Téma: kombinovanej přepínač - zapojení
18.4.2013 v 13:25
Zdravim,
chci nabastlit na enduro uni přepínač světel, ale vim kulový, kam připojit relé přerušovače. Taky ten přepínač už zažil lepší časy - nemá diodu, ani červený tlačidlo na dálkový. Ale to mi ani tak netrápí. Otázka teda zní: na který kábly cvaknout přerušovač? Musí hnědobílej kábl jít přes diodu?
pro ilustraci odkaz na přepínač a zapojení: http://www.thisoldt...ch_-_k_s_12-0040.htm
edit:
vůbec ten můj přepínač je hustě zbastlenej, nafotim doma, co vevnitř je
Ale základní tipy na "ještě funkční-celej" se hoděj
Naposledy editováno 18.04.2013 13:27:27
chci nabastlit na enduro uni přepínač světel, ale vim kulový, kam připojit relé přerušovače. Taky ten přepínač už zažil lepší časy - nemá diodu, ani červený tlačidlo na dálkový. Ale to mi ani tak netrápí. Otázka teda zní: na který kábly cvaknout přerušovač? Musí hnědobílej kábl jít přes diodu?
pro ilustraci odkaz na přepínač a zapojení: http://www.thisoldt...ch_-_k_s_12-0040.htm
edit:
vůbec ten můj přepínač je hustě zbastlenej, nafotim doma, co vevnitř je


Naposledy editováno 18.04.2013 13:27:27
1 reakcí na tento příspěvek kombinovanej přepínač - zapojení
Jestli máš přepínač se stejným štekrem, jako ten z odkazu, tak přívod od přerušovače jde na kontakt č. 5, přívod k levé straně je pak na č. 3 a pravá strana na č. 9.
Jinak holt nezbude, než vzít multimetr, zapnout jej na "prozváněčku" a kontakty proměřit.
Jinak holt nezbude, než vzít multimetr, zapnout jej na "prozváněčku" a kontakty proměřit.
Bastl je to teda příšerný, to bych radši dal celý přepínč nový, třeba nějaký ten univerzální z Tvého odkazu. Tam navíc už budeš vědět, jaký kontakt na štekru je jaký a nemusíš měřit. Akorát potom na motorce musíš jít po drátech a zjistit tak, který je který.
Zapojení světel není težké - od vypínače na pravé rukojeti jde z polohy "zapnuta hlavní světla" drát k přepínači, z kterého pak pokračují dva dráty na potkávací a na dálkové vlákno žárovky. V okruhu musí být pochopitelně pojistka a sice některé motorky ji mají na začátku světelného okruhu, některé mezi vypínačem a přepínačem (pak je obvykle značena "head" - headlight) a parkovačky jistí jiná a u nekterých motorek (třeba u Bandita) je dokonce až za přepínačem zvlášť pojistka pro dálkové vlákno a zvlášť pojistka pro potkávací vlákno.
Něco jiného by bylo, kdybys chtěl vlákna hlavní žárovky spínat relátky (kontakty přepínačů tak nejsou zatěžovány plným proudem a mají pak větší životnost), ale ani tak zapojení není složité.
Kdybys potřeboval, můžu nakreslit schéma a hodit jej sem.
Zapojení světel není težké - od vypínače na pravé rukojeti jde z polohy "zapnuta hlavní světla" drát k přepínači, z kterého pak pokračují dva dráty na potkávací a na dálkové vlákno žárovky. V okruhu musí být pochopitelně pojistka a sice některé motorky ji mají na začátku světelného okruhu, některé mezi vypínačem a přepínačem (pak je obvykle značena "head" - headlight) a parkovačky jistí jiná a u nekterých motorek (třeba u Bandita) je dokonce až za přepínačem zvlášť pojistka pro dálkové vlákno a zvlášť pojistka pro potkávací vlákno.
Něco jiného by bylo, kdybys chtěl vlákna hlavní žárovky spínat relátky (kontakty přepínačů tak nejsou zatěžovány plným proudem a mají pak větší životnost), ale ani tak zapojení není složité.
Kdybys potřeboval, můžu nakreslit schéma a hodit jej sem.
Tak jdi od hlavní žárovky a od blinků (z každé strany). Tak najdeš "výstupní dráty" z přepínače a na světla pak "přichází" drát od vypínače světel na pravé rukojeti, na blinkry pak obvykle výstup přerušovače. Tlačítko "pass" jest součástí kombinovaného spínače a přemosťuje kontakty, jež jsou sepnuty v poloze přepínače "HIGH" (dálkové světlo), tedy jeho zapojení řešit nemusíš. Houkačka jest obvykle spínána "na kostru", tedy vývody tlačítka "HORN" jsou "plovoucí" a na jeden z nich se připojí drát vedoucí od houkačky a druhý se připojí na kostru.
Killswitch nebude problém zapojit, pokud jsou oba kontakty tlačíka v kombispínači odděleně vyvedené. Akorát, pokud je vlevo a na přední straně tělesa přepínače, tak bych jej radeji nezapojoval - je to dost nezvyk a nemuselo by to dobře dopadnout, kdyby sis místo zablikání nečekaně vypnul motor.
No to teda... najít toho PATLuMATlu, co to tam zbastlil, čapnout ho pod krkem a nechat mu to předělat.
Takže by ses v tom zbytečně ztrácel a někdy bys při nechtěně chybném zapojení mohl i něco odpálit. To fakt bude nejlepší veškerou kabeláž vyházet a dle originálního schématu znovu natahat.
Takže by ses v tom zbytečně ztrácel a někdy bys při nechtěně chybném zapojení mohl i něco odpálit. To fakt bude nejlepší veškerou kabeláž vyházet a dle originálního schématu znovu natahat.
Jen tak mimochodem... bylo zlý i vinutí statoru... vlastně dobře frčel jenom zapalovací okruh, druhý dvě fáze k pláči. jedna dávala 4V před i za reglerem, druhá se tvářila normálně, 15V za reglerem, ale při zapojení (semtam někam odpory před spotřebiče) a zaizolování se vodporoučela i ta.
Z améru za 5 dní stator za 49$ novej. Tady za strašnou pálku i jetej. Tak snad to bude poslední zádrhel...
Z améru za 5 dní stator za 49$ novej. Tady za strašnou pálku i jetej. Tak snad to bude poslední zádrhel...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
xr 400 nakopávání-jiskra Honda XR 400 | Petan.vut | 7 | 7.10.2023 v 06:33 krokoš |
Enduro pro začátečníka [1, 2] Husqvarna TE 410, Honda XR 400, Suzuki DR-Z400S | Fenome753 | 39 | 8.8.2023 v 14:03 400xr |
Jakou může mít cenu Honda XR 400 | amb | 12 | 7.1.2022 v 22:29 Koudy01 |
Honda XR 350 R 1983 - veteránské do... Honda XR 400 | Roman94 | 14 | 12.10.2021 v 19:35 Roman94 |
GO XR400R Honda XR 400 | willy_wonka | 7 | 19.9.2021 v 10:13 wáca |