objevily se dva problémy, takže žádám o každou radu :)
1) Při poslední jízdě se mi zdálo, že moto má menší výkon a že jde "faleš" do výfuku...proto jsem po pár km zastavil a zjistil jsem, že viz foto - 1. tento šroub byl povolený a kolem těsnění (2) protékal benzín...
chtěl bych se zeptat, zda stačí pouze šroub dotáhnout a zajistit proti povolení např. motorovým silikonem, nebo to řešit jinak...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
2) Najednou mi zmizel olej, po ujetí cca 100 km najednou klesl z MAX na MIN (předtím tuhle sezonu najeto cca 300 bez viditelného úbytku)...je možné že to souvisí s prvním problémem ?
Děkuji za každý nápad na řešení.
1 reakcí na tento příspěvek Vytékající benzín + náhlé mizení oleje
Šroub je v domečku vačky a těsní ho o-kroužek. Na silikon se vyser, kup nový o-kroužek a šroub dotáhni, ale s citem, protože je to v hliníku a vložka na závit M7 se shání blbě
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Naposledy editováno 21.03.2014 11:27:14
jinak neteklo to kolem šroubu, ale to že je to prasacky opatlane si myslim i já
ještě dneska budu snad mít čas se na to podivat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Pokud se do toho budeš pouštět, tak si pamatuj, že silikon nepatří ani pod šrouby ani pod těsnění ventilovýho víka. Jediný, co se maže silikonem jsou půlměsíčky - tenkou vrstvou, ať ti to nevyjede po přitlačení všude kolem. Když budeš dotahovat šrouby ventilovýho víka, tak lehce. Pokud to bydeš rvát silou, tak to neutáhneš víc, ale vyrveš závit z domku vačky.
Je na tobě, jestli se na to cejtíš nebo to radši necháš na servisu.
EDIT: Jestli si dobře pamatuju, tak se musí prvně sundat víčko od odfuku, jinak nevytáheš víko ven z rámu.
Naposledy editováno 21.03.2014 13:55:19
Rovnez dva z techto sroubu na viku mely strzeny zavit - taky mi to teklo a sralo - mokra nohavice neni nic moc, navic olej neuschne, ze
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1. Sundat nadrz, lanko sytice, lanko spojky, ventilove viko - to vse zvladnes v pohode s trochou inteligence a imbusakem v ruce
2. nezajebat motor bordelem a prohlidnout zavity vsech domku, nejen tekouciho sroubu
3. oddelat veskery debilni silikon, ktery stejne nic neudrzi, vycistit tesneni a zkontrolovat, jestli neni roztrzene, vymenit pripadne
4. odsroubovat spatny domek a na tvrdo ho opatrne pomalu a rozumne protahnout vetsim zavitnikem - sroub jsem nahradil tim padem vetsim o 1mm s velmi podobnou hlavou pro O krouzek, nic neprasklo, naopak, drzi to ted tak, ze by to to neteklo i bez tesneni
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Jiste i zavitove vlozky jsou elegantni reseni, ale me se konkretne vyplatil agresivni pristup, cena asi 40 korun za srouby a hodina prace..
A za sebe - pokud uz ted to mas zapatlane silikonem, pochybuju, ze ty zavity budou ok, kdyz uz to predtim nekdo prasil...
good luck
do servisu bych to dal i rád, ale bohužel momentálně bych jim musel platit jedině tělem, a jelikož nejsem vysoká blondýna, tak to asi neprojde
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
E: a nebo při výměně oleje potřebovat svářečku, aby si mohl vyměnit servaný šteft
Naposledy editováno 21.03.2014 16:12:19
Kúpiť nové tesnenie(napr. VVemoto), ja som kupoval sadu na celý motor, lebo som skladal z dvoch jeden, ale dostaneš kúpiť solo pod kryt ventilov.
Očistiť od toho otrasného silikónu.
Pod imbus skrutky dať NOVÉ o-kružky.
K tomu žraniu oleja - GS500 je známa tým, že má namontovanú kontrolku zadretia, nie mazania. Videl som na vlastné oči, ako kamoš zadrel motor, po najazdení cca 700km od kontroly a doliatia oleja. Keď som ten motor rozobral, bolo v ňom cca 0,7 l oleja. Takže, 2 litre na 700km. Nájdi si tu niekde o tom článok. Údajne sa to stáva, keď sa z motky snažíš "vyžmýkať", čo to dá. No, a on sa snažil, išli sme GS500, Triumph IIOO a malý Hornet.
1 reakcí na tento příspěvek Vytékající benzín + náhlé mizení oleje
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vytékající benzín + náhlé mizení oleje
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vytékající benzín + náhlé mizení oleje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vytékající benzín + náhlé mizení oleje
Ale domečky jsem dával k firmě, co dělá opravy hlav motorů, hlavně proto, že tam je závit M7 který je používaný jen zřídka a celá sada by mi byla k hovnu.
Začni v okolí hledat, kdo se tím zabývá a nech si to udělat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 7 | Dnes v 07:44 Rolda89 |
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |