globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava pístu-vaření hliníku
 
25.12.2012 v 18:55
Podařil se mi královský kousek.Chtěl jsem otestovat baterku a startér,bohužel bez spodní hlavy.Startér motorem protočil,spodní píst vyjel z válce,opřel se do boku a vyštípl si kus spodní hrany.Dílnou se rozezněl řev
Jelikož je píst v podstatě jak nový,chtěl bych jej pokusit opravit.Jedná se o vyvaření díry po chybějícím kousku.Poté to dám soustružníkovi a on mi to stočí.
Nějaké tipy na někoho kdo to zavaří?Krom Pavlíčka,sice schopný,ale moji poslední opravu totálně zpackal.
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující

Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 19:11 | Nahoru | #1
čau anti, navářet kus pístu si nedovedu úplně dobře představit, možná by pomohla fotka. To máš na tu Cagivu? Moje představa by byla udělat třeba z měděnýho pásku kopyto a vyvařit a odtrhnout měd. Musel by si znát přesné složení hliníku a i tak to beztak bude hodně pěnit. Nevím co to udělá potom teplem, možná se to zkroutí.
To by byla varianta MIGem
pokud bych to vařil tigem tak by bylo lepší mít ten chybějící kus.

V každým případě to hodně dobře očistit, odmastit a autogenem předehřát..
Každopádně to nebude uplně jednoduché

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 19:13 | Nahoru | #2
musím tě zklamat píst vařit sice můžeš ale tim že to není už jednotvárný odlitek je narušenej system roztažnosti, v tech místech se bude rozpínat jinak a bude to akorát dělat bordel
E: samozřejmě v rámci i kvalitně odvedený práce

Naposledy editováno 25.12.2012 19:16:14

Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 19:15 | Nahoru | #3
Já ti nevim, ale vařit píst mi přijde jako nesmysl. Tam je tak obrovská změna teploty, že by ta oprava mohla způsobit ještě daleko větší problém...

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 19:16 | Nahoru | #4
Mad_Rockstar> Byl si rychlejší

2 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 19:24 | Nahoru | #5

Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 19:26 | Nahoru | #6
Ja svarovat hlinik umim ale jsi moc daleko .Snad to pro boha nechces svarovat?Ja bych se na to vyprd protoze tohle je prasecina.Pak by tam mohla byt nejaka nepresnost a jeste ti to vydře valec.Jelikoz po zahrati motoru by mohl svar ruzne pracovat,nedej boze se ulomit a pruser je na svete.Kup si novej pist a mas klidne svedomi.Na to uz neusetris. .A navic se mi cela tahle oprava nezdá.

Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 19:26 | Nahoru | #7
jsi blázen,tohle se fakt zavařit nedá....

jak se rozletí,tak si kopneš do řiti...

edit:a modli se,aby se lehne neohla i ojnice-přece jen to musela být slušlá pecka

Naposledy editováno 25.12.2012 19:31:36

Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 19:45 | Nahoru | #8
Ale u mne mas palec nahoru .Protoze doposud jsem nepoznal cloveka ktery by vubec uvazoval nad tim svarovat pist.Navic kdyz se nad tim zapremejslis tak je to cele apsolutni.I kdyby se ti povedlo svarit(jakoze ve stavu posranosti se ani nepovede) tak se soustruzenim to nebude taky zadnej med.protoze tam jsou strasny tolerance ktere se tezko na klasickym soustruhu tezko trefujou.

Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 19:47 | Nahoru | #9
Novej píst. Něco jinýho je svařit hliník nebo vyvařovat kus chybějící třeba na karteru nebo nějakým deklu, něco diametrálně jinýho je píst. Pokud je píst k sehnání - tak novej píst. Pokud není k sehnání tak nechat odlejt a pak obrobit.

Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 19:49 | Nahoru | #10
U fíka jsem s tím jezdil a nevadilo to

3 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 19:49 | Nahoru | #11
než vařit, tak tomu zabruš hrany a dej to zpátky není to dvoutakt . tak to bude šlapat dál

Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 19:51 | Nahoru | #12
Novej?Za šest litrů?To tu kurvu dřív rozprodám na ND.Nečekal jsem jiné reakce...
Maximálně jetý,nebo si možná zkusím nechat odlít,jeden starej fachman to dělá.
Mirek12:Taky to tak vidím
Jenže se tu rozproudí diskuze jak je to na tisíciny vyvážený a jak se to hned rozletí...

Naposledy editováno 25.12.2012 19:53:09

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 19:53 | Nahoru | #13

Anti píše: Podařil se mi královský kousek.Chtěl jsem otestovat baterku a startér,bohužel bez spodní hlavy.Startér motorem protočil,spodní píst vyjel z válce,opřel se do boku a vyštípl si kus spodní hrany....


Přeci když sundáš hlavu, píst ti nikdy nemůže vyjet z válce. I v horní úvrati bude vršek pístu cca s horní hranou válce.
Pokud to chceš opravovat svařováním, tak bych ten lom radši zabrousil, trhlinu, která je vidět na foto, bych na jejím počátku "ošetřil" vrtákem, aby se nedělala dál a vyzkoušel.
Ideál a asi i jediný rozumný řešení je samozřejmě vyměnit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 19:53 | Nahoru | #14
Mirek12> Ulomenej kus je docela velke takze by pist byl nevyvazeny zacinal by se ve valci jakoby pricit(receno jednoduse)to by vedlo k vydirani.

Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 19:55 | Nahoru | #15
Janku,bohužel se tak stalo.Píst při stoupání "vytáhl" válec na šteftech ven,a když šel dolů,válec se zastavil a píst pokračoval.Pak uhnul do boku a bylo...
Fany07:Toho se nebojím.Tenhle píst leží a otírat se bude spíš spodní stranou.Navíc podstatná plocha zůstala..

Naposledy editováno 25.12.2012 19:57:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 19:55 | Nahoru | #16

Fany07 píše: Mirek12> Ulomenej kus je docela velke takze by pist byl nevyvazeny zacinal by se ve valci jakoby pricit(receno jednoduse)to by vedlo k vydirani.

kam by se příčil, nebude se příčit nikam, od toho drží na čepu a drží do průměr kterej tam pořád je. za mě namontovat zpátky zapomenout na to .

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 19:59 | Nahoru | #17
Mirek12> Myslis vazne? .Ty jsi ale Odpravař.

Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 20:18 | Nahoru | #18
néé, bude se příčit a ještě jak bývá ostřik pístu, tak ten olej by se více mohl dostávat na válec.Píst se dá normálně svařit, ale potom se používá jako popelník nebo závažíčko na lejstra.

Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 20:22 | Nahoru | #19
souhlas s Mirkem - moje písty,který jsem kdy viděl venku z motoru, nebyly v tomhle místě prakticky obroušený. nejspíš to klouže jen po kroužcích.

jestli je pro Antiho suma 6tisíc víc,než chce do motorky dávat,pak bych na jeho místě risknul zabroušení (ale rozhodně bych změřil deformaci v místě,kde je píst odlomenej - aby tam nebyla boule).

Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 20:38 | Nahoru | #20
píst bude mít mikrotrhliny určitě nedávat nazpět roztrhne se
Neušetříš ....uděláš víc škody než užitku .ale každého,,,boj

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 20:39 | Nahoru | #21
calo vsik--prdlajs, podívej se pořádně

Naposledy editováno 25.12.2012 20:40:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 20:48 | Nahoru | #22

Mirek12 píše: než vařit, tak tomu zabruš hrany a dej to zpátky není to dvoutakt . tak to bude šlapat dál



Udělal bych to uplně stejně.Něco podobného jsem měl na 550 a motor šlapal do poslední chvíle.A žádnou nevyváženost nebo něco podobného jsem nezaznamenal.Ale osobně bych asi pro klid duše vytočil komplet nový píst na fréze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 20:51 | Nahoru | #23
StiefTomas> Samozřejmě že zdravý píst je lepší varianta.jenže dvě malé děti na krku,manželka na mateřské,prostě rodinný rozpočet nedovoluje nový píst...

Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 20:52 | Nahoru | #24
Az po takove oprave budes resit kde mi udelaji kliku a vybrus protoze jsem kokot varil pist tak nebrec...

Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 20:55 | Nahoru | #25
Udělal bych to,co píše Mirek.
A vysvětli mě,proč jsi startoval,když máš rozdělaný motor? Sorry,ale to je na ránu pěstí...

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 21:04 | Nahoru | #26

petrumr píše: calo vsik--prdlajs, podívej se pořádně



já se díval,to mi věř...

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 21:07 | Nahoru | #27
vici:Přijdu k tobě na rameno...
prackarr:Říkám tomu černej den.Jednou za čas se sere od rána všechno,a vyvrcholí to nějakou takovou perlou...Ráno to začalo hádkou s manželkou,pak problémy s dítětem a tohle byla třešinka na dortu.Prostě zkrat...Jinak mě překvapuješ,že nehoruješ pro všechno nový...
Ten "černej den" beru jako kompenzaci za fakt,že jinak se mi vcelku daří...

Naposledy editováno 25.12.2012 21:08:26

2 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 21:08 | Nahoru | #28
dva rozdílné tábory, jeden říká vyměnit a druhý nasadit, zajímalo by mě jako laika, kde je skutečně pravda a jak tuto situaci co nejefektivněji vyřešit

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 21:10 | Nahoru | #29
FE501> Podle toho co znamená efektivita.Nejlevnější a nejjednodušší varianta je "mrtvej brouk",nasadit a jezdit.Na druhé straně je nová pístní sada.Někde uprostřed je variana jetý píst...

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

25.12.2012 v 21:10 | Nahoru | #30
Anti> Nový je nový,ale psal jsi o rodinném rozpočtu,ne?
Já chtěl spíše říct,že bych to v žádném případě nevařil...
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist