globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: komaxit nebo lak
3.10.2017 v 15:43
Zdar pánové chtěl bych poradit jestli dát na kola od motorky komaxit nebo obyč barvu s lakem. Mate nějakou zkušenost? Dík za postřehy.

komaxit nebo lak

3.10.2017 v 15:49 | Nahoru | #1
Já můžu říct, že original komaxit mám mechanicky velmi neodolný. Dotek brzdiče mi zanechal na ráfku značku. Lakované kolo je podstatně odolnější.
Až se naseru, nechám ten komax sundat a nechám to zalakovat...

komaxit nebo lak

3.10.2017 v 16:16 | Nahoru | #2
a na vfr400 byl origo komaxit predniho kola naopak nechutne odolnej, z tech mist kam se za ta leta dostala pod komaxit vlhkost ci co a odloupal se, to slo dolu samozrejme samo, ale z mist co se nelupala se to piskovalo, z vnitrku paprsku kde jsou uvnitr takovy napisy (honda, typ, datum vyroby atd. ) to na hranach tech napisu a malych radiusech nesundali ani piskem .. novy komaxit vypada slusne, odolnost jsem nasilim (brzdicem, ani kladivem ) nezkousel..
BTW zadni se neloupe vubec tudiz prikladam vinu mozna vidlicovemu oleji ci brzdovce, ale cert vi..

E: ono je tech praskovejch barev vic typu, zavisly to bude hlavne na tom a na povetrnostnich podminkach..

jinak obecne, nez se tu rozhori bourliva diskuse.
- komaxit je levnejsi, jedna maximalne dve vrstvy v pohode, a vrstva je tlustsi (tj. neni potreba tak dukladna priprava, staci hrube prebrousit ci opiskovat)
- akryl je urcite ve vice vrstvach od zakldu dale az po vrchni lak, vrstvy jsou mnohem tenci = je potreba dukladne pripravit povrch(vsechno bude videt), bude to drazsi ale ve vysledku pohledove hezci

Naposledy editováno 03.10.2017 16:16:59

komaxit nebo lak

3.10.2017 v 17:52 | Nahoru | #3
jedině komaxit,s normálním lakem se nedá pevností srovnávat,jen když se vypálí při nízký teplotě tak nedrží a je křehkej,když se udělá jak má,nic lepšího neni

komaxit nebo lak

3.10.2017 v 22:35 | Nahoru | #4
Komaxit je super když se dobře udělá problém bych spíš viděl v krytí dosedaci ploch pro kotouče atd

komaxit nebo lak

9.10.2017 v 15:42 | Nahoru | #5
Přesně tak, komaxit je mnohem lepší, je pevnější, jen opravdu pořádně zadělat otvory, aby se do nich nic nedostalo... Mám zkušenosti s oběma a když jsem měl kola čerstvě nalakovany, tak mi je hned odrel mechanik při nandávání pneumatiky ...

komaxit nebo lak

11.3.2018 v 18:47 | Nahoru | #6
Já zase slyšel přímo od lakýrníka od táty z práce, že komaxit praská protože ta vrstva je dost tvrdá a tlustá. Akrylát je sice dražší, je třeba kolo lépe připravit, ale zase si člověk vybere a namíchá barvu jakou chce, (což u komaxitu mi řekli že ta barva co se mi líbila není na venkovní použití..) a lak je víc flexibilnější a tím pádem pracuje s kolem. Navíc to prý i lépe vypadá než komaxitem... to pak podám reference.
Akorát to teď řeším a jdu do akrylátu.
Jen jenom musim najít jak správně připravit kola.. (ochrana děr na ložiska atd..) kdyby někdo věděl a měl s tímhle zkušenosti tak pls napiště zprávu, budu vděčnej.
Tak

komaxit nebo lak

11.3.2018 v 21:31 | Nahoru | #7
mám komaxit od loňska. O odolnosti moc nevím, protože na něj dávám pozor. Dvojí přezouvání přestál bez škrábance. Plochy, ktré jsou bez laku jsem překryl sadou laser výpalků. Varuji: překryjte díry pro ložiska i při odstraňování starého laku pískováním. Mě je nepřikryli a díry pro ložiska se lehce uvolnily. Nepatrně ale kdyby to byli víc tak už by to mohlo vadit.
Vzhled je perfektní

2 reakcí na tento příspěvek komaxit nebo lak

11.3.2018 v 21:41 | Nahoru | #8
Kerut: nemyslim si ze origo barva na kolech je praskova...
Rekl bych, ze je problematicke davat komaxit na nejakou zakladovku a zrovna na hlinik to chce nejakej specialni reaktivni zaklad - a ten tam myslim v originale je, proto to tak hezky drzi.

Ja mam na kovanejch od vyroby elox...

Tzn slusne udelanej komax funguje lip nez kdyz nekdo odflakne mokre lakovani. Pokud se mokre lakovani udela spravnym technologickym postupem = tak jak to delaji vyrobci kol, je odolnejsi. Resi se to tu ale kazdou chvili ... A stejne jako pokazde tu zas bude hadka :D

(reakce na) komaxit nebo lak

11.3.2018 v 22:15 | Nahoru | #9
Prášková farba , všetky časti pôvodne hliník (zliatiny hliníka) ,
Bol predtým pokus aj o eloxovanie , ale nedopadlo to dobre (bol som na to ale vopred upozornený , že tie zliatiny eloxovanie neprijmú) .



Konečný výsledok je tu

Naposledy editováno 11.03.2018 22:19:14

(reakce na) komaxit nebo lak

12.3.2018 v 01:50 | Nahoru | #10
assassin> ...jsis dal s tou odpovedi nacas - 3.10.2017 nicmene podleme to byla praskova barva tutove, kdyz ne podle te neskutecně odporne prilnavosti, tak podle toho naopak snadneho "odlupu" urcite (jen na prednim, jen na jedny strane, kolem mista "zářezu" od obrubniku).. otazka samozrejme je jestli to bylo origo

ten elox je jednoznacne top ..zvlast ten fialckej tvrdej je fakt parada ...jenze v pololeskly melounovy zluty mi ho ani fialove proste neudelaj

Keyser_soze> jj barvu na vesaky a lustry nebrat, a je od nich ferovy ze to rekli na rovinu ..ona vyhoda praskovy lakovny je hlavne v ty priprave povrchu, to co by bylo na mokry lakovani problem (hrubej, vselijak domrdanej povrch) je tady naopak vyhoda, ta vrstva to slije a jeste za to drzi..

ad ochrana - jestli myslis maskovani pro mokrej nastrik tak normalni maskovaci paska ne ? (do pece maji praskari spesl maskovaci pasky, ja jim to oblepil obyc. za 30kc ..a taky to uplne v pohode prezila ) ..na piskovani prip. zatlouct kusem/spalickem tvrdyho dreva, ale na mokry lakovani bude mozna lepsi to stahnout chemicky - perchlor, dmf,.. s tim by meli mit lakyrnici zkusenost

Naposledy editováno 12.03.2018 02:01:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Porucha FZ1 Yamaha FZ1 Fazer P3k5o 1 17.6.2024 v 20:18 Pedl
Jak na 25kw v TP u FZ1? Yamaha FZ1 Fazer FZ6Nko 22 14.6.2024 v 00:25 Bugy36
Vymena vzduchoveho filtru FZ1 2008 Yamaha FZ1 Fazer Bugy36 7 13.6.2024 v 09:32 Krautkopf
jaký olej Yamaha FZ1 Fazer venagsxr 9 11.6.2024 v 18:53 Bugy36
Yamaha Fz1n 2006 Ventilátor Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N šimon474 3 31.5.2024 v 06:04 ALFA70


TOPlist