To se však týká klasického automobilového alternátoru s buzenou kotvou, který má v sobě usměrňovač (devítidiodový, nebo šestidiodový můstek), modernější typy mají integrovaný i regulační element - další eln. prvek. Tam nehrozí poškození vinutí, ale poškození diod napěťovými špičkami a proudy, které mohou při sváření po skeletu vozidla různě "bloudit". Stačí ale odpojit konektory alternátoru (aby nebyly uzavřené proudové okruhy přes diody) a kostřicí kleště svářečky dát co nejblíže svařovanému místu.
Pro Tvou motorku ale toto vůbec neplatí, neboť tam je jen magneto (alternátor s permanentními magnety v rotoru), v kterém žádné elektronické prvky nejsou (ty jsou až v regulátoru), takže žádné poškození od svářečky mu nehrozí. Odpoj baterku, rozpoj konektor regulátoru, možná pro sichr i konektor zapalovací jednotky a můžeš bez obav svářet. Magneto jinak bude pod jedním z vík motoru, zpravidla pod levým. Ale na motoru nic rozebírat nemusíš.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
yuki 125 RS - kufry Yuki RS 125 | Šharky. | 19 | 3.8.2023 v 14:56 Luba98 |
Zadní brzda- nebrzdí Yuki RS 125 | WhiteTiger | 6 | 29.12.2021 v 19:20 milanekmp |
Lakování vidlí [1, 2] Yuki RS 125 | martosd | 56 | 15.10.2021 v 12:21 rytychs |
Nová nebo motorka z bazaru Yamaha YBR 125, Yuki RS 125 | Silente | 9 | 27.6.2021 v 20:31 callowsick |
nestartuje [1, 2] Yuki RS 125 | zajdas51 | 49 | 21.2.2021 v 16:31 vmz00 |