Téma: Enduro do 35 KW
25.1.2014 v 02:00
Zdravím motorkáři, potřeboval bych poradit s výběrem motorky do 35 KW, chci enduro, mám na to cca 42.000,- (peníze jen na motorku) a jsem student, takže nemám nijak extra tučné konto. Prohlížel jsem motoinzerci.cz a narazil na 3 kousky, které mě nějak zaujaly a já bych Vás prosil o podrobnější info, zkušenosti a rady. Momentálně vlastním 125 ccm motárda (A1). Chtěl bych vědět jaký mají servisní intervaly, jestli jsou dostupné díly a není problém je sehnat v ČR.
Husqvarna WR 250 http://www.motoinze...a/775132-wr-250.html
Honda XR 400 http://www.motoinze...763634-xr-400-r.html
Husaberg FE 650 http://www.motoinze...770390-fe-650-e.html
Děkuji moc za každou radu! :)
Husqvarna WR 250 http://www.motoinze...a/775132-wr-250.html
Honda XR 400 http://www.motoinze...763634-xr-400-r.html
Husaberg FE 650 http://www.motoinze...770390-fe-650-e.html
Děkuji moc za každou radu! :)
Anketa: Jakou?
Husqvarna WR 250
1
Honda XR 400
13
Husaberg FE 650
3
Pokud jsi studen,co nemá tučné konto,tak doporučuju rozhodně z těch tří tu XR. Husqvarna a Husaberg,to jsou v strarším podání pokladničky,kam sypeš,ale nikdy nevybereš. Stát se ti to může sice u jakékoliv motorky,ale ta XRka je rozhodně z těch tří největší držák.
Taky jsme pro XR.. Houska je sice nejhezčí, ale tahle HSQ i Husaberg jsou ostré endura, kde se servis dělá po motohodinách a to včetně výměn pístu, ojnice dlouho nevydrží, u Husabergu ventilové pružiny, půlměsíčky na ventilech, u onou nikasil ve válcích.. Tzn. roční údržba 10-20tis, když se nic extra nevysype.
XR400 je klasika, válec má jen ocelovou vložku, píst většinou vydrží 10 sezón, ventily téměř neomezeně, není nutno dělat žádné preventivní výměny, jen měnit olej co 1500km. Pokud bude jetá v terénu, tak doporučuju zkrátit výměny na polovinu.
Co s tím chceš vlastně jezdit? Pokud chceš jezdit převážně asfalt, tak na to není vhodná ani jedna.
XR400 je klasika, válec má jen ocelovou vložku, píst většinou vydrží 10 sezón, ventily téměř neomezeně, není nutno dělat žádné preventivní výměny, jen měnit olej co 1500km. Pokud bude jetá v terénu, tak doporučuju zkrátit výměny na polovinu.
Co s tím chceš vlastně jezdit? Pokud chceš jezdit převážně asfalt, tak na to není vhodná ani jedna.
No nejspíš pole, louky, lesy, sice kousek od nás máme enduro a motocross trať, ale na motocross asi XR stavěné není. Na silnici bych s tím nejezdil, jen krátký přesun. Na asfalt mám auto. Ale měl jsem v plánu si na to koupit motárdové kola a občas s tím zajet i do školy, kterou mám 30 km od domu. Koukali jste na tu fotku o nad Vašemi příspěvky, na to XR? Přijde mi, že je nějak mimo kolo a zadní podblatník..

Podsedlovka se ohne razdva.. Stačí odstrojit a srovnat, práce na hodinu..
Na tohle ježdění je XR super. Po asfaltu není problém 30km, jen to prostě nemá nic extra maximálku a chybí šestka. Ale Na 30km nemá smysl dávat motardy. Když použiješ homologovaný drapák tak i ten na asfaltu vydrží..
Na tohle ježdění je XR super. Po asfaltu není problém 30km, jen to prostě nemá nic extra maximálku a chybí šestka. Ale Na 30km nemá smysl dávat motardy. Když použiješ homologovaný drapák tak i ten na asfaltu vydrží..
sice nemáš v popisu, ale pokud to enduro myslíš vážně tak bych hledal Yamahu WR250F nebo na větší přesuny a míň technického ježdění WR450F (ta je ale asi mimo rozpočet) tak 400F, 426F, jsou to prý velký držáky a proti XR podvozkově a jízdně na větší enduro ježdění o kus dál a tímto můžeš i na trať
třeba:
http://www.motorkari...-wr-250f-597000.html
http://www.motorkari...-wr-400f-598258.html
ta 250 vypadá že je udržovaná a poladěná a kdyby slevil, což píše že jo
třeba:
http://www.motorkari...-wr-250f-597000.html
http://www.motorkari...-wr-400f-598258.html
ta 250 vypadá že je udržovaná a poladěná a kdyby slevil, což píše že jo
pokud je to ostrá moto, tak nic co je starší 10 let neber... posereš se z toho jak psychicky tak finančně
kloudnou ostrou motorku, která není krátce před smrtí nebo před velkou investicí do 60 tisíc nekoupíš a i když bude OK, tak do ní stejně ještě 10 tisíc nasypeš


myslíš že poruchovost motky je podle věku? Záleží snad spíš na stavu a péči. Pokud chce jezdit enduro, tak stejně skončí u ostré a vyhne se znechucení z težkých a neobratných potvor. Klidně se dá vzít i za málo peněz a poladit postupně. Jestli 60 nebo 45 je tak malý rozdíl, záleží spíš jak se zadaří koupit
No nejspíš je tedy rozhodnuto, pojedu se podívat na to XRko..
Opravdu je tak nákladný servis u 2t 250 ostrého? Motor se snad nemusí dělat každou sezónu né? Přijde mně, že se o ní majitel stará dobře..
Jinak děkuji za názor pánové, mír s Vámi a hodně najetých kilometrů v novém roce!
Opravdu je tak nákladný servis u 2t 250 ostrého? Motor se snad nemusí dělat každou sezónu né? Přijde mně, že se o ní majitel stará dobře..
Jinak děkuji za názor pánové, mír s Vámi a hodně najetých kilometrů v novém roce!


A kolik najede průměrně za rok "hobby rider" přibližně na enduru? A kolik stojí přibližně sezóna na ostrém 250 ccm 2 taktu? A ty říkáš, že je lepší vzít to XR, i když ta husqarna je o 10 tisíc levnější?
Je pravda, že chci radši jezdit než cálovat pořád nějaké opravy, ale ta motocrossová trať mě velmi láká. Ale radši si nechám poradit..


motocross na starém XR
přeji hodně zábavy a stěstí
2T není až tak drahý na servis jako 4T, ale dělá se častěji. Ty Yamahy WR250 prý běžně najedou na píst 500mth a 450 i více, na spodku motoru se většinou nedělá nic. Pokud ostré enduro, které je použitelné i na cross a nenáročné na servis, tak WR ale od Yamahy. Pokud trefíš dobrý kus, budeš jen jezdit, pokud špatný, tak tě ani soft enduro nezachrání
Pokud budeš na softu jezdit cross a pořádný enduro, tak možná vydrží motor (když rovnou nekoupíš shit) ale vše ostatní tě bude na údržbě stát mnohem víc, než výměna pístu jednou za pár let na ostrým.
Každopádně 40tis, není opravdu moc a nespěchej a pořádně vybírej


2T není až tak drahý na servis jako 4T, ale dělá se častěji. Ty Yamahy WR250 prý běžně najedou na píst 500mth a 450 i více, na spodku motoru se většinou nedělá nic. Pokud ostré enduro, které je použitelné i na cross a nenáročné na servis, tak WR ale od Yamahy. Pokud trefíš dobrý kus, budeš jen jezdit, pokud špatný, tak tě ani soft enduro nezachrání

Pokud budeš na softu jezdit cross a pořádný enduro, tak možná vydrží motor (když rovnou nekoupíš shit) ale vše ostatní tě bude na údržbě stát mnohem víc, než výměna pístu jednou za pár let na ostrým.
Každopádně 40tis, není opravdu moc a nespěchej a pořádně vybírej
Měl jsem XLR250, za rok jsem najel cca 130MTH, s XR400 o něco méně, ani na jedné jsem nemusel nic opravovat ani řešit. Ale v terénu a hlavně s dalšími jezdci to není to pravé ořechové, takže jsem to vyměnil za KTM s najetými 270MTH bez žádného zásahu do motoru, takže hned do servisu - píst dávno mimo toleranci, sací ventily zbroušené jak žiletky, vytahaný rozvoďák, spojka KO, ložiska v kolech KO, rozpěrky KO, plus řetězovka a blbosti, nevím, 16-18tis prvotní servis. Po roce preventivně celková kontrola motoru, měnila se hend ložiska na klice, na rolnách, 10tis. Odjezdím sezónu a čeká mě znova píst (bude tedy mít cca 200MTH), rozvoďák, možná opět sací ventily, navíc ojnice, takových 15tis Kč.
u 2T bych řekl budou náklady poloviční. A vůbec, pokud tě zajímají ceny, tak mrkni do mého profilu na EXC450.. Náklady na servis jsou zhruba polovina, další polovina běžné náklady, gumy, řetězovka, desky, neustále ložiska do kol, brzdové pumpy, spojkové pumpy, vodní čerpadlo, opravy rozbitých věcí, servis tlumičů a podvozku.. a nemo můžeš jezdit než se to rozsype..
S XR si na dráze sice moc neužiješ, ale hezky se povozíš s minimálním rizikem velkých nákladů. Ale když koupíš nějakou mrdku, tak do ní klidně 10-20tis nasypeš..
u 2T bych řekl budou náklady poloviční. A vůbec, pokud tě zajímají ceny, tak mrkni do mého profilu na EXC450.. Náklady na servis jsou zhruba polovina, další polovina běžné náklady, gumy, řetězovka, desky, neustále ložiska do kol, brzdové pumpy, spojkové pumpy, vodní čerpadlo, opravy rozbitých věcí, servis tlumičů a podvozku.. a nemo můžeš jezdit než se to rozsype..
S XR si na dráze sice moc neužiješ, ale hezky se povozíš s minimálním rizikem velkých nákladů. Ale když koupíš nějakou mrdku, tak do ní klidně 10-20tis nasypeš..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
výběr duše na moto Husqvarna WR 250 | Zeratul | 13 | 11.6.2024 v 08:59 Medved |
xr 400 nakopávání-jiskra Honda XR 400 | Petan.vut | 7 | 7.10.2023 v 06:33 krokoš |
Enduro pro začátečníka [1, 2] Husqvarna TE 410, Honda XR 400, Suzuki DR-Z400S | Fenome753 | 39 | 8.8.2023 v 14:03 400xr |
Vyplatí se v dnešní době kupovat ga... Husqvarna WR 250, Gas Gas EC 300, Husqvarna TE 250, ... | Olihňos | 7 | 27.7.2023 v 08:12 wagusss |
Těsnění husaberg fe 650e 2002 Husaberg FE 650 | Cruttor | 2 | 3.6.2022 v 15:02 hanzhotride |