paolo_novy Přidat reklamu

Téma: benzín do Draka





Potřebuji poradit.Do Draka 1100 r.v 2001 s karburátory jsem dal na zimu benzín 100 u OMV.
Na vánoce jsem dal laďáky a sešteloval.Když jsem následně koupil 95 nechce to jet .
Můžu jezdit dlouhodobě na benzín 100 u OMV ? Dík.

benzín do Draka

22.4.2014 v 12:11 | Nahoru | #1
Můžeš Já sice mám jinou,ale v TP mám 95 a jezdím na Vervu100,najeto 23000km a v pohodě a to mi doporučili na to jezdit přímo v autorizovaném servisu v Hondě

1 reakcí na tento příspěvek benzín do Draka

22.4.2014 v 12:16 | Nahoru | #2
Můžeš jezdit klidně na 100 okt., jen to bude dražší. Ale tomu motoru je jedno, co tam leješ, psaný má nejspíš 95 okt., měl by kousnout i míň. Takže jestli to na 95 okt. nejede, bude chyba někde jinde - typ bych si na ty laďáky, kdy k nim nejsou správně seřízený karbce. Protože ten motor těch 100 okt. nijak nevyužije - a je otázka, jestli to s tím 100 okt. benzínem nebude taky na pikaču - prostě dle mě neni problém v okt. čísle benzínu, ale jinde.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín do Draka

22.4.2014 v 12:27 | Nahoru | #3
charlie.vtx1800>

Slyšel jsem , že to může podpálit ventily !?

(reakce na) benzín do Draka

22.4.2014 v 12:29 | Nahoru | #4

siron píše: charlie.vtx1800>

Slyšel jsem , že to může podpálit ventily !?



benzín ne, to je kravina.
ventily podpálíš když otevřeš výfuky, sání a na zbytek nesáhneš, tam pak riziko být může pokud je moc chudá směs.
Ale 100 oct. benzín nehoří větší teplotou jak si spousta lidí myslí, ani nezvedne kompresi.
Samotný benzín motoru ublížit nemůže.

(reakce na) benzín do Draka

22.4.2014 v 12:39 | Nahoru | #5
siron> Ventily podpálí "střílení" ve výfuku v důsledku chudé směsi - tlaková vlna a plamen jdou na obě strany a působí ve směru otevření ventilu. Nebo se ventily mohou podpálit i při příliš malé vůli, ale ta by se projevila i ztíženými starty zejména horkého motoru.

benzín do Draka

22.4.2014 v 13:21 | Nahoru | #6
XVS 1100 musí jazdiť aj na 91 oktánový benzín , dokonca najlepšie , mal som (nie jednu) , na 91 oktánov išla lepšie , ako na 95-ku .
http://www.hans-muel...Dragstar%201100.html - minimálne oktánové číslo 91 .
100-vku

Nebolo to kvôli cene , 91 a 95 stáli rovnako , len na 91-ku išiel lepšie .

Naposledy editováno 22.04.2014 13:24:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín do Draka

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2014 v 14:26 | Nahoru | #7

siron píše: charlie.vtx1800>

Slyšel jsem , že to může podpálit ventily !?


Oktanový číslo udává odolnost proti samozápalu - čím je vyšší, tím může být u motoru použit vyšší kompresní poměr. Takže když použiješ nižší oktany než je požadováno - je problém (každý motor má určitou rezervu, takže pokud se dostaneš pod ní). Když použiješ vyšší tak je to jedno - ten motor to nijak nepozná, nic tim nezíská, ničemu to neškodí. Energie v tom benzínu je stejná, takže ani na výkon to nemá vliv, ten můžou mít třeba nějaký aditiva, který jsou v "prémiovejch" vysokoktanovejch benzínech přimíchaný - ale nakolik to skutečně funguje je věc vášnivých diskusí...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín do Draka

22.4.2014 v 14:59 | Nahoru | #8
charlie.vtx1800>

Zkusím ještě s mechanikem seštelovat karburátory na 95. Myslíš , že by se to mohlo změnit.

(reakce na) benzín do Draka

22.4.2014 v 16:06 | Nahoru | #9
siron> Tak, seštelovat karbce někym, kdo tomu rozumí - ty karbce neni třeba nějak extra štelovat na 95 okt.(resp. to nejde), prostě je jen seřídit dle sání/motor/výfuky (který nemáš sériový a můžou mít vliv!) = dle konkrétní mašiny + před štelováním zkontroluj vzduchovej filtr, ať neni před smrtí, to samý svíčky (abys měl jistotu, že problém neni v nich). Jak psal Brazel, a jak sem si i myslel - Drag by měl zkousnout i míň než 95 okt. - takže v tom benzínu problém nebude (pokud jsi teda nenabral někde na pochybný benzíně nějakej šit (třeba řízlej lihem)!! Takže možná by stačilo zkusit i vylejt nádrž a vzít znovu benzín 95 okt., ale z ověřený pumpy - což měla bejt možná první rada .)

(reakce na) benzín do Draka

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2014 v 16:22 | Nahoru | #10
siron>Dobrý článek díky kterému pochopíš že výrobce motoru asi ví jaký palivo a proč je nejlepší.Seřizuj to na to na co budeš jezdit. www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/vysokooktanova-paliva-14694.html

Naposledy editováno 22.04.2014 16:24:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Posraný karburátor aneb jak na to Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 8 3.6.2024 v 11:41 PetrL3
Certifikát MTC Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 17 19.5.2024 v 13:28 Rooks
Yamaha xvs 1100 kontrolka motoru Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Martsiki 2 15.5.2024 v 14:54 Martsiki
Výměna olejového filtru Yamaha 1100... Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Doctor1 11 9.5.2024 v 16:25 Slávek-TDM
Stabilizator do paliva Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 23 4.5.2024 v 10:41 pepe100


TOPlist