1 reakcí na tento příspěvek Rozdíly a záměna pístů Jawa 175/356 a ČZ 175/477
https://www.motojeli...awa-CZ-175-d1901.htm
onedack píše: Děkuji za odpovědi, ještě bych se chtěl zeptat, proč je tedy na zde uvedeném odkazu psáno, že je píst i pro Jawu 175/356? Děkuji
https://www.motojeli...75-d1901.htm [/quote]
Na toto se přeci neptej nás ale autora tohorto tvrzení .
Jinak přehled pístů i podle rozměrů je k mání u Almetu
Pokud tam koukneš, tak je tam píst typu 5810, který be měl být na ČZ 175/450 a deriváty a pak píst 5813, který by měl být na ČZ 477 a deriváty.
Jestli se dobře pamatuji (a paměť už mi neslouží), tak píst 5810 by měl být rozměrově stejný s ČZ 356 až na pístní čep (16 vs 18). Pokud je tomu tak (to někdo jistě potvrdí, kdo to v poslední době dělal a né před patnácti rokama), pak buď nech vyměnit ojnici za ojnici s 18 mm čepem (ta je stejně lepší) nebo si můžeš nechat u soustružníka udělat osazená pouzdra, která se z vnitřní strany lehce nalisují do pístu a to osazení (stačí 1 mm) zajistí, aby to nevylezlo směrem do válce.
Nejsem si jistý, zda to do tohoto pístu dostaneš bez nějakých větších úprav (např. zvětšení šířky pro hlavu ojnice), ale na větších strojích jsem to v mládí dělal běžně a fungovalo to.
Zde by ještě mohla být druhá využitelná možnost a to bys byl hodně pokrokovej (a to jsem na motorce běžně dělal, pokud se poškodilo uložení v ojnici nebo v pístu). Ono totiž můžeš mít uložení s přesahem v pístu a pouzdro v ojnici, ale taky to můžeš mít opačně, tedy čep zalisovaný v ojnici a kluzně v pístu... tak to mají např. Fiati včetně žigulíků, motory Rotax 4T po zavedení nikasilu koncem 80 let. (motory typu 348 a 560) a dokonce jeden nejmenovaný Pérák (a funguje to už hodně let).
Prakticky se to provede tak, že po vylisování pouzdra z ojnice se překontroluje nebo opraví díra v oku ojnice... podle získaného rozměru se řádně upraví díra pro pístní čep v pístu (často na to stačí jen stavitelný výstružník) a pak se k tomu udělá na míru pístní čep, který snadno může vzniknout úpravou hotového z jiného motoru nebo třeba kompresoru (jen to musí trochu odpovídat, aby neprasknul)... mj. sá se tak zrecyklovat i čep již použitý a vyřazený kvůli opotřebení (stejně se přebrousí), ale riskuješ to, že v něm bude už někde nacyklovaná a schovaná únavová trhlina, proto bych raději stvořil nový (má-li to opravdu jezdit a né jednou za rok na sraz).
Howgh!
Naposledy editováno 23.05.2018 09:45:37
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vynechává ve vysokých otáčkách ("dr... Jawa 175/356 | krooky | 16 | 25.5.2024 v 11:08 Hovado-z-lesa |
Dá se vjet motorkou do Vatikánu ČZ 175/477 | DavyŠtoky | 10 | 9.5.2024 v 07:57 DavyŠtoky |
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 21 | 30.4.2024 v 07:51 cmiral |
Uchycení sedla na Jawa ČZ typ 355 v... Jawa 175/356, Jawa 125/355 | JAW4Ř | 8 | 4.4.2024 v 08:49 Dolin |
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 | kpant | 2 | 10.3.2024 v 19:20 kokoška. |