globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Studený motor-chrastí rozvodák-video
 
20.7.2015 v 07:41
Zdar hoši, už mě jebne z toho stroje co mám doma..

Při studeném motoru chrastí rozvodák, teda podle mě to je on. Při teplém, např. po krátké jízdě nic zvláštního neslyším.

Je to CBF600 2008, stříkačka, hydraulickej napínák (nemá hydraulickej-níže objasněno) a na tacho 27000, ale kdo ví...

Vkládám video



Je to hrůza, ale teplej v pohodě.

Co s tím??? A dík předem.

Ještě doplním, slyším to u studeného jen na volnoběh, pak se to buď ztratí ve zvuku motoru v otáčkách a nebo to nechrastí, ale řekl bych, že nechrastí, asi by to bylo slyšet i v otáčkách.

Tady video teplého motoru



Naposledy editováno 20.07.2015 14:21:47
Předchozí
1 2 3
Následující

Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 09:12 | Nahoru | #1
Jestli to už má 27000, tak by to mohl být první projev umírajícího motoru.
Teď se ti pomalu začne srát napínák. Vlivem toho se nerovnoměrně vytahá rozvoďák, ten potom přeskočí a potká se ti válec s ventilem.

Z které části ten zvuk jde? Kdy na tom byly dělané ventilové vůle a jak starý je olej?

Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 09:36 | Nahoru | #2
No tak asi bude lepší zeptat se někde jinde.. Nebo ty jezdíš na číně? Potom bych ten začátek odpovědi chápal..

Olej je tam nový, moto mám krátce, zvuk je jasně z rozvodáku (pouze po startu a do zahřátí motoru cca 5-10km), nic víc nevím, ventilové vůle budou OK, nebo teda nic není slyšet od ventilů. Asi tak.

Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 10:55 | Nahoru | #3
Motor údajně mrtvý v 50k a že 30 už je najeto hodně je specifikum českého trhu

Jinak s tím zvukem je právě problém, že ti může vznikat někde, ale jak se přes blok přenáší, tak se ozývat někde jinde. Takže ve výsledku to může být cokoli.
Ale je možné že ti napínák odchází a trvá mu než se tlakem dostatečně nastaví.

2 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 11:49 | Nahoru | #4
Kámo jsem rád, že si ze sebe vysoukal tohle, protože už jsem myslel, že to myslíš vážně :)

Jde to z rozvodáku, určitě, prostě je to řetízek, na ventily se mi to nezdá..

Jo ten napínák by to mohl být, mám pocit, že s motulem 10W30 je to trošku víc slyšet, řidší olej, menší tlak, jen domněnka..

Je ještě otázkou, jak mi funguje ventil přetlaku oleje, protože ten já trochu po startu, když zavírá slyším jak zadrnčí na asi 15 vteřin, jen chvilku a jen po studeném startu, za tepla OK, nebo kombinace obojího.
Teda pokud funguje jak já myslím, po startu, studený, hustý olej=větší tlak a ventil otevře. S teplotou oleje se tlak zmenšuje a ventil zavíra a zadrnčí, slyšiš to jen pod motorem, jinak ne a jen cca 2 minuty po startu studeného, asi hraniční tlak a určité otáčky, jak si postupně sytič ubírá..
Může být třeba unavená pružinka na tom ventilu, je to jen mechanická věc a nemusí to být nutně závada.

Jenže zas to nedává smysl, protože když by zavřel ventil a já to začal slyšet, tak je to blbost. Ventilem to nebude.

Při zahřátém motoru není slyšet do hajé proc? Logické odůvodnění mě nenapadá.. Myslíš, že by mu trvalo tak dlouho než by se nastavil a nebo k tomu aby se správně nastavil potřebuje určity tlak a pak už fachá, zkusím na chvilku po startu přidat víc plynu někam k 8 a uvidím..

Chci si nechat nejdřív nechat změřit tlak oleje, kolik dává, teda jestli na to někoho seženu..

A pak ten napínák, pokud nejde nějak poladit.

Třeba někdo ještě s něčím přijde..

(reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 12:09 | Nahoru | #5
halif> Ty tam mas 10W30? To je zvlast za techto veder nevhodny olej. S hydraulickym napinakem nemam zkusenosti, u mechanickeho je to naopak - rozvody jsou vice slyset po zahrati.

Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 12:12 | Nahoru | #6
JJ mam 10W30, Honda doporucuje a s tou teplotou to snad zas nebude tak horky ne? Na jaře dám 10W40:)

Jeste sem upnu video se zvukem po zahrati, tam je to vse OK

Naposledy editováno 20.07.2015 12:20:46

Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 12:15 | Nahoru | #7
Tady je teplý motor



Tam je to OK, tak mi to někdo vysvětlete..

S tlakem oleje mi to nepřipadá, že by to souviselo, změní se to s teplotou, co by se tam s teplotou mohlo změnit v tom napínáku?

Naposledy editováno 20.07.2015 12:19:48

(reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 12:22 | Nahoru | #8
halif> zajímavý olej Když to dám do vyhledávače u prodejny, tak to najde Plněsyntetický motocyklový motorový od Repsolu a různé oleje určené pro zahradní techniku

10W-40 by si asi nic pokazit neměl a třeba by to bylo lepší

Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 12:24 | Nahoru | #9
Fakt, Honda doporučuje 10W30, je to v příručce a je to tento kvalitní olej http://obchod.biker...5VsraE638aAiIE8P8HAQ

Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 12:29 | Nahoru | #10
Jo dokonce i poradce od Motulu radí 10W-30 Alespoň to máš dražší, než běžný olej

Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 12:40 | Nahoru | #11
Když vymáčkneš spojku, taky to dělá ?

Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 12:46 | Nahoru | #12
JJ dělá to pořád, spojka na to nemá vliv, zkoušel jsem :)

1 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 13:07 | Nahoru | #13
Jsi si jistý,že ten napínák je hydraulický? Zvenku vypadá jako klasický mechanický napínák od hondy. JInak za studena je na mém hornetu řetízek taky slyšet,po zahřátí je to ok.Měnil jsem napínák i rozvoďák.

1 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 13:16 | Nahoru | #14
Kamo, tak ted jsem znejistil, kamos rikal, ze mam hydraulickej a ja mu věřil, řikal jsem si, jak je to uvnitř vyřešené stím olejem. Ty jo, jak to zjistim? Přiznám se, že jsem viděl jen tu svojí Hondu, žádnou jinou..

Já jsem v práci, já se teď nemůžu dopytle nikam podívat.. Můžu jen rychle odepsat a hurá makat.. :(((

Naposledy editováno 20.07.2015 13:19:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 13:17 | Nahoru | #15

Sepacek píše: Jsi si jistý,že ten napínák je hydraulický? Zvenku vypadá jako klasický mechanický napínák od hondy. JInak za studena je na mém hornetu řetízek taky slyšet,po zahřátí je to ok.Měnil jsem napínák i rozvoďák.



Je to slyšet po výměně a nebo to bylo slyšet před výměnou a teď to máš OK?

Naposledy editováno 20.07.2015 13:18:24

(reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 13:20 | Nahoru | #16
halif> nejlépe když ho vymontuješ

Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 14:00 | Nahoru | #17
Ahoj.CBF nemá hydraulický napínák.Má běžný mechanický.

Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 14:21 | Nahoru | #18
Zil jsem v omylu a omlouvám se za to a tobě děkuji za objasnění..

No, takže to bude asi tím, ale proč to u teplého motoru přestane?

Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 14:49 | Nahoru | #19
Tepelna roztaznost materialu a vyssi viskozita oleje?

Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 15:00 | Nahoru | #20
Ta roztažnost mě napadla taky, ale že by se to roztáhlo o tolik a nebo, že by stačilo málo... Nevím. A souvislost s viskozitou tady asi nebude, pokud je mechanickej, nebo kecám? A nebo si to myslel jinak?

Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 15:30 | Nahoru | #21
Tlak oleje v motoru dokaze udelat svoje, stejne tak v prevodovce. Na retezu slozenem z hromady clanku, ale stejne tak na jakychkoliv zavitech, pruzinach a spojich se tepelna roztaznost podepise markantne. Moje motorka ma pred ohratim problem s tahem mezi 2-3 tisici, jakmile se ohreje, vsechno jede normalne. Je tam tolik materialu, ze to udela hodne. Vezmi si napriklad obycejnej mechanickej rucickovej teplomer zalozenej na myslence spojeni dvou ruznych kovu do spiraly. Drobne vykyvy teploty ti otoci rucickou. Science, Bitch!

Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 16:21 | Nahoru | #22
Tak kdyby se retizek natáhl teplem bylo by to horší, jedine ze by se zvetsila kola. Pryč od toho..

Me zajima co s tím? Novy napinak? Abych si novym pomohl..

Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 16:32 | Nahoru | #23
Ikdyž Draku, jak o tom přemýšlím mozna by to šlo, protože úplně studený to nedělá a teplý uz taky ne, něco se ohreje, natahne dřív, třeba ten retizek, je clenitej a pak az se teploty vseho vyrovnaj, všechno se roztahne, je to ok. To by šlo ne? No stejne co s tím?

Naposledy editováno 20.07.2015 16:33:39

1 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 17:08 | Nahoru | #24
Jestli se to tyka teplotni roztaznosti, tak v tom pripade si myslim, ze nemas moc co ovlivnit. Novy motor bude nastaveny s mikrometrovou presnosti a jetej motor uz bohuzel bude vzdycky pracovat s ruznymi vulemi, i kdybys nechal udelat sebelepsi generalku.

Resim nekolik zahadnych projevu i na svem CBF1000 rok 2007, takze podobna motorka, vyssi obsah.

Podle me mas na vyber ze dvou postupu:

Postupna eliminace problemu, vyzaduje trpelivost, muze usetrit penize:

1. Kontaktuj tady na motorkarich jine majitele stejne motorky s podobnym najezdem, mozna lepsi i s trochu vyssim. Uz mohli mit stejny problem. Mozna zjistis, ze je to jen mentalni problem.

2. Zacit malymi kroky, jako je vymena oleje. Hromada servisaku a pilotu mi rikala, ze pouha zmena oleje muze udelat velky rozdil a eliminovat nektere projevy (nebo je mozna jen prekryje). Z jara mas jine teploty nez v lete a tvuj 10W-30 ma nizsi doporucenou maximalni teplotu, nez jakou ted v lete venku potkas. Mam litrovy CBF a jezdim na 10W-40 jako hromada jinejch.

3. Kdyz nepomuze ani to, tak zkus zjistit, jak se da na motorce manipulovat s tou soucastkou, kterou podezrivas. A kdyz ani to neni moznost, tak pak servis.

Druha varianta je primo servis:

1. Officialni - osobne je na velke ukony kde neni znama pricina nemam moc v lasce. Jejich pristup tabulkove predepsanych casu na jakkykoliv ukon me vylozene desi. Primo v Honda servisu uz jsem se setkal s tim, ze jsem jim popsal problem treba v ramci vymeny desticek nebo prezouvani, poprosil jsem je, at se na tom svezou a reknou mi vic. Vykaslali se na to se slovy, ze na to nebyl cas. Pritom to jsou kluci, o kterych vim, ze jezdi uz dlouho. Nejsou ale vsude stejni a mozna ti dokazou problem po sluchu identifikovat a pomoct. Vetsi pocatecni investice.

2. Servisak na volne noze - nekdo, kdo se v motorkach stoura rad, neco uz zazil, opravil a ma dobre reference a hlavne muze na motorce delat delsi dobu, i kdyby s prestavkami. Bratrovi takhle delal rozvody na Thundercatovi jeden soukromnik. Sice 3 tydny, ale za to ma dobre reference a pro me i vetsi mentalni jistotu. Za delsi dobu prace byl i o neco levnejsi nez Yamaha servis. Jenze se najde hromada lidi, ktera se takovych soukromniku boji a bude se ohanet oficialni zarukou na servisni zasah u oficialnich servisu znacky.

Tahle cesta samozrejme bude drazsi. Taky muzes skoncit s rozebranym motorem a zaverem, ze pro pacienta nemeli zadnou lecbu. Zaplatis vykon zbytecne.

Ja urcite prvni zkusim vymenit ten olej ;]

Naposledy editováno 20.07.2015 17:10:25

Studený motor-chrastí rozvodák-video

20.7.2015 v 19:01 | Nahoru | #25
Mentální problem by byl super, ono to třeba tak bude..

Studený motor-chrastí rozvodák-video

21.7.2015 v 01:40 | Nahoru | #26
som sa pobavil na konspiraciach , vymen napinak a bude to OK popr.odskrutkuj srob co je na napinaku a vloz tam plochy skrutkovac a potoc pri studenom motore ak to prestane je to napinak.. v oleji problem nehladaj .27t km to je novy motor ja mam 47t a ide stale tak isto tiez som riesil problem s napinakom.

Naposledy editováno 21.07.2015 01:42:20

2 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video

21.7.2015 v 09:08 | Nahoru | #27
Počkej, upřesni mi to. Odšroubuji šroub vzadu na šponováku a potom tam strčím plochý šroubovák a pootočím kam a o kolik? Doprava, jako když utahuju a třeba o půl otáčky? V oleji problém nebude, to je mi jasný, s tím už jsem se naexperimentoval dost.. :)

(reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video

21.7.2015 v 09:34 | Nahoru | #28

DrakCZ píše: Zacit malymi kroky, jako je vymena oleje. Hromada servisaku a pilotu mi rikala, ze pouha zmena oleje muze udelat velky rozdil a eliminovat nektere projevy (nebo je mozna jen prekryje). Z jara mas jine teploty nez v lete a tvuj 10W-30 ma nizsi doporucenou maximalni teplotu, nez jakou ted v lete venku potkas. Mam litrovy CBF a jezdim na 10W-40 jako hromada jinejch.



jen poznámka k 10W30 oleji. Pokud i v těch vedrech motor drží stejnou stálou teplotu jako při nižší teplotě, ničemu to nevadí.

e: respektive pokud drží stejnou stálou teplotu jako 10W40, ale to se hůř zjišťuje. Že většina olejů používáním zdegraduje na úroveň 10W30 už je věc jiná ...

Naposledy editováno 21.07.2015 09:35:48

(reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video

21.7.2015 v 11:02 | Nahoru | #29

halif píše: Je to slyšet po výměně a nebo to bylo slyšet před výměnou a teď to máš OK?



Možná je to o trošku lepší,ale spíš to bude furt ůplně stejný jako před tím a změnu k lepšímu si namlouvám jen pro to,abych nějak omluvil ty investovaný peníze :D

Ale je fakt že ten můj napínák měl vůli jako prase viz.

(reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video

21.7.2015 v 17:13 | Nahoru | #30
halif> presne tak a pri nastartonom motore pootocis protismere hodinovych ruciciek tak sa palec sponovaku vysunie von a dopne retaz, dost mozne ze ho mas zaseknuty ... je to automechanicky sponovak. lebo presne taky zvuk ma moja moto ked ten sponovak povolim pocas chodu a uvolni sa retaz .
www.youtube.com/watch

Naposledy editováno 21.07.2015 17:15:42
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist