motor nasává míň vzduchu. Takže je potřeba seřídit bohatost, ubrat benzínu, ve volnoběžném okruhu. Pokud jsi měl bohatší, ale stále ještě fungující směs u nás, tak na Alpy už to bylo příliš. BST je rovnotlaký karburátor a změna nadmořské výšky se téměř neprojeví u ostatních prvků, které jsou pod šoupátkem - jehla, hlavní tryska, emulzní trubice.
Tobě se navíc sešlo víc věcí. Na příliš bohatou směs má motor menší tepelnou účinnost a klesá výkon, takže musíš víc držet v otáčkách. S tím souvisí větší vývin tepla. Vzduchem chlazený motor se při pomalé jízdě do kopce přehříval, klesala jeho volumetrická účinnost (horký motor nasává menší množství směsi), s následkem dalšího poklesu výkonu. I při dobrém chlazení a směsi by byl výkon v 2000m jenom 80% toho, na co jsi zvyklý doma. Ve finále jsi jel kopce na tři metráky těžké dvěstěpadesátce s mizernou reakcí na přidání plynu.
Do polohy jehly jsem sahal každé 2000 metrů. Ve výškách nad 3000 metrů by to chtělo bývalo i měnit hlavní trysku, ale k té je přístup u tohohle motoru dost mizerný (karb 638+ je na tom líp), takže jsem prostě nemohl nahoře využívat plný plyn.
Takže na tom asi něco bude
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 05.09.2018 11:50:05
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 8 | 10.6.2024 v 17:11 docent |
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |