předčasný konec sezony pro mě a já se pomalu pouštím do generálky motoru - nemáte někdo konexe nebo tip na lidi nebo firmu, která je mi schopná vyvážit klikovou hřídel pro dva válce + rotor alternátoru ( nejspíš vyvážit samotnou kliku a potom rotor nasazeny na klice ) - mám právě podezření na nevyvážený rotor.
Od tématu ještě dotaz - když je motor vybavený vyvažovákem - jak to je s vyvážením hřídele ( bude tomu vadit, nebude tomu vadit )
Všude po Brně po servisech dostávám kontakty ale tam mě řeknou, že dělají jenom čtyřválcové kliky ( tak nevím )
Díky
Četl jsem, že pokud by se vyvážila fakt dobře, tak by se eventuálně mohl dát vyvažovák pryč
A to byla podotázka - jestli to bude mít nějaký vliv na vyvažovák, když se vyváži klika
1 reakcí na tento příspěvek vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru
neřeším problém proč vibruje - ale kdo mě vyváží/ověří kliku - pokud ta bude vpohodě je něco jiného špatně.
shene > kdybys byl tak hodný - si klidně zajedu na druhou stranu republiky.
soccer> prosimtě nepamatuješ jestli brusirna Holátko nebo M.K. Quatro
krokoš> kdyby šlo nastartovat bez rotoru nebo mít nastartováno bez víka alternátoru tak hned vím, ale nejde to - a otočit párkrát klikou a na rotoru hodinky mě nic neukáže.
vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru
Nejdřív k několika tvým poznámkám. Klikovka čtyřválce se zalomením po 180° se vyvažuje samotná. V podstatě jde jenom o dovyvážení nerovnoměrně rozložených hmot opracovaného odlitku nebo výkovku. Velikost protizávaží na jednotlivých ramenech je daná konstruktérem, a pak technologií výroby, která je u odlitku či výkovku relativně nepřesná, ale u čtyřválce to zas až tak moc nevadí, protože nevyvážené momenty prvního řádu zde nejsou. Naopak tříválec musí mít momenty prvního řádu přesně vyvážené protizávažím na klikovce a proto jsou klikové hřídele nejmodernějších tříválců kompletně obrobené.
U twinu s klikami po 180° jsou nevyvážené momenty prvního řádu. V principu je motor vyvážený jako dva částečně vyvážené jednoválce (oba tyto jednoválce stejně) a a na vzniklé momenty prvního řádu se použijí vyvažovací hřídele, které se otáčejí obráceně proti klikovce. Na motorkách se pro jednoduchost používá jen jeden hřídel, takže ani tady není vyvážení 100%. Protizávaží vyvažovacího hřidele musí být podle následujícího obrázku.
Správná poloha vyvažovacího hřídele na GS je vidět v manuálu. Protože osa válců není kolmá k dělicí rovině karterů, tak v případě, že kliky budou natočené do osy válců, vyvažovací hřídel je proti karterům trošku pootočený. Odstraněním vyvažovacího hřídele se vyvážení motoru jenom zhorší.
Pokud je vyvažovací hřídel v jiné poloze, zkontroluj Woodruffovo pero a pružiny na spojce hřídele.
Naposledy editováno 02.09.2018 10:44:27
vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru
Rotor je relativně kompaktní kus hmoty a musel by chybět magnet, aby to vibrovalo.
Excentricitu samotného rotoru nepředpokládám, ale mohlo dojít k ohnutí krajního čepu klikovky. Házení čepu poznáš hodinkama, když dáš klikovku na podpěrky v místě ložisek. To by nebylo dobré, protože by to znamenalo i vychýlení čepu v místě ložiska a uložení by v provozu dlouho nevydrželo.
1 reakcí na tento příspěvek vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru
Co bys v mém případě dále navrhoval ? Zkontroluji teda prvně spojku vyvažováku. Pokud by byl vychýlený čep, poznal bych to na vydřeném statoru ( za cca 10 tisíc ani škrábanec ). Bez spojkového koše nenastartuji ( přes koš se otáčí olejové čerpadlo ) a nastejno tak rotor není možné vytáhnout (startér) k tomu, abych motor nastartoval a zjistil, jestli vibrace nezpůsobují některé jmenované díly.
Klikovka samotná se vyvažuje dynamicky, se závažími na ojničních čepech, pokud to není např. řadový čtyřválec s plochou klikou. Hmotnosti těch závaží znají nejspíš jen oni sami, resp. by sa dala zjistit statickým vyvážením na jednom zalomení, kdybys tu klikovku rozřezal.
Jak se to dělá pro čtyři zalomení po 90° je na videu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 8 | 10.6.2024 v 17:11 docent |
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |