paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Nežádoucí "turboefekt"
25.9.2014 v 18:32
Řeším teď na CB problém s kterým si už nevím rady.
Situace je taková že mašina chytne na první ťuknutí ať je studená nebo teplá, líta naprosto v pohodě, táhne krásně ale hlavní zádrhel je při jízdě v nízkejch otáčkách.
Jakmile jedu někde pomaleji na 1-2-3 a držim motor pod 3 tisíce ot. tak se dusí jako blázem, jakmile se ručička otáčkoměru přehoupne přes tři tisíce tak mašina vyletí a jede normálně.
Obvzlášť na popojíždění v kolonách a po městě je to fakt suprová věc, člověk chce plynule odjet z křižovtky ale motorka se jen sune a najednou vypálí. Někdy je to lepší, někdy se to zhorší ... co na to má vliv to jsem nebyl schopnej vypozorovat.

Co bylo děláno/kontrolováno:
- minulej týden byly dělaný komplet karburátory od vyčištění po seřízení - ty bych tak vyloučil
- jsou daný nový svíčky
- filtr je zkontrolovanej a čistej
- mašina nežere olej, nekouří, voda nemizí - motor je OK

Tonoucí se stébla chytá aneb poslední co mě napadá ...
- úděsně se lepí spojka - mohlo by to mít nějakej vliv?
- pokud jede studená mašina na sytič tak otáčky drží někde pod 2. tis ot/min - zdá se mi jako by se sytič neotvíral úplně ?
- jsou pomačkaný oba svody - promáčklý tak zhruba do čtvrtky obvodu

To je vše co mě napadá ...

V čem by mohl být zakopaný pes?


Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Nežádoucí "turboefekt"

25.9.2014 v 18:34 | Nahoru | #1
Komprese jste měřili?

1 reakcí na tento příspěvek Nežádoucí "turboefekt"

25.9.2014 v 18:39 | Nahoru | #2
bohaté, uchlastává se..

(reakce na) Nežádoucí "turboefekt"

25.9.2014 v 18:59 | Nahoru | #3

c.j. píše: Komprese jste měřili?



Neměřili

(reakce na) Nežádoucí "turboefekt"

25.9.2014 v 19:01 | Nahoru | #4

hrnous píše: bohaté, uchlastává se..



Karburátory jsou seštelovaný ... k tomu ochuzování směsi nepomáhalo. Zkoušel jsem ještě před seštelovánim.

Jinak jsem ještě nenapsal že na mašině je otevřenej lauf

1 reakcí na tento příspěvek Nežádoucí "turboefekt"

25.9.2014 v 20:01 | Nahoru | #5
některý jednotky od jistých otáček mění hodnotu předstihu - nemůže být zrada zde?

1 reakcí na tento příspěvek Nežádoucí "turboefekt"

25.9.2014 v 20:03 | Nahoru | #6
máš prasklý pružiny nad membránama v karburátoru nebo máš ty membrány protržený

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nežádoucí "turboefekt"

25.9.2014 v 20:33 | Nahoru | #7

karf píše: máš prasklý pružiny nad membránama v karburátoru nebo máš ty membrány protržený



To mě taky napadlo, to je snad nejhorší varianta.

(reakce na) Nežádoucí "turboefekt"

25.9.2014 v 20:35 | Nahoru | #8

Begy píše: některý jednotky od jistých otáček mění hodnotu předstihu - nemůže být zrada zde?



Takže vadnej snímač/čidlo otáček?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nežádoucí "turboefekt"

25.9.2014 v 20:55 | Nahoru | #9
moucan> pružiny stojí pár stovek a po odklopení nádrže je to pěkně přístupný

(reakce na) Nežádoucí "turboefekt"

25.9.2014 v 20:58 | Nahoru | #10

karf píše: moucan> pružiny stojí pár stovek a po odklopení nádrže je to pěkně přístupný



Ty jo ... ale jestli to budou membrány tak mě vomejou.

1 reakcí na tento příspěvek Nežádoucí "turboefekt"

25.9.2014 v 21:27 | Nahoru | #11
tykráso 5 litrů no tak se modli za ty pružiny

Nežádoucí "turboefekt"

25.9.2014 v 23:17 | Nahoru | #12
Já když jsem měl desynchronizované karburátory, tak to taky po určitých otáčkách vyletělo asi v moment kdy se srovnaly.

(reakce na) Nežádoucí "turboefekt"

26.9.2014 v 07:13 | Nahoru | #13
karf> Nemusí to být 5 litrů.
Stačí se podívat tady.
Vyzkoušeno na Transalpovi a na Africe.
http://www.librane.de/

Nežádoucí "turboefekt"

26.9.2014 v 09:13 | Nahoru | #14
Ahoj, než začneš vymýšlet drahé nesmysly, tak nejdřív zkus omezit vstup do filtrboxu, nebo futro do výfuku, (dovnitř, nebo ven, je to jedno ),nebo oboje. Uvidíš, co to dělá. Máš to chudý. Jestli máš otevřené filtry, košíčky, tak je omez molitanovým převlekem-když máš leštěnku, tak to pak vzhledově zlepšíš, důležitá je změna chodu motoru, aby sis udělal přehled, co to potřebuje. Případné doladění cestou jehel a hlavních trysek není vhodné. Důležité vodítko je taky teplota motoru- to co nedělá problém v létě, dělá problém v ochlazení. Dále předpokládám, že to řešíš v Čelákovicích a ne na vejletě 2000 metrů nad mořem.

2 reakcí na tento příspěvek Nežádoucí "turboefekt"

26.9.2014 v 09:21 | Nahoru | #15
Jen technicka vsuvka, je vubec ten dvouvalec schopnej fungovat pod 3000ot? Prijde mi ze to asi bude tim

Nežádoucí "turboefekt"

26.9.2014 v 09:24 | Nahoru | #16
"turboefekt" maj zpravidla na svědomí děravý membrány.

(reakce na) Nežádoucí "turboefekt"

26.9.2014 v 09:35 | Nahoru | #17

dakarista píše: Jen technicka vsuvka, je vubec ten dvouvalec schopnej fungovat pod 3000ot? Prijde mi ze to asi bude tim


celkem i jo. tady jde spíš o to, že normálně v nízkejch jen cuká ale jede plynule. kdežto když ti třeba v servisu při kompletaci jednu z těch pružin zmrší (je potřeba jí pohlídat, když to sesazuješ) tak se to pak chová tak, že to na plyn reaguje se zpožděním, nejede to, cuká to a jeví se to právě jako ten turboefekt

Nežádoucí "turboefekt"

26.9.2014 v 10:38 | Nahoru | #18
Můj VStromek DL650 pod 3000 rpm taky moc nejel a když se mi náhodou povedlo zatížit motor při 1500 rpm, tak se z motoru začaly ozývat nepěkné zvuky. VStromek byl nový, stříkačka, takže žádné problémy s membránama nebo karburátorama určitě neměl.

S vyjímkou chopperů mají motorky vysokootáčkové motory, pod 3000ot akorát zbytečně trápiš motorku i sebe.

(reakce na) Nežádoucí "turboefekt"

26.9.2014 v 10:56 | Nahoru | #19

dakarista píše: Jen technicka vsuvka, je vubec ten dvouvalec schopnej fungovat pod 3000ot? Prijde mi ze to asi bude tim



Ano, ale jen fungovat. To, že se dusí se ani nedivím, 3k je tak na dojíždění, "ale hlavně proboha po mě nic nechtěj". Celkem si nedovedu představit, kde tak může s těmato otáčkama dokonce na trojku (!) jezdit, snad max v obytných zonach nebo třicítkách.

Nežádoucí "turboefekt"

26.9.2014 v 12:29 | Nahoru | #20
Mam take CB 500 a pod 3 je to defacto nepouzitelny

1 reakcí na tento příspěvek Nežádoucí "turboefekt"

26.9.2014 v 12:39 | Nahoru | #21
Ahoj,
pravdu mají kolegové v tom,že dvouválec a tuplem takhle malej pod 3tis.otáček se jen trápí....
Nicméně ta motorka by měla jít na brzdu,tam přijdou na všechno. Jestli je to napadený kutilem a je tam kdovíjakej vejfuk a kdovíjaký sání a nikdo to nikdy nedal pořádně dohromady-mohl by to rychle odskákat motor....
Jak vypadaj svíčky?

Nežádoucí "turboefekt"

26.9.2014 v 14:02 | Nahoru | #22
Pro rejpaly s použitelností v nízkejch točkách - mašina tohle před pár lety nedělala a vesměs plynule tahala i z těhlech otáček pokud to člověk nepřehnal s otočenim plynu. Ano je to točivej osmiventil ale aby se to v nízkejch otáčkách dusilo a najednou vystřelilo dopředu při překročení hranice 3 tisíc to prostě v pořádku není a chci ten problém vyřešit. Těžko můžu jet např. kolonama atd kde potřebuju jet pomalinku a plynule na jedničku, točit 5-6 tisíc a poskakovat jak debil a tavit tam mašinu.

Naposledy editováno 26.09.2014 14:06:10

(reakce na) Nežádoucí "turboefekt"

26.9.2014 v 14:04 | Nahoru | #23

dalila píše: Ahoj,
pravdu mají kolegové v tom,že dvouválec a tuplem takhle malej pod 3tis.otáček se jen trápí....
Nicméně ta motorka by měla jít na brzdu,tam přijdou na všechno. Jestli je to napadený kutilem a je tam kdovíjakej vejfuk a kdovíjaký sání a nikdo to nikdy nedal pořádně dohromady-mohl by to rychle odskákat motor....
Jak vypadaj svíčky?



Napadený kutilem to není, filtr je tam origo a vejfuk je proti vykuchanýmu originálu co tam kdysi bejval celkem umírněnej. Bylo to na něj seřizovaný. Před seřízenim minulej týden byly svíčky černý jak uhel, teď nevim. Dostanu to do servisu až v úterý.

Nežádoucí "turboefekt"

26.9.2014 v 14:18 | Nahoru | #24
Zaměřím se teda přednostně na směs, její případný ochuzení (bohatá není určitě) a na stav membrán. Pak ještě případná synchronizace ... a uvidí se.

1 reakcí na tento příspěvek Nežádoucí "turboefekt"

26.9.2014 v 20:04 | Nahoru | #25
dej tam original výfuk...to bych vyzkoušel jako první... je to nejjednodušší

(reakce na) Nežádoucí "turboefekt"

26.9.2014 v 21:10 | Nahoru | #26
Ty svody dej do cajku a pak řeš dál!!!! Díky špatnému odvodu spalin se ti víc hřejou v. ventily a můžeš je i podpálit.Raději je zkontroluj taky.

Nežádoucí "turboefekt"

27.9.2014 v 10:21 | Nahoru | #27
Ja si to tady procitam, tak se zamer na jedinou vec: Domluv se nekde kde maj brzdu a dej to na ni. Tenhle chvilkovej propad pri pridani [tvuj tzv.turboefekt] je vzdycky zpusobenej at bohatou nebo chudou smesi.
Prvni varianta reseni je rozebrat karbec, zkontrolovat pruziny, membrany a udelat synchronizaci.Potom si vzit hrst nejlip novych svicek, zajet nekam na kidnou silnica a zacit eperimentovat s airboxem a vyfukem - vzdy zkontrolovat svicky {bile[chude]/cern[bohate]/cihlove[slavaaa! je to O.K.] - a ztravit na tom vikend.
Ta druha varianta je sice za par zlataku, ale se slusnym mechanikem na brzde VZDY se zarucenym vysledkem!!!

Nežádoucí "turboefekt"

27.9.2014 v 21:51 | Nahoru | #28
Někdy kutila nepoznáš. Trysky projede vrtáčkem a je to celý v pr... Jinak seřídit karbecy, správný svíčky, kontakty na svíčku a jestli to jede na jeden nebo dva válce snad poznáš.

1 reakcí na tento příspěvek Nežádoucí "turboefekt"

27.9.2014 v 22:44 | Nahoru | #29
Co v tom pořád hledáte za vědu? Stačí zvednout sedlo, povolit jeden šroub nádrže, zvednout ji. Tím máš přístup ke karburátorům. Povolíš tři šroubky víčka a vyskočí na tebe pružina.

(reakce na) Nežádoucí "turboefekt"

28.9.2014 v 07:12 | Nahoru | #30

karf píše: Co v tom pořád hledáte za vědu? Stačí zvednout sedlo, povolit jeden šroub nádrže, zvednout ji. Tím máš přístup ke karburátorům. Povolíš tři šroubky víčka a vyskočí na tebe pružina.



Cela vec je o tom, ze ten PatoMat NEVI jak dal! Nastavit volnobehy, zesynchronizovat kaerburace, po napadeni kutilem domacim [auor vlakna???] to je ve strednich otackach at chude nebo bohate.....
Tady je asi jedina cesta ta brzda!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Schéma budíků CB 500 1999 Honda CB 500 Bodlin 2 30.8.2024 v 05:22 Bodlin
Honda CB500 1996 - světla Honda CB 500 dzouunas 5 17.7.2024 v 00:17 dzouunas
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 PidaCZ 7 2.5.2024 v 16:27 Gahan37
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF


TOPlist