Jakou mate zkusenost s jizdou na kolech a pneu ktere konkretni vozidlo nema zapsane v TP? Modelova rada vsak povoleni pro tento rozmer kol ma.
Konretne, Focus II ST ma v TP kola 18" a 16". Vzhledem ke stavu nasich silnic a zaroven zachovani jizdnich vlastnosti bych rad na auto dal 17" kola. Jenze se mi nechce podstupovat to papirove martyrium spojene se zapisem 17" kol do TP. 17" kola jsou pro FFII povolena, nikoliv vsak pro toto konkretni auto.
Jak je to v pripade nehody? odmita pojistovna ve 100% plneni nebo se zkouma vliv kol (nebo se na to sere uplne)
co pri silnicni prohlidce? jeste se mi nikdy nestalo, ze by PACH koukal na kola.
a ted lidske rady - risknout to a jezdit, nebo se na to vykaslat.
Co vubec presne obnasi nechat si zapsat 17"kola do TP?
dik (kozy nebudou jsem v praci)
Jinak zas takový problém si to zapsat není. Stačí typový list od prodejce, razítko na STK (350kč) a zápis na DI (50kč)
2 reakcí na tento příspěvek Nezapsana kola+pneu v TP - auto
1 reakcí na tento příspěvek Nezapsana kola+pneu v TP - auto
1. koupit kola s TL
2. namontovat kola
3. jet s TL na STK kde TL potvrdi
4. zapis do TP
Nechávali jsme přezout služebáka v autorizovaném servisu nejmenované značky s tím, že nám dávali nové letní gumy. Po 3 měsících ježdění jeden kolega upozornil na to, že pneu, které nám v servise nazuli, nejsou zapsány v TP (nechápu, co ho to popadlo kontrolovat ). Pro servis bylo mnohem jednodušší vzít si zpět použité gumy (cca 7000 km za těch pár měsíců) a dát nám funglovky ve správném rozměru, než nám vyřídit zápis v TP s dalším rozměrem.
Prý to byl omyl mechanika, že prý u našeho modelu jsou různé rozměry podle roku výroby, a tak dal po paměti to, co "obvykle".
1 reakcí na tento příspěvek Nezapsana kola+pneu v TP - auto
2 reakcí na tento příspěvek Nezapsana kola+pneu v TP - auto
Jinak v případě nehody pojišťovna odmítá cokoliv platit a v případě technické nebo evidenčky auto neprojde.
Stačí zažádat Ford import (nebo dealera, od kterého auto máte) o typový list a nechat to zapsat do TP - to je ta nejjednodušší varianta.
Druhá varianta je risknout to a před technickou přezout na správný rozměr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezapsana kola+pneu v TP - auto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezapsana kola+pneu v TP - auto
oldbajker píše: Sisina> STK žádné takové zápisy nedělá
Řeším to v práci (prodej nových aut i ojetin) poslední cca. 3 měsíce dost často, vrací se nám zákazníci, že neprošli STK kvůli kolům. Není to tak dlouho, ale opravdu to dělá STK.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezapsana kola+pneu v TP - auto
oldbajker píše: Sisina> dělám na STK, musel bych o tom něco vědět
Tak holt Pražáci zase mají jiná pravidla, jinak tomu fakt nerozumím
Kolega byl osobně na STK a přijel se zapsanými alternativními rozměry. Tak tomu už vážně nerozumím
1 reakcí na tento příspěvek Nezapsana kola+pneu v TP - auto
né, je to blbost, veškeré úkony do TP a do registru píše úřad, STK jen zápis o TK
nebyl mezitím kolega ještě na úřadě doplnit údaje?
Naposledy editováno 07.05.2013 18:44:25
pro kubulc8: jak už tu někde radi - zkus prohledat fora. teoreticky by ti mohli ve fordu takový typový list vydat, ale měl by v něm být uvedený konkrétně ten model ST co máš ty.
třeba na peugeot-clubu byl kluk, který si nechal zapsat na 406 origo kola 18" z 308 Gti. Nejlepší věc asi je, když máš někoho "známého" s kontakty a jde zařídit všechno
oldbajker píše: asi mají pražáci více pravomocí
né, je to blbost, veškeré úkony do TP a do registru píše úřad, STK jen zápis o TK
nebyl mezitím kolega ještě na úřadě doplnit údaje?
STK Spojovací má celkově jiné nároky, než jiné STK
No nic, tak díky za info
Kolega byl opravdu jen na STK...
Naposledy editováno 07.05.2013 18:46:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezapsana kola+pneu v TP - auto
Cesty jsou dvě.
První nejjednodušší je napsat zastoupení výrobce v ČR, aby ti vystavili potvrzení o možnosti použití alternativních pneu. S tím zajdeš na registr vozidel a za 50Kč ti to tam dopíšou.
Což zní krásně jednoduše. Teď konkrétně jsem to řešil s Oplem, za vystavení tohoto potvrzení chtěli 1500Kč, jenže na dotaz odpověděli po šesti týdnech. A to jsem už věděl přesně komu konkrétně napsat. Jak dlouho by trvalo vystavit potvrzení raději ani nechci vědět. Kdysi jsem to řešil u VW - stálo to 5tis a to v němčině, takže další 1tis za orazítkovaný překlad. U motorek jsem řešil záměnu rámu - u suzuki se mi vysmáli, Asco Kawasaki vydali poslali emailem zdarma potvrzení za 2 dny..
Druhá cesta je koupit kola od prodejce, který je držitelem schválení Ministesrtva dopravy ČR, což je většina velkých prodejců Alu kol. Ten ti dodá nejdůležitější papír - typový list, kde je uvedeno o jaké koal se jedná a na jaký model auta je povolena montáž, je orazítkován dovozcem (s patřičným schválením MDČR)a orazítkován prodejcem, dále se na tento kus papíru potvrdí montáž (většinou není vyžadováno) a dáel je nutno s tímto papírem zajet na STK za technikem typu "K", který namontované kola zkontroluje, že je vše OK, případně může požadovat TUV certifikát výrobce kol, který dostaneš zároveň s typovým listem od prodejcem. Když máš potvrzený typový list na STK, tak už jen na úřad a za 50Kč zapíšou.
Více zde Postup zápisu ráfků a pneumatik do technického průkazu vozidla