CO ale dělat, když mi to prostě nešlo?
Nokonec jsem z toho nervama tak v pr..., že jsem pomalu neodjela.
Prostě už něchci aby na mě instruktor koukal pohledem, jako že jsem totální mimoň.
Díky
Edit:dnes se mi povedlo projet ten pomaly slalom,osmicky a tapoty. Snad se mi podari to dotahnout do konce. Kazdopadne moc diky vsem za super rady,pomohly!
Naposledy editováno 29.09.2017 18:23:44
1 reakcí na tento příspěvek Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...
Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...
A nebo jak říkal kolega - vyměnit instruktora, pokud to neumí řádně vysvětlit, neb jsou dva druhy učitelů/instruktorú: jedni učí a ti druzí co naučí
1 reakcí na tento příspěvek Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...
1 reakcí na tento příspěvek Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...
U kamarádky co šla bez zkušeností na "A" dal pod zadek 250, až když chytla trochu sebejistoty, posadil ji na "velkou".
Naposledy editováno 22.09.2017 13:12:19
Keď som bol na cvičisku prvý raz, neveril som, že to môže niekto bez dlhoročnej praxe dať. Na motorke som tam sedel prvý raz, predtým dva mesiace doma na 125ccm skutru, samozrejme bez spojky.
Moja 51-53 kW Kawa v autoškole, keď už si sa rozjel, išla bez spojky aj plynu akurat rýchlosťou na pomalé cviky.
Poradil mi to ale až majiteľ autoškoly, predtým dve jazdy s namachrovaným strejdom, čo ma nenaučil vôbec nič..
Naposledy editováno 22.09.2017 13:21:06
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...
1 reakcí na tento příspěvek Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...
Tommaky píše: 2lizard> Mě taky nejdřív dal na 250, to bylo lepší že, teď už velkou a právě stočit tam na tom kousku ty kila výkon motoru, jeprostě moje noční můra. V provozu si myslim, že dobrý,ale tohle je mazec. Pouštim spojku, zabírá nahoře a čekám, když se blížím k tomu záběru z lehka přidám plyn, a pouštím dál, motorka jde do záběru, a právě pak když už se trošku odlepí, já s plynem nehýbu,ale ty otáčky jako trochu poklesou a pak většinou mi to chcípne, nebo skorochcípne...Pokud dám víc plynu, (začne trochu řvát) tak pak zas instruktor říká pomalu, ať nikam nevlítneš, čili zase problém....
No a v okamžiku kdy máš napůl spojku v prokluzu to chce mírně přidat plyn a jemně si "hrát se spojkou". To se těžko vysvětluje, musíš se to prostě naučit.
Tommaky píše: Právě problém je v tom, že dřív to tak nějak mocnikdo neřešil, kdo se kde prohání, zvlášť na vesnici,ale teď už ty čerti jezdí i na polňačky,to je právě vono, že to není kde trénovat, jen v té autoškole a tam to pak tak vypadá...
Nemá někdo v okolí soukromý pozemek, větší dvůr, louku atd. Tam jezdit můžeš.
Rendyd píše: Domluvil bych se s někým, kdo má nějakou slabší a lehkou motku a nechá Tě někde mimo oficiální komunikace zajezdit a pochopit všechny ty páčky a synchronizaci pohybů. Není nad praxi. Pak se můžeš jen usmívat při plkách typu "hraní si se spojkou".
Jo tak takhle se to naučíš nejrozumněji a nejrychleji, ( když Ti to tedy moc nejde), ale měl by Ti to někdo půjčit, kterému nebude až tak vadit, že to třeba i položíš, takže stará dodřená motorka a jezdit a jezdit někde mimo, kde nebudou čumilové a radilkové.
Tommaky píše: 2lizard> Mě taky nejdřív dal na 250, to bylo lepší že, teď už velkou a právě stočit tam na tom kousku ty kila výkon motoru, jeprostě moje noční můra. V provozu si myslim, že dobrý,ale tohle je mazec. Pouštim spojku, zabírá nahoře a čekám, když se blížím k tomu záběru z lehka přidám plyn, a pouštím dál, motorka jde do záběru, a právě pak když už se trošku odlepí, já s plynem nehýbu,ale ty otáčky jako trochu poklesou a pak většinou mi to chcípne, nebo skorochcípne...Pokud dám víc plynu, (začne trochu řvát) tak pak zas instruktor říká pomalu, ať nikam nevlítneš, čili zase problém....
No tak to chce už jen jezdit a zase jezdit. Tím dostaneš cit do rukou a budeš vědět kdy zabírá spojka a jak "moc" plynu je potřeba tam při záběru dát.
Jak tu popisoval kolega: "pomalu spouštíš spojku a v jednom okamžiku cítíš že zabírá", pak už to chce jen cit na plynu k odhadu, kolik ho tam dát, aby Ti to nechcíplo a nebo nedej bože nevystřelilo jako neřízená střela. Toto naučit prostě chvilku trvá a jak jsem psal, nikdo učený z nebe nespadl....
Holt to teď chce zkoušet pomalé rozjezdy a věř, že tento cit pro spojku a plyn brzo přijde. Těmi rozjezdy dostaneš i cit na brzdu, což se bude taky hodit.
Chce to uvolněnou hlavu, zbytečně na to nemyslet, nestresovat se a jen vnímat mašinu, ona Ti to sama "řekne". Když Ti to 50x chcípne, je to pořád lepší, než když Ti jednou vystřelí.
Pro cit na plyn jsme taky používali pomůcku v podobě držet určené otáčky na volnoběh, ale spíše nízké, než vysoké - např. 1.200 ot/min.
Naposledy editováno 22.09.2017 13:49:14
1 reakcí na tento příspěvek Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...
Tommaky píše: MOc díky, pokusím se na příští jízdě poprosit o trénování rozjezdů, u mě je asi největší problém ta hlava, tak moc to chci udělat dobře, že to pak totálně pos... nebo zazmatkuju...
JoJo, to tak bývá - tréma, strach, nervozita není dobrý spojenec.
Plynulé rozjíždění a zastavování je alfa a omega všeho, dostaneš tím cit na spojku, plyn, ale i brzdu.
Zkus si natrénovat trochu i tu citlivost na plyn při volnoběhu (to lze natrénovat doma, mašině to opravdu neublíží, když ji tedy nebudeš trápit hodiny v kuse ). Nemusíš držet doslova otáčky, ale jejich nejmenší rozmezí a důležité je i jak se k těm požadovaným otáčkám dostaneš. Nejlépe pozvolna pěkně od spodu. Vzít za to bezhlavě a pak otáčky snižovat je také špatně.
Hodně začátečníků se soustředí na spojku, ale páč nemá v ruce i ten plyn, je to problémové. Proto malá pomůcka, jak dostat ten plyn do ruky
1 reakcí na tento příspěvek Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...
1 reakcí na tento příspěvek Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...
Zkušenější pak můžou projevit i kreativitu O hmotnosti to není...pokud není rozvor kol moc velkej, je ovladatelná skoro každá motorka jen se musí zjistit jak na ní.
Naposledy editováno 22.09.2017 15:06:56
1 reakcí na tento příspěvek Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...
dave-lister píše: Tvl to je dneska doba, dříve byl řidičák jen formalita.
Jo, kde jsou ty doby. Na jízdy na motorce v autoškole pří "céčku" jsem jel jen na první jízdu a pak až na závěrečnou...a to na vlastní motorce. Prý mám jízdy nechat těm, co to neumí. Dřív to ještě šlo, dnes vše hrotí a nikdo nic neumí. Jezdil jsem od 6-ti let.
Edit: byl jsem zastaven VB (veřejná bezpečnost) nezletilý, bez občanky jen s doklady k motorce, střízlivý a hodný.... Pokuta 100 Kčs bez dalších následků. Dnes...škoda mluvit...nejspíš ukřižování médii.
Naposledy editováno 22.09.2017 21:06:49
Tommaky píše: 2lizard> Mě taky nejdřív dal na 250, to bylo lepší že, teď už velkou a právě stočit tam na tom kousku ty kila výkon motoru, jeprostě moje noční můra. V provozu si myslim, že dobrý,ale tohle je mazec. Pouštim spojku, zabírá nahoře a čekám, když se blížím k tomu záběru z lehka přidám plyn, a pouštím dál, motorka jde do záběru, a právě pak když už se trošku odlepí, já s plynem nehýbu,ale ty otáčky jako trochu poklesou a pak většinou mi to chcípne, nebo skorochcípne...Pokud dám víc plynu, (začne trochu řvát) tak pak zas instruktor říká pomalu, ať nikam nevlítneš, čili zase problém....
Tu motoriku pro ovládání spojky a plynu se musí ruce "naučit" opakováním, protože je to pro ně něco nového. Ze začátku je to "slon v porcelánu", ale postupně se získá cit.
Výkonu motoru se neboj, té tabulkové max. hodnotě se při školní jízdě ani nepřiblížíte.
1 reakcí na tento příspěvek Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...
kde tu autoškolu děláš? Když budeš chtít, vezmu tě do Kralovic na to cvičiště. Můžeš si to tam zkoušet třeba 1000x. Nějakou radu ti snad budu také schopen dát.
mirabu píše: Jo, kde jsou ty doby. Na jízdy na motorce v autoškole pří "céčku" jsem jel jen na první jízdu a pak až na závěrečnou...a to na vlastní motorce. Prý mám jízdy nechat těm, co to neumí. Dřív to ještě šlo, dnes vše hrotí a nikdo nic neumí. Jezdil jsem od 6-ti let.
Edit: byl jsem zastaven VB (veřejná bezpečnost) nezletilý, bez občanky jen s doklady k motorce, střízlivý a hodný.... Pokuta 100 Kčs bez dalších následků. Dnes...škoda mluvit...nejspíš ukřižování médii.
Já nikdy nejel závěrečnou jízdu, ten pán z magistrátu byl posera.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...
kutilsro píše: Člověk se toho nesmí bát...prostě pod plynem a tradá
Zkušenější pak můžou projevit i kreativitu O hmotnosti to není...pokud není rozvor kol moc velkej, je ovladatelná skoro každá motorka jen se musí zjistit jak na ní.
si byl potrenovat? :D
dělal jsem zkoušky letos. Není to v žádném případě procházka růžovým sadem, ale dá se to udělat.
Co se týče motání se kolem kuželů: Musíš jezdit a připrav se i na připlácení tréninkových hodin na opičí dráze tak, abys získala jistotu, protože jiná rada, než trénovat není. Na zkoušce může přijít ještě tréma, nervíky a to co na cvičiští člověk dával hladce, najednou drhne. Doporučuji tedy počítat s delší přpravou na cvičáku (více peněz) a na zkoušce se pokud možno vyhnout blbým myšlenkám a vnějším vlivům, soustředit se jen na seba a ten úkon. Taky není marné v den zkoušky si na té motorce, pokud se to dá časově stihnout, udělat ještě pár cviků (rozjezdit se).
V pomalých rychlostech jsem si lehce přidal plyn a povolováním spojky jsem si řídil záběr = rychlost, přibržďovat v té krokové rychlosti bylo pro mne lepší jenom nožní brzdou. Ale je to i od motorky. Při těch krokových disciplínách u silnějšího motoru může skoro stačit jenom povolovat spojku (popř. pomoci si sytičem . A jsem názoru, že bys měla trénovat jenom na té motorce, na které chceš dělat zkoušky.
nedma píše: si byl potrenovat? :D
Já právě ne Na šestce jsem byl ve slalomu hbitý jako mýval v cukrárně ale na tom litru je to dost bída... nedávno na ecce trénovala motoškola tak jsem jim tam na drzouna vletěl mezi kužely a to kličkování mezi nimi připomínalo spíš hrocha jak vrtí zadkem Rychle jsem toho nechal a vysmrděl jsem z dohledu