globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pomucka na nastaveni osy zadniho kola
 
12.7.2018 v 11:30
Ahoj,

prodává se v CZ někde tahleta věcička?
https://www.revzilla...ent_tool_750x750.jpg

Upevní se na zadní rozetu a podle té tyčky se pak seřídí kolo aby nebylo křivě (tyčka rovnoběžná s řetězem).
Vzhledem k tomu, že netuším jak by se to česky mohlo jmenovat tak jsem ani při googlení nebyl úspěšný.

Případně, prodává se u nás nějaká jiná šikovná pomůcka? V historii jsem našel jenom, že to mám nastavit podle rysek, ale na mé moto je ta stupnice poněkud hrubá + je tam vůle... Pochybuji že jenom podle rysek mám to kolo rovně...

Díky moc

Naposledy editováno 12.07.2018 13:59:18
Předchozí
1 2
Následující

3 reakcí na tento příspěvek Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 11:49 | Nahoru | #1
Nejjednodušší je přiložení rovné latě z boku k zadnímu a přednímu kolu. Protože máš gumy šířky 130 a 150mm, přiložíš k té přední z boku ještě 10mm silné prkénko. Z obou stran motorky musí lať dolehnout nebo musí být stejné mezery. Akce na pár minut. Pro hračičky a v případě nedostatku rovných latí je použitelná metoda tenké kloboukové gumy.

(reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 12:15 | Nahoru | #2
Kohlstein> Latě nemám a metodu kloboukové gumy neznám... Je to něco jako finta se špičatým kloboukem?
viděl jsem někde, že se na kolo dá provázek a zepředu se uváže na něco dle šířky zadního kola ale zdá se mi to docela nemotorné a nevím nakolik by to bylo k něčemu. Ta sranda na obrázku se mi zdá docela šikovná a skladná, navíc v US ji mají za 12 dolarů tak kdyby to tady někdo prodával za 3-4 stovky tak zainvestuju.

(reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 12:25 | Nahoru | #3

Kohlstein píše: Nejjednodušší je přiložení rovné latě z boku k zadnímu a přednímu kolu. Protože máš gumy šířky 130 a 150mm, přiložíš k té přední z boku ještě 10mm silné prkénko. Z obou stran motorky musí lať dolehnout nebo musí být stejné mezery. Akce na pár minut. Pro hračičky a v případě nedostatku rovných latí je použitelná metoda tenké kloboukové gumy.



místo latě používám kus hliníkového profilu na sádrokarton. Je to lehký a dokonale rovný

1 reakcí na tento příspěvek Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 12:39 | Nahoru | #4
laserové "ukazovátko" , přiložíš k rozetě a osvítíš řetěz až k pastorku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 12:41 | Nahoru | #5
Kohlstein> Ridit ze rozmerem gumy je dost osidne, ale tak nejak bych rekl ze voko neni <|>, voko vidi.

Tommy_Maci> si to udelej ne, mohl by si stacit kolicek a spejle

Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 12:42 | Nahoru | #6
Někdy prostě jen stačí změřit vzdálenost mezi osou kyvky a osou zadního kola.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 12:42 | Nahoru | #7
ramlik> Myslíš normální ukazovátko co dělá tečku nebo takový to zaměřovadlo co délá na zdi čáru? Ty zaměřovadla jsem zatím viděl jenom docela veliký, žebych je na rozetu rovně nepřiložil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 12:45 | Nahoru | #8
gugo> Tentokrát asi zkusím přidržet kus lišty na rozetu, a ten bazdmeg jsem našel na Aliexpressu, takže příště než znovu bude potřeba dotáhnout řetěz, tak už bude vercajk snad doma.

Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 12:49 | Nahoru | #9
svářečský kleště a kus hlazenky - jo a dostanu 156,- korun
e: gugo koukám byl rychlejší

Naposledy editováno 12.07.2018 12:50:06

Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 13:25 | Nahoru | #10
Mohl by mě někdo osvětlit princip?
Děkuju.

Edit
Po desátým přečtení už jsem to pochopil.Tak blbě mě nenapadlo to měřit.Nejpřesnější pokud to jde popsal karf.
Já měřím mezeru mezi ráfkem a vidlicí.

Naposledy editováno 12.07.2018 13:28:28

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 13:59 | Nahoru | #11

Tommy_Maci píše: gugo> Tentokrát asi zkusím přidržet kus lišty na rozetu, a ten bazdmeg jsem našel na Aliexpressu, takže příště než znovu bude potřeba dotáhnout řetěz, tak už bude vercajk snad doma.


Warum? Proč šteluješ zadní kolo podle rozety a pastorku? Na jízdní vlastnosti má vliv vzájemná poloha kol. Řetěz se přizpůsobí - kdyby ne, tak je ohnutý rám nebo je blbě motor.

(reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 14:51 | Nahoru | #12
Tommy_Maci> ne, mám na mysli přímo k tomu určený bazmek. Někdo od nás Versysů ho má, na srazu jsme s tím právě blbli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 15:21 | Nahoru | #13

Kohlstein píše: Warum? Proč šteluješ zadní kolo podle rozety a pastorku? Na jízdní vlastnosti má vliv vzájemná poloha kol. Řetěz se přizpůsobí - kdyby ne, tak je ohnutý rám nebo je blbě motor.


...právě tohle jsme debatovali. Ty rysky na kyvce mám docela přesné. Podle toho laserového ukazovátka na řetěz to taky sedí přesně. Co jsem ale zjistil u mé moto, že ty hliníkové kameny, s kterýma se posunuje zadní osa, nemají díru přesně uprostřed! Je posunutá o cca 2mm k jedné straně. Naštěstí na obou stejně, takže je stačí správně pootočit. ...někde mám fotku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 16:43 | Nahoru | #14
ramlik> Rysky na vidlici jsou hodně orientační, jakkoli se to zdá být udělané přesně. Pootočíš šroubem o 1/6, tedy asi 0,2mm, na ryskách to ani neuvidíš, ale na rozvoru 1,5m to udělá víc než milimetr, pokud měříš latí. A dva milimetry už je dost na to, abys to poznal na jízdních vlasnostech v první levé a pravé zatáčce.
Nahoře píšu, že důležitá je vzájemná poloha kol, tedy předního a zadního. Nemyslím tím řetězová kola.
edit: ta věc z úvodu se jmenuje chain_alignment_tool, nikoli wheel alignment tool. Slouží ke kontrole zákrytu řetězových kol a ne k nastavování kol motorky. Pokud to někdo inzeruje jinak, uvádí v omyl.


Naposledy editováno 12.07.2018 22:42:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 16:48 | Nahoru | #15
Kohlstein> Protože jsem na vícero místech již viděl, že se to může dělat taky podle řetězu který by měl být spolehlivě kolmý na osu kol, tudíž když bych rozetu srovnal aby byla rovnobězná s řetězem tak mám srovnané i zadní kolo. Tvrdili mi to zatím 3 lidi a fakt, že v U.S and A, kde na každou pitchovinu potřebují nějaký Jig nebo Vorichtung, a mají tam tuhletu pomůcku mě vede k názoru, že seřízení podle řetězu je opodstatněná metoda. Navíc nemám centrální stojan, tak si myslím, že by to takhle mohlo jít méné krkolomě než jinou metodou.

2 reakcí na tento příspěvek Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 18:23 | Nahoru | #16
Az budes mit nekdy kolo venku, zkus si jak hodne se unasec rozety hýbe...

(reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 19:07 | Nahoru | #17

assassin píše: Az budes mit nekdy kolo venku, zkus si jak hodne se unasec rozety hýbe...



A potom až to zadné kolo zasa nahodíš a utiahneš, tak zistíš že sa ten unášač rozety možno trochu radiálne oproti kolesu pohne ak to dovolia silentbloky, ale to je tak všetko. Ostatné sily drží ložisko toho unášača rozety.

Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 20:04 | Nahoru | #18
není to ulně k tématu, ale souvisí, a nemůžu si pomoc, zlatá moje VFR r.96, tohle neřeším

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 21:18 | Nahoru | #19
Tommy_Maci> Vůbec se nedivím, že v americe je ten chain alignment potřeba, protože se tam vyskytuje úplně nejvíc bastlů na celém světě s různými V-motory. Takže tam kluci asi často řeší dvě různé věci, kola v lati a aby byla řetězová kola taky v zákrytu.
Když dáváš kola do latě, tak ti zavazí každý stojan. Musíš někomu říct, ať ti na to na chvilku sedne a drží balanc.

(reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 21:45 | Nahoru | #20
assassin> Když je kolo venku, tak je to volně, ale když je v kyvce, tak je přes vymezovaný pouzdra stažený vnitřní kroužek ložiska rozety s ložisky samotného ráfku - takže by se to zase moc mrdlat nemělo.

(reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 22:21 | Nahoru | #21
Kohlstein> samozřejmě, že jsem to měřil také pomocí latě - Al profilu. Proto píšu, že ty rysky na motce jsou přesné ( )

Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 22:23 | Nahoru | #22
Já to tedy měřím od těch "kostek" do kterých se opírá ten štelovací šroub po konec kyvky... zatím to funguje, štělování řetezu jak jsem se dycky na Banditovi bál, tak na Gixxeru je to pohádka

1 reakcí na tento příspěvek Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 23:09 | Nahoru | #23
Karf: vnitrni krouzek jo, ale ložisko je tam jen jedno kuličkový a to zrovna bez vuli v tom smeru co nas zajima neni...

1 reakcí na tento příspěvek Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

12.7.2018 v 23:34 | Nahoru | #24
Když to tu čtu, není nad klasiku... . To je zrovna jedna z věcí, kde zvítězil design nad praktičností...

Naposledy editováno 12.07.2018 23:42:33

(reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

13.7.2018 v 00:13 | Nahoru | #25

assassin píše: Karf: vnitrni krouzek jo, ale ložisko je tam jen jedno kuličkový a to zrovna bez vuli v tom smeru co nas zajima neni...



Jedno ložisko tam cpou snad jen japonci, italský motorky tam mají většinou dvě ložiska a pak ta rozeta nemá žádnou vůli

1 reakcí na tento příspěvek Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

13.7.2018 v 08:16 | Nahoru | #26
A co to změřit šuplerou ( posuvným měřítkem) - ten přípravek je úplně na tom samém principu .. pěkně od konce kyvky k začátku pohyblivého kamene.. a je to.. jednoduché, praktické.. na každé straně musí být tento rozměr stejný a je to ..

Naposledy editováno 13.07.2018 08:16:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

13.7.2018 v 08:28 | Nahoru | #27

Boro9 píše: A co to změřit šuplerou ( posuvným měřítkem) - ten přípravek je úplně na tom samém principu .. pěkně od konce kyvky k začátku pohyblivého kamene.. a je to.. jednoduché, praktické.. na každé straně musí být tento rozměr stejný a je to ..



v tvem mereni vychazis z toho,ze vyrobce udelal oba konce kyvky stejne dlouhe a od toho konce meris nejakej rozmer "suplerou" - no proc se tedy nespolehnout na znacky co tam vyrobce udelal? ze by ty znacky, ktere navrhl na serizovani udelal mene presne, nez konec vidlice, kterej ty vezmes jako referenci pro mereni posuvkou? ten konec vidlice klidne muze zustat neopracovanej / nepresnej, po svareni kyvky se obrabi plochy co maji fungovat a jedno z toho budou ty znacky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

13.7.2018 v 08:59 | Nahoru | #28
assassin> Asi tak nějak Das recht.....jak říkáme my Slované To je už snad úchylka řešit to v milimetrech. Máš jistotu,že pneumatiky jsou na milimetry stejné na obou stranách na přední i zadní pneumatice?? Kdy jezdíte,když to vyměřujete na milimetry?? Že vás to baví Našteluju to podle rysek na kyvce,které tam udal výrobce. Ještě se mě nestalo,že bych to měl špatně.
Edit- od předního kola k zadnímu se ti nasčítá díky vůlím několik milimetrů a vy budete řetěz seřizovat na milimetry?!?!
Hoši.....běžte jezdit a neřešte hlouposti

Naposledy editováno 13.07.2018 09:02:06

(reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

13.7.2018 v 09:06 | Nahoru | #29
dafikk> jojo je totak, já si koupil na ebay drahý laser za více než 1500. Je pěkný, maličký, v elegantním pouzdřičku a funguje. Ale pečlivým měřením jsem zjistil, że podle těch rysek se to nastaví naprosto stejně přesně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

13.7.2018 v 09:08 | Nahoru | #30

Kohlstein píše: ramlik> Rysky na vidlici jsou hodně orientační, jakkoli se to zdá být udělané přesně. Pootočíš šroubem o 1/6, tedy asi 0,2mm, na ryskách to ani neuvidíš, ale na rozvoru 1,5m to udělá víc než milimetr, pokud měříš latí. A dva milimetry už je dost na to, abys to poznal na jízdních vlasnostech v první levé a pravé zatáčce.
Nahoře píšu, že důležitá je vzájemná poloha kol, tedy předního a zadního. Nemyslím tím řetězová kola.
edit: ta věc z úvodu se jmenuje chain_alignment_tool, nikoli wheel alignment tool. Slouží ke kontrole zákrytu řetězových kol a ne k nastavování kol motorky. Pokud to někdo inzeruje jinak, uvádí v omyl.



ze ty budes patrit mezi ty, co si myslej ze poznaj nevyvazek 5 g na zadnim kole
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist