paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Znalci JAW 350/639-640 sem
 
8.8.2007 v 09:38
Pomalu ale jistě se blížím do věku senilních staříků a s nostalgií vzpomínám, jak jsem měl před 23 lety, když mi bylo 17, JAWU 350/362 californian. Tehdy to byla mašina, která jela jako prase a už vyslovení toho magického jména všem borcům na rychlých kolech nahánělo strach ;) Párkrát jsem už spekuloval s myšlenkou, že bych nějakou podobnou mašinu zase rád vlastnil a jen tak se na ní občas projel. Jenže ! Originál californian je dnes docela těžko dostupný,docela drahý a když si tak zpětně vybavím, že to byla v podstatě normální hujda, která se kroutila v zatáčkách a každou chvíli se na ni něco vysralo, tak na originálu zas až tak netrvám a víc by mi vyhovoval její nový model, odvozený od současných 639/640. Ale zase jenže ! Ani ten se nedá jen tak lehce sehnat, proto jsem uvažoval, že bych si něco v tomto duchu překopal z nějaké 639/640. Poraďte mi, který model by pro takové mírné bastlení byl nejvhodnější ? Hodně podobně, jako současný califirnian se mi jeví choper 639-2. Co vy na to ? A nebo se na to mám raději úplně vybodnout a nekazit si krásné vzpomínky na super mašinu jízdou na vibrujícím a čmoudícím stroji ?

1 reakcí na tento příspěvek Znalci JAW 350/639-640 sem

8.8.2007 v 10:07 | Nahoru | #1
Ja ti ted premyslim, jestli nahodou Californian nemel jeste jednoduchej ram...To je celkem detail, pochopil jsem ze ti nejde o presnou repliku. Jo, ta 639-2 by se na to hodila a podle me by to az tak narocny nebylo. Akorat mas treba vpredu kotouc, ale to by snad nebylo na zavadu. A k vibracim- zalezi na tom jaky kus chytnes, moje vibrovala zcela minimalne, staci mit v poradku klikovku *yes*

(reakce na) Znalci JAW 350/639-640 sem

8.8.2007 v 10:20 | Nahoru | #2
Bludevil> Jasně, že ano. Californian měl ještě jednoduchý rám. Byla to vlastně taková odstrojená panelka s valci z bizona. Ta brzda mi nevadí. Spíš naopak. Chtěl bych z toho mít takový retro stroj. To znamená moderní technika :lol: ve staře vyhlížejícím kabátě.

Znalci JAW 350/639-640 sem

8.8.2007 v 10:33 | Nahoru | #3
Uprava co teda doporucuju, co jsem mel na svy: Zapalovani jsem nahradil vyrobkem od IMsoftu, plne programovatelna elektronika, spolehliva, za 2000Kc, takze supr cena. A hned bez starosti, lip startovala, lepsi vykon v otackach. Pak kdyz mas rovne vyfuky, vyndat jednu ze tri meziprepazek, ma lepsi zvuk a skutecne prida vykon (neni to uprava typu rve tak jede). K tomu pevny kotouc nahradit plovoucim a dat jine desticky nez original, ty jsou totiz tvrde jak plech. Pak tak o 1cm podložit pružiny přední vidlice. Mě jawička sloužila po tomhle tak že nemůžu říct křivé slovo a to jsem ji nešetřil ((např. přesuny 150 km tak, že jsem skoro neklesl pod sto atd...) No jdi do té stvaby a pak hoď fotky!

Znalci JAW 350/639-640 sem

8.8.2007 v 10:56 | Nahoru | #4
Nejlíp se to asi fakt postaví z té 639-2 nebo standartní 639.
Tady je srovnávací test starého a nového califa:
http://www.bert.cz/m...sty/senoamerice.html
a další testy:
http://www.bert.cz/m...y/navratlegendy.html
http://www.bert.cz/m...sty/opetnascene.html

Jestli máš peněz na zbyt, počkej si na novou 4T Jawu 250 travel a předělej ji. Ten chromovanej motor a světlomet by přestavbě slušel: http://stunt2t.blog...otypy-kolaze/9406077

1 reakcí na tento příspěvek Znalci JAW 350/639-640 sem

8.8.2007 v 16:53 | Nahoru | #5
Zdarec, já osobně bych šel do 634ky.Podle mě nejhezčí 350tka. Pokud bys vyměnil přední vidlici za tu z typu639/40(kotoučovka), tak by to byla perfektní old mašina a nemusel bys ji moc bastlit
Třeba tahle je víc než povedená: http://jawagallery....=Jawa_350_typ_634_71

Znalci JAW 350/639-640 sem

14.8.2007 v 20:04 | Nahoru | #6
Zdravim jawaci!!
na kolik foukate pneumatiky na vasich mazlicich 350/640??? :P

3 reakcí na tento příspěvek Znalci JAW 350/639-640 sem

14.8.2007 v 20:16 | Nahoru | #7
Nechci ti do toho kecat, ale čtyřtakt je čtyřtakt :thmubup: Jde o to, jestli chceš motorku na vrtání, tak si kup Jawu. Pokud chceš pohodlně a bez problémů jezdit, jdi do něčeho pořádného ;)
Pokud hledáš klidnou jízdu, tak nějaký chopper - třeba Honda Shadow 600 :shy:

Znalci JAW 350/639-640 sem

16.8.2007 v 10:38 | Nahoru | #8
No souhlasím s Smrtka639 - 634 model v chromu je fakt bomba, dáš tam kotouč z 639, vyleštíš kluzáky a máš. jinak pokud chceš přestavět na califu, asi bych volil model 639, jelikož je levnější a motoricky a podvozkově je stejná jako 640. Přestavba by neměla být příliš náročná, jde jen o to sehnat kastlíky, nádrž a blatníky. k tomu si uděláš sedlo a máš. Jinak jawa jw fajn, sám ted jezdím k japonci ještě Jawu 250, to je klasika... :thmubup:

(reakce na) Znalci JAW 350/639-640 sem

18.8.2007 v 23:43 | Nahoru | #9
S prestavbou na Californian ti neporadim, ale me se pohodlne jezdilo na 640. Na Bond_age se vykasli, netusi o cem mluvi, nebo mel gramavy ruce(pokud mel Jawu). Ja byl s 640 spokojenej - pri bezne udrzbe a peci to byla spolehliva motorka, se kterou jsem se nebal vycestovat i po spatnem terenu. Spotreba pri rozumne jizde paradni(kolem 4.5 litru), dily a prislusentvi za hubicku. Rozhodne bych se dneska drzel bezkontaktniho zapalovani a kotoucove brzy. Dobry je pak oilmaster(spousta 640 ho nema), ale neni nutnost, pokud ti nevadi obrad michani oleje a ne dokonale mazani vzhledem k zatizeni motoru.

(reakce na) Znalci JAW 350/639-640 sem

31.8.2007 v 15:55 | Nahoru | #10

Smrtka639 píše: Zdarec, já osobně bych šel do 634ky.Podle mě nejhezčí 350tka. Pokud bys vyměnil přední vidlici za tu z typu639/40(kotoučovka), tak by to byla perfektní old mašina a nemusel bys ji moc bastlit
Třeba tahle je víc než povedená: http://jawagallery....0_typ_634_71 [/quote]
Musíš vyměnit i oboje brýle a další maličkosti, což u 639 ospadá

(reakce na) Znalci JAW 350/639-640 sem

3.9.2007 v 17:12 | Nahoru | #11
Bond_age> To je přesně ono. My velcí kluci potřebujeme něco na hraní. Proto máme JAWY. Na vrtání - přesně tak. My, kteří jsme v dětství neměli LEGO a bohužel ani Merkura si takhle hrajeme v dospělosti. (To není ironie. Opravdu to tak beru.)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Znalci JAW 350/639-640 sem

7.1.2008 v 20:11 | Nahoru | #12
Bond_age> A pokud hledáš dobrou frndu, tak ber Frantu Barona Prášila.

(reakce na) Znalci JAW 350/639-640 sem

8.1.2008 v 17:26 | Nahoru | #13
No jen bch chtěl dodat že ste se tam někde bavili o vabracích motoru 638. No mužu říct jen jedno že pokud je dobře udělanej tak to je v poho. Ale 638 má uprostřed dvěložiska na klice to znamená že má dál od sebe válce a proto prý má větší vybrace. Starší motory tam měli jedno a tím že byli válce blíž u sebe tak byli menší vybrace ale i menší životnost. (nemůžu tvrdit na 100% protože mam skušenost jen s motorem 638).
Jinak co se týče spolehlivosti tak mě moje 639 nikdy nikde nenechala, ale mám bezkontakt (to v mých očích znamená velké zvýšení spolehlivosti z kladivek už sem míval vyrážku).
Z toho vyplívá že na ty lidi co říkaj že je JAWA méně spolehlivá než jiné stroje se dívám nevrle. A většinou pokud se jich zeptáte tak na jawě nedělaj snad ani základní ůdržbu (vyděl sem dokonce i sucho v převodovce byla bez oleje no a potom ať se někdo divý že tak vipadaj) jo a takovejch prasečin sem už viděl pěknou řádku.

Znalci JAW 350/639-640 sem

8.1.2008 v 17:43 | Nahoru | #14
Já osobně bych zvolil jawu 350/634 ale tu z roku 1974,to je krásná mašina,a nechal ji v původním stavu,popřípadě ji zrenovovat, dovybavil bych ji jen bezkontaktním zapalováním,to dělá divy :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek Znalci JAW 350/639-640 sem

9.1.2008 v 11:38 | Nahoru | #15
na hraní, na ježdění, při troše údržby jsou Čz a Jawy velice spolehlivý.... sám to vím, mám od ČZ jak jednovál 175ccm, tak 250 dvouvál.... kladívka nejsou žádný zlo, funguje to bez problémů, dvakrát do roka sundat víko a opatrně máznout filc aby se nevydíraly plošky na kladivech a bude tobez seřízení jezdit dlouho... a pokud už je ptotřeba, tak se to seřídí za 15 minut s rezervou ...

čtyřtakt mám taky, a na tom je údržba obsáhlejší a náročnejší než tady, byť tam starání se o zapalování začíná a končí stavem svíček.... ale zase výměny oleje, seřizování ventilů, kontrola rozvoďáku... a taky už mne vypekl.... závada to sice byla banální a kuriózní, ale nahnala mi kurevskej strach... když se vám v motoru najednou začne cvakat a po chvíli jít ztuha jak přidřenej... byla to jen povolená matka nakonec...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Znalci JAW 350/639-640 sem

9.1.2008 v 18:35 | Nahoru | #16
no nevim já na mé 638 sem vždycky seřizoval předstih tak 1 hodinu a potom to bylo tak po 100Km nanic. (ale bylo to proto že byl vyběhlej motor a hřídel měla vůli no takže podle teploty a záběru se to celí posunovalo) Vzhledem k tomu že už byla sezona tak nejrychlejší byl bezkontakt no a potom už by byla kravina se vracet ke kladivkum. No jinak s bezkontaktem bez potíží již (přibližně 9000Km). Jednou mě bezkontakt vypekl a těžce měl sem špatnej napěťovej regulátor a asi to posilalo nějaký rušení po drátech a pokaždé po dosažení 2100 ot/min to přestalo házet jiskru až to spadlo pod tak se to zase chytlo no prostě omezovač.


No ještě jinak pokud někomu vadí to že hodně jawek vypadá jako dýmovnice tak se to dá vyřešit tím že budete lejt sintetiku a ještě k tomu dopomáhá proměnnej předstih.

(reakce na) Znalci JAW 350/639-640 sem

10.1.2008 v 15:31 | Nahoru | #17
Ještě mě napadlo pokud by ste chtěl zažít jiný zážitek od jawy co si koupit jawa vodníka.
Ale myslim si že by byla škoda ho předělávat. Já nevim asi mě tu hodně lidí pohaní ale motor 638 nemá šanc se středně otevřeným (mam na mysli kolem těch 18 Kw) vodníkem držet krok.

Protože si říkám proč si doopravdy kazit tu vzpomínku.

(reakce na) Znalci JAW 350/639-640 sem

10.1.2008 v 17:35 | Nahoru | #18
fazer6man> Asi bych do noveho "retra" od Jawy nesel... Spis bych pouvazoval koupit nejakou krasnou, udrzovanou Jawu 350 typ 360, to jsou nadherny strojky a kazdej se za tim dneska rad ohlidne (sam hledim, jak lidi koukaji po moji Jawince 250), navic ta masinka casem jen a jen roste na cene i na vzacnosti.

Znalci JAW 350/639-640 sem

10.1.2008 v 17:57 | Nahoru | #19
jezdil jsem 350/639,a asi bych do ní už nešel!podle mého názoru jawa skončila u panelky,tam to ještě byly super motorky!mně úplně uchvátilo svezení na 250 péráku,je to krásně ovladatelnej stroj,s bezkontaktem by byl i supr nenáročnej,a bylo by z toho nádherný retro :thmubup:

Znalci JAW 350/639-640 sem

10.1.2008 v 19:06 | Nahoru | #20
mam jawu 640.
najel jsem na ni cca 22tkm.
Nejvetsi denni porce 550km.
Nejdale: nemecko magdeburg.
Si myslim, ze pri trose pile je to velmi spolehliva motorka.
*yes*

Znalci JAW 350/639-640 sem

13.1.2008 v 10:58 | Nahoru | #21
Kejvárna je taky dobrý retro,mám 250/353 r.v.1962 a 250/353 r.v.1957 obě s papírama+stk,no jaw není nikdy dost :thmubup:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist