Schema nepotrebujes, na baterce bys mel namerit nevim presne, tusim vic nez nejakych 13V.
Popripade si spis sezen ty hodnoty ktery bys mel namerit, resp. jaky napeti bys mel mit na baterii nastartovany motorky, kdyz dobiji spravne a kdyz nedobiji.
Muze to byt regulator, nebo treba stator altiku.
Altik - vypustis olej, sudas viko, pokud bude nejaka civka spalena, uvidis to.
Pak treba tady si muzes koupit stator.
Postup pro zmereni regulatoru dobojeni.
Tento text je zkopirovan z jineho vlakna, autorem je uzivatel Deadman.
"Lze. Sklada se z usmernovace a tyristoroveho regulatoru na stridave strane, oboje v jedne krabicce. Usmernovac promeris multimetrem nastavenym na funkci mereni diod. Z kazde faze musis namerit diodu do plusoveho vyvodu, v opacnem smeru to musi byt nevodive. Z minusoveho vyvodu musis namerit diodu do kazde faze. Opet to v opacnem smeru musi byt nevodive. Pokud nekterou diodu nenameris, je odpalena. Pokud nameris vodivost mezi plusem nebo zemi a nekterou fazi, je usmernovac proslehnutej a celej v ....
Na promereni tyristoroveho regulatoru potrebujes trafo s nastavitelnym vystupem, bud plynule nebo aspon odbockama - potrebujes stridave napeti, ne usmernene. Teda misto trafa to muzes promerit primo na alternatoru nastartovane motorky.
Na vystup usmernovace pripojis voltmetr. Trafo pripojis mezi 2 fazove vstupy (pokud mas 3-fazovy regulator, tak postupne vyzkousis vsechny faze) tim zpusobem, ze jeden drat z trafa (nebo altiku) pripojis pres zarovku, tak aby proud z trafa do regulatoru prochazel skrz zarovku. Nastavis na nejmensi napeti a zapnes. Na voltmetru se zobrazi napeti mensi nez 14V. Zarovka v tomto stavu nesmi svitit, regulator nesmi zrat proud. Zvysujes napeti, v okamziku kdy dosahne 14V, zarovka se musi rozsvicovat - regulator svadi proud. Cim vic pridavas na trafu, nebo otacky altiku, zarovka musi cimdal vic svitit, jak regulator svadi proud, ale napeti na voltmetru nesmi rust moc nad 14,5V. Pokud zarovka nesviti a napeti si roste kam chce, tyristory v regulatoru jsou odpaleny.
Obvykle je zapojeno po jednom tyristoru mezi kazdou fazi a zem na usmernene strane (svadi se pres spodni cast usmernovace).
Kdyz to budes zkouset se stejnosmernym napetim, tyristor pri urcitem napeti sepne a sepnutej zustane prestoze napeti klesne az do doby nez odpojis napajeni.
Zrada jsou neuplne regulatory u nekterych starych motorek. Tam je tyristor jen v jedne fazi - reguluje pouze pulvlnu mezi 2 fazema, na opacnou pulvlnu musis mit vzdy v elektroinstalaci neco co ji sezere (zapalko, baterka, ...) a treti fazi tam pripojuje vypinac spolecne se zapinanim hlavniho svetla.
Cely tohle je pochopitelne o svodovem regulatoru pro alternatory s permanentnimi magnety. Pokud mas alternator s buzenim civkou v rotoru, jako na nekolika malo motorkach a snad uplne vsech autech, mas tak uplne jiny regulator, co s timhle nema nic spolecneho. Ten se meri jednoduse - pri 12V musi poustet na budici vinuti plne napeti (12V minus max 2V ubytek na tranzistoru) a pri napeti nad 14,5V musi byt na budicim vinuti 0V. Tento regulator se napaji stejnosmernym napetim.
V nekterych instalacich ma rozdilne vstupy pro mereni napeti - drat ze spinacky - a zvlast napajeci vstup - drat z pomocneho usmernovace v altiku. Na tento drat je zaroven pripojen zaporny pol kontrolky dobijeni."
Pri trose hledani urcite najdes i dalsi podrobnejsi informace.
Hodne stesti.
1 reakcí na tento příspěvek dobijení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijení
Drobeckk píše: Stator bys mohl promerit bez sundavani vicka, ze bys nasel od nej fousy a zkusil propiskat mezi sebou jestli nejsou ve zkratu. Kdyz by se vypalila izolacni vrstva mezi nima, tak by se spojily.
Cívky vinutí statoru Ti mez sebou budou pískat vždy, vždyť jsou vzájemně spojený.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijení
Drobeckk píše: PEPAFJR> Pokud se nepletu, tak mas trifazovy vinuti a s odpojenym regulatorem mezi sebou jednotlivy faze spojeny nejsou.
Máš třífázový vinutí tedy šest konců vinutí. Tři konce máš vyvedený ven a zbylé tři konce jsou spojeny a to buďto do hvězdy a nebo do trojůhelníku.
1 reakcí na tento příspěvek dobijení
wilouš píše: tak je v haji regulator dobijení ´dozvěděl sem se ze pry byla svolavačka od suzuki na intruder VLR 1800 R rok 2008 až 2009 kde se měnily špatná vyroba.probíhalo to v roce 2011.Pravě co se tykalo i moji,ale předchozí majitel to nějak nevychytal.jestli je to taky pravda ale volal jsem do suzuki břeclav a tam to dělali.tak asi smula.ale zkusim je podraždit v suzuki jestli se s nimi domluvím aspon na slevu.novy stoji 6650kč origo.takže mazec jinak dik všem kdo se zapojil do diskuze.
Díky za info, dost mi to teď pomůže stalo se mi totiž nemlich to samý. Mám r.v. 2008 a motka mi stojí v garáži na nabíječce po odtahu z Německa minulý týden. V suzuki kam mě odtáhli mi jen vyměnili baterku. Jen tak tak sem na tu novou dojel pak domů.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kotouče Suzuki C1800 Intruder | Pičma | 11 | 6.7.2023 v 10:17 MungoJerry |
Spojkové lamely EBS Suzuki C1800 Intruder | Pičma | 1 | 26.6.2023 v 23:05 ivoščak |
Parkování Praha 8 Libeň, Kobylisy Suzuki C1800 Intruder | Zed75 | 0 | 27.4.2023 v 17:37 Zed75 |
Brzdové kotouče Suzuki C1800 Intruder | Pičma | 1 | 19.4.2023 v 08:49 Czuba |
Brzdové destičky MR3 Suzuki C1800 Intruder | Pičma | 1 | 18.4.2023 v 21:49 Kohlstein |