Motorka je v pořádku, nejsou potíže, takže by stačila jenom výměna oleje. Jenomže je tu problém. Autorizovaný servis mám nejblíž 160 km tam a zpět, což je normálně v pohodě, ale nemám doléčený úraz a venku není úplně ideální počasí. Navíc mám školu a těžko hledám čas, nechci jet někde po tmě na motorce v takové zimě. Chci se zeptat, jak by se to dalo vyřešit - kvůli záruce atp.
Olej si zvládnu vyměnit i sama, samozřejmě. Jakmile se oteplí, je to o něčem jiném a jsem schopná v pohodě dojet kamkoliv. Jestli i taková banalita jako je výměna oleje musí být v autorizovaným servisu, nebo jestli to můžu udělat "doma", popř. moto nechat zkontrolovat v servise třeba s nějakým potvrzením (co já vím, co můžou chtít ) a jakmile se oteplí, zajet do autorizovanýho jen kvůli zápisu do servisní knížky?
Omlouvám se za svou neznalost a taky, jestli to tu už bylo. Díkec předem za odpovědi. :)
Viz: https://www.dtest.c...-ke-ztrate-zaruky/34
nebo https://www.google....n%C3%BD+servis&*
1 reakcí na tento příspěvek Prohlídka motorky / garančka - autorizovaný servis?
b) - servisu je jedno, jestli přijedeš tento týden, nebo za dva měsíce, jen tam nesmí být najeto o moc víc nad ten servisní interval. Ale to Ti samozřejmě nehrozí. Když nemůžeš ze zdravotních důvodů na motorce dojet na otočku do servisu, nemůžeš na ní předpokládám jezdit ani nikam jinam
Takže až budeš moct zase jezdit, holt bude jedna z Tvých prvních cest do nějakého autorizovaného servisu.
Jak je to dneska přesně se zárukou a nutností navštívit původní servis, to si nejsem jistý (i když Transita za firmu také kolega na garančky nedával přímo do Forda). Ovšem jak u koho, ale garanční prohlídka vozidla není jen o oleji, ale o více věcech, zvláště u endura (které dostává více na pr**l). Výměna oleje a případně dalších kapalin je jeden možný úkon, avšak také se při garančce často kontroluje dotažení některých spojů, seřizují se ventily, někteří výrobci endur přdepisují i kontrolu dotažení výpletu kol, výměnu oleje vidlice, kontrolu destiček, kontrolu svíčky a bla, bla bla (každý výrobce na to dodává celý předpis, co a jak kontrolovat).
Je to individuální, výrobce od výrobce, ale není to jen o motorovém oleji, je to o více věcech.
Nicméně ještě poznámku k tématu, motorka se také dá dovést v dodávce nebo na vozíku a toto lehké endurko (okolo 100 kg) se nechá lupnout i na malý vozík. Takže jedna z variant je i odvoz na vozíčku, když zažebráš u tatínka, jiného příbuzného nebo nějakého osobního příznivce s autem a vozíkem .
Naposledy editováno 12.03.2017 10:27:10
mim1 píše: a) - píšeš "máme" najeto 3000 km.
Myšleno jako já a motorka. :)) Neříkám, že nemůžu, zkrátka si netroufnu jet někam dál, kdyby se nedejbože něco stalo, aby mě někde někdo naháněl na druhým konci republiky. Víceméně jezdím všude kousek, do školy, do obchodu, popř. se jedu kousek projet. Ale riskovat tu štreku až k polským hranicím z jižní Moravy - to prostě nechci. Necítím se na to, to je normální a než někde riskovat, tak se budu snažit to vyřešit jinak.
Díky za ten palec. ono by to nějak šlo udělat, ale přemýšlela jsem tak z důvodu, aby se nemuselo zbytečně vyježďovat a šlo by to udělat nějak jednodušeji a za kratší čas.
A co se týče té záruky, tak to asi fakt půjde, díky. Ještě se poptám přímo "doma" ve Streetmoto, jak to všechno je a co budou vlastně chtít. Díky všem.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
AJP PR3 karburátor AJP PR3 125 Enduro | jurasek151 | 2 | 11.10.2022 v 20:39 jurasek151 |
Enduro 125 Beta RR Enduro 125, AJP PR3 125 Enduro, AJP PR4 125 ... | Hubikk | 5 | 21.8.2020 v 11:21 Kubeja |
Vaření plastů, okolí Rakovníka AJP PR3 125 Enduro | mik_ | 2 | 8.2.2017 v 09:53 Rescoo |