nedávno jsem se taky stal šťastným majitelem jednoho kousku výkřiku japonské techniky, takže teď prohlížím, co je kde potřeba na motorce opravit, vyměnit, doplnit. Bohužel jsem nedopatřením ukroutil hlavici výpustného šroubu vodního čerpadla, takže mě čeká jeho odvrtání. To asi nebude zásadní problém, nicméně pro pohodlnou manipulaci mi mechanik doporučil odmontování vodního čerpadla. Proto bych si rád ověřil, jestli mezi vodním a olejovým čerpadlem je nějaké těsnění či gufero. Nerad bych sundal čerpadlo, vyměnil výpustný šroub, ale na motorce už stejně neodjel, protože by mi tekla chladicí kapalina. Máte s tím někdo zkušenost? Je tam případně nějaká jiná hrozba, která by mi tuhle opravu mohla znepříjemnit?
Případné náhradní díly bych bral odtud http://www.partsdep...50V+Transalp/366096/ a http://www.partsdep...50V+Transalp/366094/ , ale obchodník mi nedokázal říct podrobnosti. Pouze předpokládá, že okruh oleje i vody jsou samostatně uzavřené, takže by mezi nimi nemělo být potřeba cokoli těsnit. Na druhou stranu z nákresů odhaduji, že obě pumpy jsou na jedné hřídeli, takže vodní pumpu z ní budu muset sundat. Mohlo by být inkriminovaným těsněním to, které se skrývá pod pořadovým číslem 8 v obrázku http://www.partsdep...50V+Transalp/366094/ ?
Doplňující poddotaz - pod výpustným šroubem oleje jsem neměl žádnou měděnou nebo gumovou podložku, i když v návodu je nějaká gumová uvedena. Mohl by to být náhradní díl pod číslem 06 ze stránky http://www.partsdep...50V+Transalp/366096/ ?
Díky předem za odpovědi.
Naposledy editováno 24.05.2013 22:43:43
řeči obchodníka neposlouchej evidentně ten motor neviděl ani z rychlíku
jde o to, že olej a kapalina je vždy odděleno ale tu vodní pumpu musíš něčím točit a to něco je osička co vede z motoru kde ten pohon té osičky je mazán vnitřním olejem (o speciálních motorech s pohonem vodní pumpy elektrikou se zde nemusíme zabývat)
pokud jde o to aby netekla kapalina - tak je třeba zjistit odkud teče a pokud teče zespodu z toho maleho otvoru za pumpou tak ten je tam právě proto aby když přestane těsnit osička čerpadla tak aby kapalina mohla odtéct a nedostala se do oleje, pokud by ti odsud tekl olej je to horší, ale nevím o případu že by se tohle gufero pokazilo a teklo to, ale zase stačí oddělat pumpu vyměnit gufero a hotovo
pod výpusný šroub - tesnění si dej jaké chceš, prostě tak aby to neteklo, je však lepší těsnění dát než se to snažit utěsnit dotažením a pak to zkurvit
Pumpa je nasazena na olejové vaně a jak jsi psal, je poháněná osičkou motorem stejným kolem a řetězem jako olejový čerpadlo. Opravil jsem odkazy v původním příspěvku.
Naposledy editováno 24.05.2013 22:44:09
Osobně bych pumpu nevyndával, zkusil bych ten šroub odstranit v namontovaným stavu. To že poteče kapalina je liché. Na obrázku systém plný kapaliny a skrze odšroubovaný šroub nic neteče/nekape.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp | Enamtide | 14 | 25.4.2024 v 20:06 H0racio |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 0 | 16.2.2024 v 18:21 Kongošt |
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 9 | 26.1.2024 v 23:46 HANZTE |
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp | Glaucous | 3 | 18.1.2024 v 16:24 kokoška. |