Po krásné sezoně mě můj gixxer začal zlobit, při dnešní kratké vyjížďce, při vytočení motorky ke 14 tisícům (né do omezovače) motorka cukla, jakoby se vypnul motor, rožnul se imobilizér a restartoval se otáčkoměr.. 2x za sebou, nikdy se mi to ještě nestalo, tak jsem z toho docela vyjevenej.
Potom už celou dobu klid, až jednou při cestě domu.. Podotýkam že do 14tisic to točím vyjmečně.
Zastavil jsem a zkusil jsem ju vytočit na neutrál až do omezovače a bez problému. Vůbec nevím čím by to mohlo byt?
Leda mě napadlo, že by v těch otačkách díky vibracím vypnul snimač stojánku. Silnice po které jsem jel, je nová, žádná nerovnost.
Zrovna jsem měl zaplou kameru, tak tady je video.. Přes klíček nejde vidět kontrolka imobilizéru, ale svítí.
1 reakcí na tento příspěvek Čidlo stojánku ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čidlo stojánku ?
J.M.K. píše: Tohle nevypadá na stojan, ale na výpadek napájení řídicí jednotky. Prvně bych prošel všechny konektory kolem řícicí jednotky a kolem přístrojovky. Některý může být vykvedlaný, vyhřátý, zoxidovaný atd. a pak za určitých podmínek mohou vibrace způsobit chvilkovou ztrátu kontaktu. Ještě je otázkou, jestli si nepleteš kontrolku imobilizéru s kontrolkou FI (někdy místo FI symbol motoru). Ta by se v tomto případě logicky rožla. A konkrétně toto chování by mohl dělat i vadný konektor od snímače na klice. Jednotka pak nedostává info o otáčkách a poloze kliky a pochopitelně přestane dávat jiskry a ukazovat otáčky.
Tak tak, on stojan nevypne prece imobilizer.Ten stojánek mě napadl z důvodu, že když vypnu motorku chcipakem nebo stojankem, tak se ta kontrolka rožne. ;)
OK, takže předni maska dolů a prolezt konektory a všechny spoje co jdou do budíků.
Teďka možná trapná otázka, ale kde najdu řídící jednotku ?
Jen je divný že to děla až ve vysokejch otáčkách.. Do 13 tisíc to nikdy neudělalo.
Ten červený znak klíčku je imobilizér, ne ? .. Pokud teda se tam místo něj neobjeví nejakéj jinej znak, ale to jsem bohužel nepostřehl, protože se rožne vždy jen na par sec.
Jo a jinej znak tam nebude, neboj
Naposledy editováno 30.09.2014 20:55:39
Takže otočím klíčkem načtou se budíky--> startuju, se spojkou, bez ní to nenakopnu --> motorku chípnu chcípákem, nebo třeba zapomenu na stojánek a zařadím kvalt --> motorka chcípne místo teploty se objěví CHCECK a několikrát probliknem imobilizér a zhasne --> Chcípák vypnu nebo zařadím neutrál CHCECk zmizí,objeví se teplota, zachrastí čerpadlo a můžu startovat, aniž bych musel otačet klíčkem.
Teď si jen nejsem jistej tím startováním s tou spojkou. Jestli jsem předtím mohl starovat bez ní, nebo to začlo až ted, jelikož jsem zvyklej ji pokaždy vymačknout.
Zjistil jsem to až teď, protože jsem to chtěl natočit a bez vymačknuty spojky startér nereagoval, jen pohasli světla.
¨
edit. Motorku jsem kupoval v origo stavu, žadnej laďák, zadnej power commander apod. Kamoš na K6 to má stejně jako já též na K6.
Naposledy editováno 30.09.2014 21:18:15
1 reakcí na tento příspěvek Čidlo stojánku ?
Teď jen nevím kde mám hledat konektor snímače kliky jak říkal J.M.K,tak kdyby někdo uměl poradit.. (nejsem žadnej mechanik, prostě se jen snažím učit za pochodu :) )
Samosebou mrknu ještě na tu baterku jak radil Assasín.
Díky za rady a nápady!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čidlo stojánku ?
Chceck to nepsalo, jen prostě jakoby vynechal motort, cuklo to jako když rychle zavřeš plyn a zase otevřeš, což v té rychlosti neni moc přijemné, a do toho lital ten otačkoměr jak jde vidět a asi na 5sec.problikla kontrolka toho klíčku :)
Pokud se nepletu, tak kontrolku tlaku má.. Jojo, altík je v levo a hned nad ním regulátor. Teď mě napadlo, že cca před půl rokem mě přestal dobijét altík, stator v háji, tak jsem ho poslal na repas www.previjeni-regulatory.cz/ jak mi bylo doporučeno zde a asi týden na to odešel regulátor, ten jsem vyměnil za novej. Od té doby klid. Tak jestli to nemůže mít nějakou spojitost.
ale dnes jsem se jel podívat na ten rekord okruhu, mám to 10 minut jizdy.. a všiml jsem si že se ten problém stane jen při zařazené rychlosti, i s vymačklou spojkou třeba.. Na neutrál to můžu točit jak chcu a nic.
Není to nějaký vodítko k něčemu konktrétnějšímu ?
Ale k tomu mně neštymuje to, že při vysazení se i "restartuje" přístrojovka, tohle by právě měla udělat jen při výpadku napájení. Takže opět... zkontroluj všechny konektory mezi přístrojovkou a řídicí jednotkou, stejně tak ale napájecí přívody a pojistky. Může být i vyhřátý, zoxidovaný, nebo jinak uvolněný kontakt pojistky, která napájí jednotku a přístrojovku (u Yamahy to bývá pojistka značená "IGNITION") a ten pak vlivem vibrací může stejně zahaprovat a na okamžik vypadne napájení.
Jasně, tohle všechno zkontroluju, jen tedka hold nebyl čas. A pravě dneska jsem si všiml tohoto ukazu, tak jsem to napsal kdyby tě něco napadlo. :)
Jinak s tím resetovaním, on se jen resetuje otačkoměr a rozsvítí immo... Tachometr furt jede.
Teď jsem prolítl videa a vlastně jsem to zase natočil, vymačkla spojka, třeti kvalt.. dělá to na všechny.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nejvhodnější supersport 600ccm [1, 2] Kawasaki ZX-6R Ninja, Suzuki GSX-R 600, Yamaha YZF-R... | Doomguy | 35 | 15.9.2024 v 21:21 Doomguy |
Z HD na sportovnější moto [1, 2, 3] Yamaha FZ6 Fazer, Suzuki GSX-R 600 | Strom96 | 70 | 27.8.2024 v 15:29 raidercz |
Motorka nedobíjí Suzuki GSX-R 600 | borec638 | 7 | 27.8.2024 v 14:02 Milos1 |
Nejvhodnější supersport 600ccm Kawasaki ZX-6R Ninja, Suzuki GSX-R 600, Yamaha YZF-R... | Doomguy | 0 | 25.8.2024 v 10:34 Doomguy |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 6 | 1.8.2024 v 21:32 Ozzy_ |