Téma: Endurko o obsahu 400 cm, klady zápory
2.12.2012 v 13:44
Ahoj motorkáři, tak né a né se rozhodnout mezi velkým endurem xr 600, tt600 r, nebo níže xr 400 a drz 400. moto počítám tak 50 ma padesát terén., Plusi a mínus těchto strojů? TT600 jsem mněl a držák, trošku těžšší, ale šlo to. Dík za postřehy a rady. Mrak
1 reakcí na tento příspěvek Endurko o obsahu 400 cm, klady zápory
XR má ventily co 1500km, stejně jako olej. DRZ má intervaly delší. Ale obě jsou na jedno brdo. Do lesa je lepší XR, na cestu DRZ. Ale obě mají své neduhy, nejlepší kompromis je WR450F nebo EXC400/450 apd.
1 reakcí na tento příspěvek Endurko o obsahu 400 cm, klady zápory
do lesa jedine starter
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko o obsahu 400 cm, klady zápory
martin101> Startér je pro žensky

1 reakcí na tento příspěvek Endurko o obsahu 400 cm, klady zápory
chybí ti tu husaberg. zvládne město i mx trat. lehké ostré enduro a má i el.
starter

ja1> Ale s bergem bude muset víc servisovat než u XRka, i když já bych to třeba byl ochotný tolerovat - za ten výkon, váhu atd...
Za mě bych z výš uvedeného výběru šel určitě do XR 600. I když si drží cenu, jsou to fakt držáky. Ale záleží na vkusu každého soudruha.

EnduristaGG píše: martin101> Startér je pro žensky
Jsem ženská

mracek> vybírej i podle toho, s kým převážně budeš jezdit. A pokud tam opravdu bude 50 a víc procent silnic, přejezdovek, tak HSB, WR ani EXC nejsou zrovna nejlepší. Pro takový provoz bych volil cokoliv z tebou tipovaných -TT, XR, DR, a soustředil bych se spíše na stav. TT jsi měl, XR a DR bych si zkusil, jak mi jdou i "rozměrově".
Naposledy editováno 02.12.2012 21:32:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko o obsahu 400 cm, klady zápory
c.j. píše: XR má ventily co 1500km, stejně jako olej. DRZ má intervaly delší. Ale obě jsou na jedno brdo. Do lesa je lepší XR, na cestu DRZ. Ale obě mají své neduhy, nejlepší kompromis je WR450F nebo EXC400/450 apd.
nevis jak ma servisni intervaly xr 250 a 125?
Souhlasím s Tankem, nevím jak EXC, ale konkrétně WR450 je na silnici utrpení, pokud to bude 50/50 asfalt/terén, tak já osobně bych WR vůbec neuvažoval. U WR silnice pouze na přejezdy, nic víc. Tupé endurko by bylo IMHO mnohem vhodnější - XR, DR..
DRZ je vodník a já jsem pomačkal chladiče skoro na každý motorce - tahle starost ti u XR odpadá, na druhou stranu startér je dobrá věc hlavně na ostřejší enduro. DRZ má úzký a vysoký sedlo jako u závodních strojů - při dlouhý přesunech po silnice tě může bolet zadek, Sko má plechovou nárdž a homologaci pro silnice, DRZ-E je bez homologace ale s plast nádrží, lepší váhou a výkonem. Obecně jsou DRZ i XR držáci, ventilů bych se nebál, olej tak těch 1500 km a jen bych jezdil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko o obsahu 400 cm, klady zápory
WHTRDR píše: nevis jak ma servisni intervaly xr 250 a 125?
XR250 má stejné jako 400ka, tedy olej/ventily co 1500km
A já měl XLR 250R, hlavní rozdíl je absence olejového chladiče a po 1500km to byl hnus, co olej vůbec nepřipomínal, takže jsem měnil po 700-800km.. Do lesa to je interval úplně v pohodě, na cestu moc ne..
Ještě k původnímu dotazu, XR vs DRZ se tu sice probírá pořád, ale zopakuju to
XR400
+váha (v reálu o 10kg lehčí než DRZ400S)
+podvozek
+motor má mnohem lepší spodek
+jednoduchost, vzduchem chlazený motor, nemá chladiče, nemá vodní pumpu
+plastová nádrž
-nemá startér a kope se fakt blbě oproti jiným 4T, podle mě má špatně zvolený převod páky
( např. oproti XR250 nebo TT600 nebo EXC450)
-vysoké těžiště
-vysoké sedlo
-žáden výkon ve vyšších otáčkách, jede jen dole, trochu uprostřed a umírá
-jen 5q převodovka
DRZ400S
+startér
+motor je výkonější, točivější, jde nahnat i další koně
+nižší těžiště, lépe se s motorkou manipuluje, v složitých úsecích velká výhoda
-10kg navíc je znát hlavně při vyprošťování
-vodní pumpa strašně na ráně, všichni známí ji během sezóny urvali
-má chladiče - ale na druhou stranu nikdo se známých chladič neprorval ani nezohýbal
-nemá nakopávačku, když se vybije baterka, tak je konec (u DRZ400S)
-podvozek v terénu je o něco málo horší než na XR, ale ne zásadně
-plechová nádrž je hned obitá
(u Ska, Ečko má plast, ale není oficiálně homologovaná k provozu)
-jen 5q (tedy stejné mínus jako u XR400), na silnici to je opruz, tam šestka na obou chybí
(přitom XR250 je 6q, i EXC450)
V terénu obě projedou totéž, na XR se možná člověk méně nadře, což se ztratí tehdy, když s motorkou lehne a pak se jí snaží marně kopačkou oživit. U DRZ400S člověk brnkně o startér a jede.. Obrovská výhoda, když si to člověk někde zašlápne ve výjezdu. S DRZ nastartuje a jede dál, s XR se musí namáhavě v kopci otočit a jet zpátky pod kopec..
Na cestě se jede lépe na DRZ400S, má i vyšší maximálku. Dále stačí vyměnit trysku v karbci, otevřít výfuk a hned jede úplně jinak. U XR se už výkon nijak honit nedá, jedině výměnou vačky a CDI, protože omezovač ne neskutečně brzo.
Ještě k původnímu dotazu, XR vs DRZ se tu sice probírá pořád, ale zopakuju to
XR400
+váha (v reálu o 10kg lehčí než DRZ400S)
+podvozek
+motor má mnohem lepší spodek
+jednoduchost, vzduchem chlazený motor, nemá chladiče, nemá vodní pumpu
+plastová nádrž
-nemá startér a kope se fakt blbě oproti jiným 4T, podle mě má špatně zvolený převod páky
( např. oproti XR250 nebo TT600 nebo EXC450)
-vysoké těžiště
-vysoké sedlo
-žáden výkon ve vyšších otáčkách, jede jen dole, trochu uprostřed a umírá
-jen 5q převodovka
DRZ400S
+startér
+motor je výkonější, točivější, jde nahnat i další koně
+nižší těžiště, lépe se s motorkou manipuluje, v složitých úsecích velká výhoda
-10kg navíc je znát hlavně při vyprošťování
-vodní pumpa strašně na ráně, všichni známí ji během sezóny urvali
-má chladiče - ale na druhou stranu nikdo se známých chladič neprorval ani nezohýbal
-nemá nakopávačku, když se vybije baterka, tak je konec (u DRZ400S)
-podvozek v terénu je o něco málo horší než na XR, ale ne zásadně
-plechová nádrž je hned obitá
(u Ska, Ečko má plast, ale není oficiálně homologovaná k provozu)
-jen 5q (tedy stejné mínus jako u XR400), na silnici to je opruz, tam šestka na obou chybí
(přitom XR250 je 6q, i EXC450)
V terénu obě projedou totéž, na XR se možná člověk méně nadře, což se ztratí tehdy, když s motorkou lehne a pak se jí snaží marně kopačkou oživit. U DRZ400S člověk brnkně o startér a jede.. Obrovská výhoda, když si to člověk někde zašlápne ve výjezdu. S DRZ nastartuje a jede dál, s XR se musí namáhavě v kopci otočit a jet zpátky pod kopec..
Na cestě se jede lépe na DRZ400S, má i vyšší maximálku. Dále stačí vyměnit trysku v karbci, otevřít výfuk a hned jede úplně jinak. U XR se už výkon nijak honit nedá, jedině výměnou vačky a CDI, protože omezovač ne neskutečně brzo.
1 reakcí na tento příspěvek Endurko o obsahu 400 cm, klady zápory
Ono se mne nejlíp jeví tt 600 r , mněl jsem tt600e a škoda teho niššího podvozku jináč motor bezvadný. Chcu držák a stěma kylama se poperu, nenáročnej na ůdržbu ta xr400 vypadá dobře, ale mám strach že těch pár koníkůk 7kw bude oproti ttr chybět,
Soutěžáka jako exc/ wr jo super , ale kolik vydrží píst a co stojí údržba, 50 na 50 je škoda kupovat.
Eště budu pokukovat,
Ps: Nechápu kluky co brečí, že namají el. starter, očem to pak je?
Ttaky jsem párkrát, no víckrát funěl zapadlej v blátě a skákal na nakopávačku.
Dík za názory. Mrak
Soutěžáka jako exc/ wr jo super , ale kolik vydrží píst a co stojí údržba, 50 na 50 je škoda kupovat.
Eště budu pokukovat,
Ps: Nechápu kluky co brečí, že namají el. starter, očem to pak je?
Ttaky jsem párkrát, no víckrát funěl zapadlej v blátě a skákal na nakopávačku.
Dík za názory. Mrak
mracek píše:
Ps: Nechápu kluky co brečí, že namají el. starter, očem to pak je?
No když jede člověk sám, tak je to úplně jedno. Když jede se skupinou a celá skupina pak na něho čeká, tak už to tak jedno není. A když jede třeba hobby závod a chcípne to v potůčku nebo v úzkém místě, kde ho nikdo nemůže objet a všichni se mu tlačí na záda, tak tam je absence startérů až nebezpečná..
Ale pokud si to člověk jen tak sám bublá po lese, tak je to úplně jedno..
1 reakcí na tento příspěvek Endurko o obsahu 400 cm, klady zápory
Právě, já mám pocit že těch 7kw co chybí tomu XR400 si zase vykoupí obratností a menší váhou.
EnduristaGG píše: Právě, já mám pocit že těch 7kw co chybí tomu XR400 si zase vykoupí obratností a menší váhou.
Vtom máš asi svatou pravdu, obratnost u 600cm je mnohem horší.
No a pokud jezdím někde s partou, tak sme vůči sobě dobří, pokud bych chtěl jezdit hobbýky tak asi bych o startéru určitě nepřemejšlel - jde o čas a bezpečnost a šel bych možná do exc 450 a výš. Mrak
1 reakcí na tento příspěvek Endurko o obsahu 400 cm, klady zápory
Tupá, těžká a ještě bez startéru už mi domů nesmí!! Ale na to musí přijít každej sám ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko o obsahu 400 cm, klady zápory
chiro2 píše: Tupá, těžká a ještě bez startéru už mi domů nesmí!! Ale na to musí přijít každej sám ...




Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Spolehlivost Suzuki dr-z 400 E Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR-Z400E | prochy_33 | 9 | 22.4.2025 v 15:02 Pedl |
Suzuki drz 400 e Nechce startovat Suzuki DR-Z400E | ebela | 7 | 8.11.2024 v 19:09 Slávek-TDM |
xr 400 nakopávání-jiskra Honda XR 400 | Petan.vut | 7 | 7.10.2023 v 06:33 krokoš |
Enduro pro začátečníka [1, 2] Husqvarna TE 410, Honda XR 400, Suzuki DR-Z400S | Fenome753 | 39 | 8.8.2023 v 14:03 400xr |
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... | Perkz | 2 | 24.10.2022 v 14:02 Eddie83 |