při agresívnějším brždění na hrbolaté silnici mi nepříjemně nadskakuje a blokuje
zadní kolo. Je to dle mýho způsobeno duálním systémem CBS, kdy současně brzdí přední i zadní kola. Neví někdo, kterak nějak elegantně toto zrušit. Obráceně, to jest, když používám nožní páčku a lehce přibržďuje i přední, mi to tolik nevadí.
Jasně, nebyl by asi problém od levého předního třmenu - od sekundárního brzdového válce přerušit (odpojit) hadičku a bylo by to. Ale já bych chtěl, aby v případě nálady
nedalo takovou práci uvést CBS do původní podoby. Přemýšlím nad tím, že bych povolil táhlo od třmenu k brzd. válci natolik, aby při pohybu třmenu byl vyřazen z činnosti.
Váhám ale nad tím, čím je vlastně pohyb celého levého třmenu zadržen?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blackbird - jak eliminovat CBS?
mam taky Birda, třetí sezonu ale zatím sem si ničeho podobnýho nevšim. šel bych na to od lesa - but uplně vyhodit tu pumpu na levým přední brzdovým třemenu co ovládá zadní brdzu, nebo nějak vyřadit to táhlo od pumpy ke třmenu. nebo natvrdo zaslepit jeden okruh. Nic jinýho asi není. někde po cestě je ještě nějaký přepouštěcí tlakový ventyl, ale o tom nic nevím :(
Pokud si to chces jen vyzkouset, zabran pevnym zeleznym udelatkem pohybu pistu pod trmenem predniho kola(ten pistek pousti tlak dozadu v okamziku kdy se zakousnou predni celisti).
Ja uz jej zkusil i odpojit, konstatoval jsem, ze rozdil je vicemene zanedbatelny, pokud nechci palit zadek, a zase pekne pustil.
Odskakovat na hrbolate silnici ti to bude tak jak tak. Beznemu jezdci CBS nevadi ani na okruhu tak proc si ubirat brzdne sily.
Škoda, že třeba oficiální stránky hondy, kde zběžně CBS popisují, nejdou trošku víc
do hloubky. Třeba by mě zajímalo, jaká je charakteristika toho ventilu. Dle mýho by od určitýho tlaku na přední páčku měla brzdná síla zadního kola slábnout, protože už je hodně nadlehčené atd.