Téma: Rozkmitani riditek
25.8.2016 v 14:00
Ahoj lidi,
mam problem z rozkmitavanim riditek . prvne se mi to stavalo s kufrem kdyz jsem je pustil cca 60km/hod. Typoval jsem na kufr.
Pokracovalo to ze bez kufru nad 180km/hod coz bylo neprijemne a ted uz mi zacinaji kmitat nad 160km/hod. Ale stylem ze to je skoro nebezpecny.
Vule v hlave neni jde krasne hladce volne zadne zadrhavani.
Jediny co je na Motorce totalne KO je retez. ¨
Muze to byt retezem?
Diky za rady Dins.
mam problem z rozkmitavanim riditek . prvne se mi to stavalo s kufrem kdyz jsem je pustil cca 60km/hod. Typoval jsem na kufr.
Pokracovalo to ze bez kufru nad 180km/hod coz bylo neprijemne a ted uz mi zacinaji kmitat nad 160km/hod. Ale stylem ze to je skoro nebezpecny.
Vule v hlave neni jde krasne hladce volne zadne zadrhavani.
Jediny co je na Motorce totalne KO je retez. ¨
Muze to byt retezem?
Diky za rady Dins.
2 reakcí na tento příspěvek Rozkmitani riditek
Gumy na tom jsou celkem zanovni cca 3tis km cestovni.
Jestliže jsi přitáhl pružiny, což je nejpravděpodobnější význam tvého sdělení, že jsi přitvrdil předek i zadek, rozhodil sis rozložení váhy. Předek ji má teď málo a nerovnosti silnice, gumy, atd. ti to rozkmitávají. Povol pružiny na předku, dostaneš tak více váhy na přední kolo a mělo by to tak zmizet.
Za předpokladu, že jsi to vše nedotáhl na krev. Pokud ano, pružiny kladou takový odpor, že motorku dostatečně nezatížíš a bude to celý uskákaný.
Nastav si static sag na hodnotu 25-33% výšky zdvihu a pak už s tím nic nedělej
Za předpokladu, že jsi to vše nedotáhl na krev. Pokud ano, pružiny kladou takový odpor, že motorku dostatečně nezatížíš a bude to celý uskákaný.
Nastav si static sag na hodnotu 25-33% výšky zdvihu a pak už s tím nic nedělej
Tak krk rozebrany.
Nejvic casu mi zabrala vyroba klice na sundani tech drazkovych yamaha matic.
loziska uz jsem vyklepnul ted jen jaky a kde objednat.
Spatny je spodni lozisko tak doufam ze to delalo ono. Ta narezlina ci co to je,
byla na 3hodine z pohledu jezdce.

Mam tam dat zase kulickovy nebo kuzeliky. kuzelik vydrzi vic ale je pracnejsi na dotahovani a pak tim zpusobene pripadne opotrebeni.
co je divne tak spodni lozisko ma stejne oznaceni na misce i stredu a horni ma jine viz foto

KOYO SAC3055-1 spodni
KOYO SAC2647-1 miska horni
KOYO SAC2547-2 stred horni
Naposledy editováno 26.08.2016 13:04:40
Nejvic casu mi zabrala vyroba klice na sundani tech drazkovych yamaha matic.
loziska uz jsem vyklepnul ted jen jaky a kde objednat.
Spatny je spodni lozisko tak doufam ze to delalo ono. Ta narezlina ci co to je,
byla na 3hodine z pohledu jezdce.

Mam tam dat zase kulickovy nebo kuzeliky. kuzelik vydrzi vic ale je pracnejsi na dotahovani a pak tim zpusobene pripadne opotrebeni.
co je divne tak spodni lozisko ma stejne oznaceni na misce i stredu a horni ma jine viz foto

KOYO SAC3055-1 spodni
KOYO SAC2647-1 miska horni
KOYO SAC2547-2 stred horni
Naposledy editováno 26.08.2016 13:04:40
Tak vymena za kuzeliky probehla.
jak jsemto daval dohromady upnul jsem predni kolo a dotahnul to na pozadovanych 150Nm bez brzd , ale po roztoceni se kolo otocilo max 4x.
(dodano pozdeji) nove rocniky maji predni kolo dotahovat na cca75Nm
Kdyz jsem to povolil a utahnul na 120Nm tak se otocilo cca 8x. mimo jine tak se toci i zadni s brzdou a destickama bez rezezu ten taky menim.
Loziska ale vypadani OK zadne krundani nic. Jdou hezky.... mastne ..... plynule.
Diky za rady
Naposledy editováno 09.09.2016 08:07:18
jak jsemto daval dohromady upnul jsem predni kolo a dotahnul to na pozadovanych 150Nm bez brzd , ale po roztoceni se kolo otocilo max 4x.
(dodano pozdeji) nove rocniky maji predni kolo dotahovat na cca75Nm
Kdyz jsem to povolil a utahnul na 120Nm tak se otocilo cca 8x. mimo jine tak se toci i zadni s brzdou a destickama bez rezezu ten taky menim.
Loziska ale vypadani OK zadne krundani nic. Jdou hezky.... mastne ..... plynule.
Diky za rady
Naposledy editováno 09.09.2016 08:07:18
1 reakcí na tento příspěvek Rozkmitani riditek
Tak po projizdce mi moto stale kmita neda se s ni jet nad 180 a to ani pri predjizdeni
.

Tohle dělá bohužel špatně sjetá pneumatika, hlavně přední. Většinou ve chvíli, kdy se člověk projede nějakou část cesty na podhuštěné pneumatice. Byť jinak vypadá na první pohled dobře, poškodí se boční výstavba pneumatiky a guma pak velmi nepříjemně rozkmitává řídítka - udělá z motorky doslova "vibrátor". Pokud se pneumatika dofouká nebo i mírně přefoukne, situace se trochu zlepší. Zpravidla se nedá jet klidně s motorkou už od 120 km/h, čím vyšší rychlost, tím je chování horší. Dofouknutí pneumatiky nebo její mírné přehuštění stav trochu zlepší, ale je to tak na dojetí třeba z dovolené do servisu. Výměna za novou gumu to spolehlivě vyřeší. Bohužel, také se mi to stalo a tak vím, jak nepříjemné to je. Hlavně člověku dost dlouho trvá, než si přizná, kde vlastně byla prvotně chyba a jaký měla důsledek. Viditelné to sice není, citelné to ale je. Když začne takhle kmitat, je to opravdu nebezpečné, hlavně v zatáčkách.
Vlneni pokracovalo a tak jsem patral dal.
Na XJR foru nekdo zminil loziska kyvky . Po rozebrani jsem zjistil, ze jednomam opravdu vyrezle a i vyrezůou rozpernou trubku ni jak dramaticky ale jako rotacni lozisko by by to uz nefungovalo.
Co me zarazilo tak radi tam dat lozisko TA 2530Z
http://www.dimensor....30-z-000-000945.html
pry je to jako original, ale ja tam mam TA 2525Z rozdil v nich je pouze v delceloziska. Z meho hlediska a mista pro zastavbu je mozno to delsi pouzit bez potizi pri cemz TA2530 bude mit vetsi unosnost a vyrobce asi jen setri na materialu a vaze
rozperna trubka ma to ulozeni taky vyrezle nova udajne stoji v yamaze cca 2000,-
na foru radi viz.
pouzit ložiskovou tyc INA-25H6, provrtanou prumerem 20.
jezene se v SKF Vilím. Byla na objednávku, cca týden. Délka je neco kolem 25 cm a vyšla na 230 Kc s DPH.
Je kalená na povrchu, cementovaná a tvrdochrom.
.


Naposledy editováno 12.02.2017 08:37:48
Na XJR foru nekdo zminil loziska kyvky . Po rozebrani jsem zjistil, ze jednomam opravdu vyrezle a i vyrezůou rozpernou trubku ni jak dramaticky ale jako rotacni lozisko by by to uz nefungovalo.
Co me zarazilo tak radi tam dat lozisko TA 2530Z
http://www.dimensor....30-z-000-000945.html
pry je to jako original, ale ja tam mam TA 2525Z rozdil v nich je pouze v delceloziska. Z meho hlediska a mista pro zastavbu je mozno to delsi pouzit bez potizi pri cemz TA2530 bude mit vetsi unosnost a vyrobce asi jen setri na materialu a vaze
rozperna trubka ma to ulozeni taky vyrezle nova udajne stoji v yamaze cca 2000,-
na foru radi viz.
pouzit ložiskovou tyc INA-25H6, provrtanou prumerem 20.
jezene se v SKF Vilím. Byla na objednávku, cca týden. Délka je neco kolem 25 cm a vyšla na 230 Kc s DPH.
Je kalená na povrchu, cementovaná a tvrdochrom.
.


Naposledy editováno 12.02.2017 08:37:48
1 reakcí na tento příspěvek Rozkmitani riditek
Uděláš sice generálku celé motorky,ale nakonec stejně tu přední gumu vyměníš.

1 reakcí na tento příspěvek Rozkmitani riditek
No po pravde by me pak asi trefilo
.
Todle beru jako maitenance moto, kdyby to bylo ok nevyrezle vymeju namazu nasadim. Prace to neni zas tak strasna rozebrani na poprve cca4 hodky. Navic venku mraz takze se jezdit neda a nebude vadit ze zustane 2 tydny rozebrana nez prijdou dily a necham je vyrobit.
je to ovsem z pohledu cloveka co si to dela sam a v podstate ma u toho aktivni odpocinek.
Davat to do servisu tak mazec jen za material by v tom byl cca 3tis. + cca 2 tis prace.
Naposledy editováno 12.02.2017 08:49:11

Todle beru jako maitenance moto, kdyby to bylo ok nevyrezle vymeju namazu nasadim. Prace to neni zas tak strasna rozebrani na poprve cca4 hodky. Navic venku mraz takze se jezdit neda a nebude vadit ze zustane 2 tydny rozebrana nez prijdou dily a necham je vyrobit.
je to ovsem z pohledu cloveka co si to dela sam a v podstate ma u toho aktivni odpocinek.
Davat to do servisu tak mazec jen za material by v tom byl cca 3tis. + cca 2 tis prace.
Naposledy editováno 12.02.2017 08:49:11
Tak nic se nezlepsilo vytvareni osmicek stale trva.
provedl jsem vymenenu lozisek kyvky Vymenenu rozperny trubky.
Vymenenu lozisek zadniho kola.
Jen loziska na zadek jsou v yamaze cca za 4tis.
tak prikladam soupis materialu co jsem nakoupil vyslo to podstatne levneji.
Rozpernou trubku mi provrtali za 400,- nova v Yamaze stoji kolem 1800,-
.

provedl jsem vymenenu lozisek kyvky Vymenenu rozperny trubky.
Vymenenu lozisek zadniho kola.
Jen loziska na zadek jsou v yamaze cca za 4tis.
tak prikladam soupis materialu co jsem nakoupil vyslo to podstatne levneji.
Rozpernou trubku mi provrtali za 400,- nova v Yamaze stoji kolem 1800,-
.

A co jsem s tim provadel... (ano asi to bude pneu)
1) povoleni predpeti prednich pruzin -- zadna zmena dela osmicky nad cca160
2) dofouknuti prdni pro test 2,8 lepsi zataceni ale osmicky tvori od 140
3) povoleni zadku na co nejmnekci zadna zmena
4) dofouknuti zadku na 2,9 zadna zmena
5) ufouknuti predku na 1,8 blbe zataceni chtelo by to posilovac ,ale zklidnila se a nad 160 pomale osmicky
6) sundani plexi osmicky to krouzi pomaleji
7) dofoknuti gum na predepsany osmicky klasika
8) nasponovani zadku na co nejtvrdsi .... citelne zlepseni ale nad 170 je to krouzi stejne.
Pak byla uz tma a ja vzteklej jak amina.
Mam na to pro zkouzku koupit nejaky ojety gumy?
A jeste to nevzdavam.
Naposledy editováno 26.02.2017 21:50:04
1) povoleni predpeti prednich pruzin -- zadna zmena dela osmicky nad cca160
2) dofouknuti prdni pro test 2,8 lepsi zataceni ale osmicky tvori od 140
3) povoleni zadku na co nejmnekci zadna zmena
4) dofouknuti zadku na 2,9 zadna zmena
5) ufouknuti predku na 1,8 blbe zataceni chtelo by to posilovac ,ale zklidnila se a nad 160 pomale osmicky
6) sundani plexi osmicky to krouzi pomaleji
7) dofoknuti gum na predepsany osmicky klasika
8) nasponovani zadku na co nejtvrdsi .... citelne zlepseni ale nad 170 je to krouzi stejne.
Pak byla uz tma a ja vzteklej jak amina.
Mam na to pro zkouzku koupit nejaky ojety gumy?
A jeste to nevzdavam.
Naposledy editováno 26.02.2017 21:50:04
1 reakcí na tento příspěvek Rozkmitani riditek
Kup tam novou gumu a nevymejšlej další závady

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zrcátka Yamaha XJR 1200, Yamaha XJR 1300 | Martinezzz | 3 | 23.3.2025 v 07:47 eda |
Yamaha XJR 1300 a palivo E10 [1, 2] Yamaha XJR 1300 | Apo-Rider | 39 | 14.12.2024 v 02:26 LuděkGL1 |
Yamaha XJR 1300 - zkušenosti [1 ... 17, 18] Yamaha XJR 1300 | Tůžík | 530 | 4.12.2024 v 22:50 MartinXL650V |
Laďák na XJR-1300 r.v. 2010 Yamaha XJR 1300 | jirka-xjr | 5 | 6.11.2024 v 13:38 Frodo89 |
Držák bočních brašen Yamaha XJR 1300 | koci84 | 8 | 4.7.2024 v 07:39 Ooooooo1980 |