Předem děkuji za rady
Naposledy editováno 14.04.2016 16:38:41
1 reakcí na tento příspěvek zatáčky
1 reakcí na tento příspěvek zatáčky
1 reakcí na tento příspěvek zatáčky
No, spojku nevymackavat v zatacce nikdy, snad jedine kdyby jsi delala uhybnej manevr. Ale kdyz myslis ze jedes opravdu rychle, tak se da brzdit i v najezdu. Tj.zavřeš plyn začneš brzdit přední i zadní a jak to tam budeš pokládat, tak postupne poustet brzdy. Kdyby jsi tu predni porad drzela tak ti to nepujde polozit, protoze to rovna, zadni naopak pomuze polozit. No a předtím největším náklonem už si pootevřeš plyn (brzdy pryc), aby to nebrzdilo motorem (misto te spojky) a krasne se ti to tam polozi a uz to vytahnes plynem ven.
I přes ten strach to chce položit co to jde a pořád lepší to zkusit a překlopit, než probrzdit rovně ven .
Ale hlavni je do te situace se nedostat a sledovat "tecnu zatacky" . Tj. jak daleko do zatacky vidis treba pres svodidla. Kdyz se to zkracuje, tak musis zpomalovat, i kdyz to jeste vypada OK. A pridavat kdyz se ta vzdalenost prodluzuje.
Naposledy editováno 12.04.2016 19:55:58
1 reakcí na tento příspěvek zatáčky
Capt.Orr píše: Doporučil bych knížku Dokonalá jízda na motocyklu
Vřele doporučuji, i s tím videem to dá první info.
Pokud jsi v zatáčce a připadá ti, že jí nedáváš, jde to řešit hned několika způsoby.
Ta spojka, kterou jsi už zmiňovala, má smysl ve chvíli, kdy už jsi v plném náklonu, ale do zatáčky máš problém se vejit, motorka je pod tebou neklidná, máš tam třeba zařazený blbý rychlostní stupeň, na silnici je nějaký bordel.
V těchto situacích můžeš vymáčknou spojku, otočit hlavu směrem k výjezdu a dívat se daleko za zatáčku, kde je výjezd a prostě to naklopit tak, jak moc je potřeba pro projetí zatáčky. Nic jiného v tu chvíli neřeš.
V případě, že jsi například špatně odhadnula profil zatáčky a vynáší tě to, ale nejsi ještě v plném náklonu, můžeš plynule zavřít plyn a velmi opatrně dát zadní brzu. To ti pomůže utáhnout zatáčku a vejít se do ní.
Tady se v první části díváš na apex (bod kde nejostřeji zatáčíš) a ve chvíli, kdy už jsi skoro na apexu se začneš dívat zase daleko na výjezd.
A pak poslední případ, kdy se jen příliš rychle blížíš k zatáčce, která z dálky vypadala mnohem mírněji, ale už máš mírný náklon. V tomto případě použij normálně přední brzdu, s tím, že platí pravidlo, že čím větší náklon, tím menší tlak můžeš vyvíjet na brzdovou páčku. Takže dokud jsi téměř rovně, můžeš brzdit přední naplno, a jak se motorka sklápí, postupně tlak na přední brzdu ubíráš. Zase platí, že nejprve se díváš na apex, a když už jsi blízko, tak přejdeš daleko na výjezd ze zatáčky.
Nikdy v žádném případě se nedívej ven ze zatáčky, to si říkáš o to, aby tě motorka vynesla. Také se s tou morkou neper, buď co nejuvolněnější, i když budeš mít možná stažené půlky, je důležité nechat pod sebou motorku pracovat a nebýt křečovitá.
Ted jsem si precetl prispevky a Mr. dreamer to popisuje paradne.
Naposledy editováno 12.04.2016 22:23:29
Edit: jinak ještě bych začal asi tím naučit se zatáčet ona je dobrá rada sklop to víc, no ale jak na to víc?...vysvětleno v tej bibli zatáčení
Naposledy editováno 12.04.2016 22:25:39
To je právě chyba č.1 a chyba č.2
Ve skutečnosti to je jak píše "Patrik7" dá se to projet daleko rychleji, ale musíš se uvolnit a koukat tam, kam chceš jet, nikdy do příkopu! Pak zjistíš, že se dá ještě i přidat plyn...
1 reakcí na tento příspěvek zatáčky
Mimochodem Sršeň někde říkal, že se motorka rovná naopak zadní brzdou...tedy zkoušel jsem to, mě se to neděje, ale možná je to podle stroje.
Já po půlročních zkušenostech musím říct, že Sršeň má pravdu v tom, zadní jednoduše nepoužívat.
Jak jsem začal jezdit, tak při snaze o co nejlepší techniku, jsem začal zadní používat, pěkně jsem si hrál s rozložením brzd. účinku atd. Ovšem při jednom krizovém brždění to nadělalo víc škody než užitku. Takže dokud nebudu naprosto nad věcí, tak zadní zatím neřeším.
psenap píše: Radit tady začátečnici použít v zatáčce zadní brzdu... jste fakt jelita
Mimochodem Sršeň někde říkal, že se motorka rovná naopak zadní brzdou...tedy zkoušel jsem to, mě se to neděje, ale možná je to podle stroje.
Já po půlročních zkušenostech musím říct, že Sršeň má pravdu v tom, zadní jednoduše nepoužívat.
Jak jsem začal jezdit, tak při snaze o co nejlepší techniku, jsem začal zadní používat, pěkně jsem si hrál s rozložením brzd. účinku atd. Ovšem při jednom krizovém brždění to nadělalo víc škody než užitku. Takže dokud nebudu naprosto nad věcí, tak zadní zatím neřeším.
Sršeň plácá hodně nesmyslů, to je bohužel už ověřený fakt. A zadni se běžně používá, jak zaznelo, poklada motorku do zatacky (vzdy) a posadi ji vice do tlumicu. Teda pokud nepocitam jizdu v kolone, tam tu motorku v male rychlosti stabilizuje.
Obrazek misto spekulací...
Naposledy editováno 12.04.2016 23:07:41