Trochu jsem nahlodanej na výměnu endura. Mám XR400 a pojezd dobrej, jenomže jezdit dopředu a plynem umí každej. Je to na mně hrozně vobrovský, abych se jako na tom rozumně naučil technicky používat motorku. Člověk si nemůže moc šlápnout. Navíc je to celkem kus železa těžkýho, jak to má vysoko těžiště pro mně. A bez startéru.
Radši bych 4t, ale ve 2t bych tak moc zásadní problém neviděl - beztak už to má všechno nicasily a vložky jako na starejch xr už vyšly z módy, takže vopravy už budou dycky jenom drahý


Lehký Enduro s rozumným výkonem/servisem tu řádu let chybělo, tak "lidovky " nejsou.
Z 2T mě napadá KTM 250exc,jede jak čert, ale taky stará koza, kde je potřeba trošku na 2T umět do technickejch pasáží
Spotřebu zas netřeba tolik řešit- má to 10 L nádrž, to ti na 2-3 hod vydrží, což ty ne- nevýhoda bezpapíráku
Naposledy editováno 07.08.2015 09:26:47
1 reakcí na tento příspěvek rozumný enduro?
Koukal sem na nějaký gase, ale prd se vyznáám v označeních - dneska maj i vostrý endura homologaci na silnici, takže podle toho těžko vyberu něco, čemu nebudou vadit přejezdy.
DR 350 je asi trochu za zenitem, ne? To už se přiklánim spíš k XR podle zkušeností vostatních(podvozek jinde). Xr váží 121 a sedlo je 930cm, DR váží 122/130 a sedlo 890/920 podle verze... startérový nižší jsou ty těžší asi bych řek. Si moc nepomůžu.
Jo a ty káči jsou hrozně vobrovský, jako to XR, leckdy víc. Pro jistotu začátečníka je dobrý, když má jezdec možnost mít nohy stabilně na zemi a né škrtat špičkama : ))
Naposledy editováno 07.08.2015 09:54:55
Popravdě přes rok sem zjišťoval a hledal rozumný tupý enduro s rozpočtem 100k a nenašel, tak přihodil a vzal nový PR5 i když je to škoda s tím mlátit v lese

Ta exc je maličká, proti AJP o dost, dá se snížit, kámoš jí má, tak vím
Naposledy editováno 07.08.2015 10:03:05
1 reakcí na tento příspěvek rozumný enduro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
Dolph-cz píše: Xr 400 je dobry stroj.za 50 tis nic lepšího nekoupíš.
neřikám nic, jenom je moc velká na mně prostě bych řek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
SmokinCBR píše: neřikám nic, jenom je moc velká na mně prostě bych řek
všechny "ostré" jsou vyšší.
jsou i lehčí,to jo,ale zázraky nečekej.
na slušné enduro počítej 100tis.

Jen to chce XRko trošku poladit k obrazu mému(mojí postavě) mírně povolit z.pružinu, vysunout přes brýle př. šavle (raděj o něco víc, zlepšíš i agilitu řízení) a u čalouníka vybrat sedačku a uvidíš jak si s ní budeš hrát

Já se teď k off "vracel" po skoro deseti letech a šel jsem do KTM 250 freeride


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
Dolph-cz píše: všechny "ostré" jsou vyšší.
jsou i lehčí,to jo,ale zázraky nečekej.
na slušné enduro počítej 100tis.
Z ostreho Gase EC 300 dosahnu lepe nez z XR 400. A o hmotnosti uz nemluvim vubec. Koupil jsem slusneho za 80.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
SirIndy píše: Z ostreho Gase EC 300 dosahnu lepe nez z XR 400. A o hmotnosti uz nemluvim vubec. Koupil jsem slusneho za 80.
i když koupíš gase za 80,tak je v 90% případů je potřeba dát tu motorku trochu do kupy:repas tlumičů,řetězovka,píst,gumy.....,to je spotřebák a tisícovky lítají...,udělanou motorku prodává sice v inzerátu každý druhý,ale pravda bývá jinde.
gas je malý(asi nejmenší),to je pravda,ale podle mně je XR nižší,maximálně stejný-samozřejmě nebavím se o konkrétním kusu,ale řekněme sérově nastavený gas a stejně tak xr.
no rozhodně XR není velké a rozhodně je to vhodná motorka do začátků a rozhodně za 50litrů nic lepšího nekoupí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
tož tak-měl jsem pravdu.
Naposledy editováno 07.08.2015 17:39:48
Dolph-cz píše: SirIndy> no tak abych neplácal,tak XR má výšku sedla 930mm,GAS rok 2011 940mm,rok2012 960mm a rok 2013 950mm.
tož tak-měl jsem pravdu.
Pisu Gas do roku 2010, od 2011 je zacli zvysovat.
Edit: A ma to sedlo uzsi nez XR, takze i pri stejne vysce dosahnes lepe.
Naposledy editováno 07.08.2015 17:56:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?

Jinak, pokud zakladatel vlákna, má XRko v o.k. stavu a pro případnou změnu moto si nastavil limit 40-50t, tak je to do písmene jak píše Dolph

Když kouknu na profil zakladatele, jeho XR vypadá krásně


http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=82151
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
Dolph-cz píše: i když koupíš gase za 80,tak je v 90% případů je potřeba dát tu motorku trochu do kupy:repas tlumičů,řetězovka,píst,gumy.....,to je spotřebák a tisícovky lítají...,udělanou motorku prodává sice v inzerátu každý druhý,ale pravda bývá jinde.
gas je malý(asi nejmenší),to je pravda,ale podle mně je XR nižší,maximálně stejný-samozřejmě nebavím se o konkrétním kusu,ale řekněme sérově nastavený gas a stejně tak xr.
no rozhodně XR není velké a rozhodně je to vhodná motorka do začátků a rozhodně za 50litrů nic lepšího nekoupí.
Daval jsem na nem delat jen ty tlumice, vse ostatni ok. Od te doby najezdil asi 2500km pouze s vymenama prevodaku a gum. Po sezone zase kouknu na pist, ale tipuju ze bude stale v pohode.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
SirIndy píše: Daval jsem na nem delat jen ty tlumice, vse ostatni ok. Od te doby najezdil asi 2500km pouze s vymenama prevodaku a gum. Po sezone zase kouknu na pist, ale tipuju ze bude stale v pohode.
podívej,to,že ty jsi dobře koupil,neznamená,že tak nakupují všichni.sám tady chodíš už dlouho,tak si musel x krát vidět témata,kde kluci brečí,že koupili motorku co měla být v TOP stavu a po pár hodinách zjistili,že je zralá na GO,nebo ještě hůř,že je to kupa šrotu.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
Dolph-cz píše: podívej,to,že ty jsi dobře koupil,neznamená,že tak nakupují všichni.sám tady chodíš už dlouho,tak si musel x krát vidět témata,kde kluci brečí,že koupili motorku co měla být v TOP stavu a po pár hodinách zjistili,že je zralá na GO,nebo ještě hůř,že je to kupa šrotu.....
Ja vim, sam jsem takove taky koupil, jen ukazuji ze to ne vzdy musi byt tech tvych 100 tisic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
Riderr píše: SirIndy> XR400 DRZ400 DR350 co vím sou nejlepší stroje na naučení, pokud je nízký rozpočet, 2t 300 na naučení techniky fakt není, ta motorka musí sednout, jinak tě přerazí vejpul, celkévě na 2t je to podle mě těžší, ještě ti poradím husaberga 2002+ daj se do 50tis ty 450, je to spolehlivé, lehké a dá se tam pohrát s podovozkem, kolega měří kolem 172cm a má to krásně posazené,ale je to 450, nevím zda dobré na doladění techniky, pak tu jsou wr250f, dobré stroje,hravé, jinak to tvé xr je snad uplně na max vytáhlé.
Ja zacinal na KMX 125, potom sel na DR-Z 400 E, nyni Gas Gas EC 300. To DR-Z jsem mel preskocit, zkusenosti ze 125 by na 300 stacily.
SirIndy píše: Ja vim, sam jsem takove taky koupil, jen ukazuji ze to ne vzdy musi byt tech tvych 100 tisic.
jo,jasne,nemusí.....může to být i víc

taky jsem začínal všelijak a když si na to vzpomenu......,jsou to vyhozené peníze.dnes už vím,že nejlevnější je koupit novou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
Riderr píše: SirIndy> Já sem 300 exc měl a mělo jí tady dost lidí, co jezdili předtím i na 450, dost jich to dalo pryč, prý se nechtěj zabít, jeden kluk co jezdi x let MX závody na 125 říkal, že je to moc , takže pochybuji, že ze 125 sednu na 300 a k tomu kmx a budu si s ní hrát. Přechod ze 125 na 250 rm pro mě bylo totální změna, pak na yz450f další. Možná to, že se naučíš řadit a rozjiždět, ale na to 300 už to musí mít trochu člověk v ruce 2T neodpustí tolik co 4T. Muj názor.
Mozna je EXC 300 ostrejsi nez EC 300. Nebo to byl starsi rocnik - cim novejsi dvoutaktni enduro, tim je uhlazenejsi. EC 300 rocnik 2010 se necha krasne podtacet a jede jenom kdyz chces aby jela, zadne zakernosti.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
Riderr píše: SirIndy> Já měl 2011 a poladěnou přívěru, aby šla až ve vysokých točkách, ten krouták to fakt na dvojku dával do všech kopců a luxusně, ale když se chce někdo vyjezdit a technicky vypracovat, je dobrá 125 2t nebo 250 4t, taky by jsi mi asi do začátku nedoporučil R1 :)
Aby otvirala az ve vysokejch? To je ale nejzadusenejsi varianta ... Ta ostra (cervena) otvira naopak brzo ...
Me prijde prijemnejsi nez dvaca nebo 250.... Ty maj mnohem vetsi skok jede-nejede, tohle jde dusit na vyssi kvalty v nizkejch otackach jako ctyrtakt... Jo jasne hobik toho moc nenajezdi "on the pipe", ale to asi nicemu nevadi ... Jo a teda roztocena 450 (zkousel jsem 2013 sx) je teda jiny peklo, proti tomu ta 300 2t je mrtvola :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
Riderr píše: SirIndy> Já měl 2011 a poladěnou přívěru, aby šla až ve vysokých točkách, ten krouták to fakt na dvojku dával do všech kopců a luxusně, ale když se chce někdo vyjezdit a technicky vypracovat, je dobrá 125 2t nebo 250 4t, taky by jsi mi asi do začátku nedoporučil R1 :)
No ale 300 2T je na uceni se technicke jizdy mnohem lepsi nez XR 400 nebo DR-Z 400, jejich neohrabanost ti toho tolik nedovoli.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
assassin píše: Aby otvirala az ve vysokejch? To je ale nejzadusenejsi varianta ... Ta ostra (cervena) otvira naopak brzo ...
Me prijde prijemnejsi nez dvaca nebo 250.... Ty maj mnohem vetsi skok jede-nejede, tohle jde dusit na vyssi kvalty v nizkejch otackach jako ctyrtakt... Jo jasne hobik toho moc nenajezdi "on the pipe", ale to asi nicemu nevadi ... Jo a teda roztocena 450 (zkousel jsem 2013 sx) je teda jiny peklo, proti tomu ta 300 2t je mrtvola :)
Nemuzes srovnavat cross a enduro, 450 EXC takhle nejede.
SirIndy píše: Nemuzes srovnavat cross a enduro, 450 EXC takhle nejede.
Jo to nejede, ale porad jede lip jak 300.... Ta sx je jina liga :)
A nedavno jsem byl s brachou u nas v prostoru a hodne me prekvapilo ze jsem nenasel teren kterej bych dal na bergu a nedal ho na jeho te410... Jo pocit lehkosti je jinej, ale stejne nakonec ten rozdil neni tak zasadni... A ta te410 bude srovnatelna s tim xr.....
SirIndy píše: No ale 300 2T je na uceni se technicke jizdy mnohem lepsi nez XR 400 nebo DR-Z 400, jejich neohrabanost ti toho tolik nedovoli.
No on 4t je vždy těžší, ale třebas takové DR-z ti dá dostek základu, tam nepotřebuješ výkon, prostě jako začátečník se víc vyblbne na 125 než na 300
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumný enduro?
assassin píše: Aby otvirala az ve vysokejch? To je ale nejzadusenejsi varianta ... Ta ostra (cervena) otvira naopak brzo ...
Me prijde prijemnejsi nez dvaca nebo 250.... Ty maj mnohem vetsi skok jede-nejede, tohle jde dusit na vyssi kvalty v nizkejch otackach jako ctyrtakt... Jo jasne hobik toho moc nenajezdi "on the pipe", ale to asi nicemu nevadi ... Jo a teda roztocena 450 (zkousel jsem 2013 sx) je teda jiny peklo, proti tomu ta 300 2t je mrtvola :)
jo do nedávana sem měl yz450f je to ostrejší, to je jasný, to sx bude taky, jinak u toho 300 si právě vybereš, do lesa výš přívěru a na trat níž.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
xr 400 nakopávání-jiskra Honda XR 400 | Petan.vut | 7 | 7.10.2023 v 06:33 krokoš |
Enduro pro začátečníka [1, 2] Husqvarna TE 410, Honda XR 400, Suzuki DR-Z400S | Fenome753 | 39 | 8.8.2023 v 14:03 400xr |
Jakou může mít cenu Honda XR 400 | amb | 12 | 7.1.2022 v 22:29 Koudy01 |
Honda XR 350 R 1983 - veteránské do... Honda XR 400 | Roman94 | 14 | 12.10.2021 v 19:35 Roman94 |
GO XR400R Honda XR 400 | willy_wonka | 7 | 19.9.2021 v 10:13 wáca |