paolo_novy Přidat reklamu

Téma: nechápu důvod přidření pístu
12.7.2013 v 20:22
Zdravím,
aktuálně řeším opravu jedná motorky co mi dovezli, podobný model co vlastním já, jen HQ WR 125 r.v 04, motorka najeto cca 17tis, majitel při 13tis km vyndal škrtící vložku z výfukového kolene, ale nepřetryskoval tudíž zadřel. Nechal si to přetryskovat (otevřené italské WR mají hlavní trisku 135, on dal 140) takže lehce naddimenzoval, dal nový píst a kroužek a válec údajně nebyl nijak poškrábán tak ho pouze lehce zbrousil a vše smontoval dohromady, zajel píst a teď na 17tis při vytočeném motoru se zasekl motor(píst) a pro-brzdil přes zaseklé zadní kolo.

Když se ke mě motorka dostala píst už zaseklý nebyl a šlo s ním prý i hýbat hned po zastavení jen bez komprese. Rozhodil jsem válec, který je bez škrábanců akorát a na dvou místech 2x2cm zrcátka, píst je na tom podobně s při-peklým kroužkem v pístu.

Co nechápu je fakt jak to, že to zadřel až teď ? po cca 4tis od úpravy? Olejové čerpadlo funguje normálně, benzínu tam bylo víc než dost, píst i kroužek prakticky to nejkvalitnější co se dá na 125ku koupit. Do prostoru válce nic nevlítlo, respektive nejsou žádné škrábance jak na pístu tak válci, pouze se připekl kroužek který zanechal neparné(mikroskopické) stopy na stěně válce. Termostat chlazení funguje, chladící kapaliny dostatek.

Osobně si myslím že z prvotního zadření válec/nicasill, byl narušen a proto se pomalu ale jistě kroužek špatně klouzal a proto se připekl.
Válec pošlu na nicasill a vyměním píst+kroužek, jen mám obavy abych tu motorku tu neměl za pár týdnů znova.

Uvítám smysluplné názory, ty.

nechápu důvod přidření pístu

12.7.2013 v 20:36 | Nahoru | #1
taky jí mohl uštvat záleží jak dlouho jel na plno

nechápu důvod přidření pístu

12.7.2013 v 21:03 | Nahoru | #2
Třeba jel z kopce dlouho se zavřeným plynem a brzdil motorem,to 2takty nemaj moc rády

nechápu důvod přidření pístu

12.7.2013 v 21:38 | Nahoru | #3
moc těsný chce to větší vůle válec -píst

nechápu důvod přidření pístu

12.7.2013 v 21:52 | Nahoru | #4
Nebo také mohl při velké rychlosti a vysokých otáčkách prudce zavřít plyn, to také dovede dvoutakt "zabít" během vteřiny. I když to se mně moc nezdá, jelikož tento motor je právě stavěn na jízdu stylem plný-zavřený-plný-zavřený atd... když budeš třeba dojíždět do práce, celou cestu na půl plynu, tak za měsíc půjde motor do kopru.

Také mne zaráží ta zmínka o olejovém čerpadle - kámoš přesně tuto motorku měl a oilmaster neměla.

nechápu důvod přidření pístu

12.7.2013 v 23:25 | Nahoru | #5
Podle mě blbě začistil ten válec po tom prvním přidření.
A nebo s tím nejezdí jako s 2T

nechápu důvod přidření pístu

13.7.2013 v 06:40 | Nahoru | #6
s výměnou trysek v karburaci,vyndáním vložky souvisí i nastavení olejového čerpadla.....málo maže.

nechápu důvod přidření pístu

13.7.2013 v 07:09 | Nahoru | #7
Staci rovinka, dlouhej kopec dolu: zaklapke plyn a dole se divi! Tech mosnosti u nadupanyho 2T je milion. Rozhodne bych (jestli to ma oilmastera) zacal mazat rovnou do bandy.

nechápu důvod přidření pístu

13.7.2013 v 08:01 | Nahoru | #8
Oilmaster maže i při zavřeným plynu, čím víc otáček, tím víc dává.

Co přesně vybrušoval při prvním zadření na válci? Jestli to má nicasil, tak se připečený píst odstraňuje kyselinou, nevím přesně kterou. Jestliže byl nicasil jen trošku poškozen, je potřeba ho udělat novej, jinak to jde potom rychle dolu.

nechápu důvod přidření pístu

13.7.2013 v 09:31 | Nahoru | #9
Mno zasekl to prý po výjezdu z domova cca 7km na rovince tomu naložil, jel s plným cca 1km a zásek. Nemyslím si že by takováhle běžná věc uvařila kroužek.
Prvně píst zasekl a rozhýbal ho rázem, nicasill poškozen niak výrazně nebyl ani teď není, pouze zmíněná zrcátka.
Prvně když si to nechal zbrousit někde v servisu, mu to něčím vybrousili, aby mohli nasadit další velikost pístu.
Oil-master má, je z výroby nastaven na otevřenou verzi(měnit hodnotu přísunu oleje ani nejde(osobně oil master používám a u otevřené verze s tím na 35tis nemám žádný problém, pravda ale verze WRE), jen do ČR se nasadí menší tryska+jiné koleno.

Naposledy editováno 13.07.2013 09:35:38

nechápu důvod přidření pístu

13.7.2013 v 09:55 | Nahoru | #10
Uz se to tady n-krat resilo. Lidi s oilmasterem se deli JEN na dve kategorie: na ty co uz zadreli a potom na ty, ktere to ceka. Treti kategorie neexistuje. Tohle plati od prveho Califa s oilmasterem doted!

nechápu důvod přidření pístu

13.7.2013 v 10:15 | Nahoru | #11
jedna se o to ze pist se moc roztahnul - takze tomu nekdo daval za usi kdyz to nebylo prohraty a nebo spatna smes. bohata ti zpusobi strhavani olejovyho filmu pokus si dobre pamatuju a chuda zpusobi prehrati pistu a jeho zadreni.

viola:tady to mas

http://www.quardamx....za-pistu-u-dvoutaktu

Naposledy editováno 13.07.2013 12:11:39

nechápu důvod přidření pístu

13.7.2013 v 12:12 | Nahoru | #12
Akyo tuk tuk

nechápu důvod přidření pístu

13.7.2013 v 15:11 | Nahoru | #13
Rovněž se přikláním k malé provozní vůli pístu ve válci.

1 reakcí na tento příspěvek nechápu důvod přidření pístu

13.7.2013 v 17:17 | Nahoru | #14
Díky za informace milion, oil-master nevím proč řešíte, když ten doteď funguje a příčina závady to nebyla. Rovněž kdyby oil-master dopravoval malé množství oleje nezadřelo by se to po 3tis ale hned zkraje. Opravdu to vypadá na tu malou provozní vůli pístu, mno nic do týdne to chodím do chodu, tak kdyby se to zas rozsypalo tak se vám ozvu to se nebojte :)

(reakce na) nechápu důvod přidření pístu

14.7.2013 v 00:53 | Nahoru | #15
Akyo> To že oilmaster teď funguje, neznamená, že fungoval i v tu dobu kdy to zadřel. Mohlo to někudy nasát trochu vzduchu a pak už se to veze.

Proto jak bylo napsáno výše - s oilmastrem existují jenom dvě kategorie lidí...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Enduro s TP Husqvarna WR 125 antoniinz 10 24.5.2024 v 19:36 antoniinz
Husqvarna wr 125 Husqvarna WR 125 antoniinz 3 15.5.2024 v 20:10 Kohlstein
Husqarna wr/sm 125 2t Husqvarna WR 125, Husqvarna WR 240 Matesx2 9 7.3.2024 v 10:53 mito7
wr 125 Husqvarna WR 125 _Shorty_ 14 24.10.2023 v 18:42 ja1
Elektrika husqvarna WR 125 Husqvarna WR 125 GolbyC 4 26.6.2023 v 11:37 zetorycz


TOPlist