Chci pořídit přídavné světla na motorku. Nevím jaké koupit. Poraďte někdo prosím. Dík
V Motozemi mají právě teď akci pro kutily. Můžeš si výhodně koupit sadu, ve které je:
světlo:
![](http://www.partes.cz/inzeraty-foto/6781213/1.jpg)
chrom
![](http://www.aptekainternetowa.co/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/6/7/6794101.jpg)
kůže
![](http://www.kuzepavlat.cz/images/produkty/cele-kuze/krava_hnedobila.jpg)
a chemoprén
![](https://www.papirnictvipavlik.cz/galerie/1_19/lepidlo-chemopren-universal-120-ml-original.jpg)
Šikovný kutil z toho jistě sestaví světlo, které na Viragu nadělá ještě spóóóustu parády. No a hlavně, když této výhodné nabídky využiješ, dostaneš k tomu do nich zdarma nezbytnou potřebu každého majitele takového stroje - praktický kožený návlek na péro:
![](http://www.motorcentrum-hulin.cz/img_produkty/nejvetsi/drzak-trasne-3_1425628497.jpg)
A to se co? A to se vyplatí!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/6.gif)
1 reakcí na tento příspěvek přídavné světla
Išlo mi skôr o to, že kolega vyššie spomína alternator. Mňa by napríklad pri inštalácii prípravných svetiel podobné veci nenapadlo riešiť..
1 reakcí na tento příspěvek přídavné světla
Já osobně mám 222-044 jsou mělký a hlavně homologovaný. Ale na některých STK ti ani homologace nepomůže protože tři světla nesmíš mít
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Abych nepřetěžoval alternátor osadil jsem je žárovkama H3 35W jak píše VITEK já je mám spíše pro to abych byl vidět než abych od nich viděl.
Zapojení proveď přes pojistku a relé, mělo by se vejít do hlavního světlometu. A na tu lesní zvěř si ty reflektory mírně natoč do stran.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přídavné světla
zdenek_53 píše: Tady si vyber https://motoshop.mi...a-svetla-chrom.html.
Já osobně mám 222-044 jsou mělký a hlavně homologovaný. Ale na některých STK ti ani homologace nepomůže protože tři světla nesmíš mít .
Abych nepřetěžoval alternátor osadil jsem je žárovkama H3 35W jak píše VITEK já je mám spíše pro to abych byl vidět než abych od nich viděl.
Zapojení proveď přes pojistku a relé, mělo by se vejít do hlavního světlometu. A na tu lesní zvěř si ty reflektory mírně natoč do stran.
Ahoj Zdenku. S tím, že nemohou být světla tři, bych si dovolil nesouhlasit. Opírám to o výklad Autoklubu ČR a tady z něj část, týkající se osvětlení moto, uvádím:
Přední mlhové světlomety
Mlhový světlomet může být jeden nebo 2. Může být namontován nad, pod nebo vedle jiného předního
světlometu, ohledně umístění v tomto případě platí analogie vztažných středů mlhového světla shodně
jako u dálkových či potkávacích světlometů. Jsou-li tyto světlomety 2, pak jejich vztažné středy musí
ležet symetricky ke střední podélné rovině vozidla. Umístění je min. 250 mm nad vozovkou a žádný
svítící bod mlhového světlometu nesmí být nad nejvyšším svítícím bodem potkávacího světlometu.
Mlhový světlomet se může otáčet s rejdem řízení, může být skupinový či sloučený, nesmí být sdružený.
Přední mlhový světlomet se musí dát rozsvěcovat a zhasínat nezávisle na dálkových a potkávacích
světlometech. Kontrolka (zelená) je nepovinná. To znamená, že ji nelze při kontrole (STK apod.)
vyžadovat a děje-li se tak, pak příslušný pracovník nezná předpis.
dědoušek píše: Ahoj Zdenku. S tím, že nemohou být světla tři, bych si dovolil nesouhlasit. Opírám to o výklad Autoklubu ČR a tady z něj část, týkající se osvětlení moto, uvádím:
Přední mlhové světlomety
Mlhový světlomet může být jeden nebo 2. Může být namontován nad, pod nebo vedle jiného předního
světlometu, ohledně umístění v tomto případě platí analogie vztažných středů mlhového světla shodně
jako u dálkových či potkávacích světlometů. Jsou-li tyto světlomety 2, pak jejich vztažné středy musí
ležet symetricky ke střední podélné rovině vozidla. Umístění je min. 250 mm nad vozovkou a žádný
svítící bod mlhového světlometu nesmí být nad nejvyšším svítícím bodem potkávacího světlometu.
Mlhový světlomet se může otáčet s rejdem řízení, může být skupinový či sloučený, nesmí být sdružený.
Přední mlhový světlomet se musí dát rozsvěcovat a zhasínat nezávisle na dálkových a potkávacích
světlometech. Kontrolka (zelená) je nepovinná. To znamená, že ji nelze při kontrole (STK apod.)
vyžadovat a děje-li se tak, pak příslušný pracovník nezná předpis.
Ahoj Jardo, tak tento výklad neznám opíral jsem se o zkušenosti některých kamarádů motorkářů kteří museli světla demontovat.
Každopádně motorek se s přídavnými světly jezdí tisíce a já v tom vidím výrazný bezpečnostní prvek.
Ale rozdíly mezi STK tu jsou, ale nechci to dál rozvádět. Díky za upřesnění a měj se.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago | CubaLibre | 5 | 17.4.2024 v 12:28 zetka125 |
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago | Denyd | 1 | 14.4.2024 v 19:30 Kolja73 |
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago | Sieg | 4 | 30.3.2024 v 21:00 Sieg |
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago | Pavel3319 | 5 | 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus |