Téma: Kvílení kotoučovky
Čus.Mám Yamahu FZX 750.Vzadu má kotoučovku tzv.chlazenou-je to takovej ten dvojitej kotouč.Už loni mi kvílel při brždění jako ,když se řítí do stanice stará lokomotiva a prudce brzdí.Na podzim jsem tedy sundal desky,jelikož se mi nezdály tak sjetý,jen jsem je očistil,přejel smirkem a dal zpět...kvílelo to furt.Tak jsem kontroloval pohmetem kotouč.Obě pulky se jeví bez vrypů,či jiných nerovností-vypadají v pořádku.Koupil jsem teda fungl nový desky,i když ty "starý"vypadaly na tloušťku skoro stejný jako ty nový.A ejhle hvízdá to při brždění furt.Sumasumárum-kotouče se zdají OK a desky nový.Proč to dopr... furt píská?Na předchozích strojích-MZ,Virago,jsem měl vždy "jen klasický"jednoduchý kotouč=nevím teda jak by měl být tenhle dvojitý silný.Každý kotouč je silný cca 4mm. Je to už slabý a tak ty dva spojený kotouče rezonujou při brždění?Je to jediná věc která mne napadá,ale nevím a dvakrát po 4mm se mi zas nezdá tak málo.Navíc jak jsou spojený,tak tam je řada přepážek-nezdá se mi že by je stisk desek mohl jnějak kroutit k sobě.Nový není,ale nějaký hroty,vrypy,nerovnosti na něm nejsou.Poraďte prosím.Novej stojí 3693,- a když si nejsem jist,že je to třeba-že je vadný,tak se mi logicky nechce ho kupovat.Navíc brzdí normálně "jen" to kvílí jak lokomotiva.A tak pátrám zda to nemůže být něčím jiným...ačkoliv mne nenapadá čím a proto se tak blbě obsáhle ptám.Poraďte prosím.
1 reakcí na tento příspěvek Kvílení kotoučovky
No takhlě nějak mi to blblo i na autě, a zmizelo to až když sem obrousil destičky o dost, tak o 0.1mm, a kotouče sem si nechal přejet na soustruhu, tzn narušit tu hladkou naleštěnou vrstvu na povrchu. V tvym případě bych je asi zkusil pořádně vzít jemnym šmirglem. Co mi řikal mechanik, tak to řve když je kotouč tak nějak divně uhlazenej, nebo jsou částečky železa v deskách.
1 reakcí na tento příspěvek Kvílení kotoučovky
Co tam máš za destičky?Nejsou moc tvrdé???
LukyCat>Abych pravdu řek,tak v tom se nevyznám-neměním desky každou chvilku.Tak i proto jsem skočil do zastoupení Yamahy a nechal si doporučit desky od výrobce přímo na tu moji krásku.Tudíž předpokládám že by tvrdost měla být ta,která odpovídá téhle motce-kotoučovce.Tuším že na obalu bylo napsáno SFB.Doufám teda že mne nějak nenapálili a nešoupli mi nějaký ležáky co tam"taky"pasujou. :rolleyes:
1 reakcí na tento příspěvek Kvílení kotoučovky
ChozeFZX sbs desky ne?No jak píšeš,že má kotouč,jen 4mm tak už taky může být vyhřátej *no*
Urvanej>Zkusím to lehce přelíznout.Tím myslím nic neskazím,ale myslím že tomu to asi moc nepomůže.Tyhle dvojitý kotouče co se maji chladit vzduchem,díky tý konstrukci,tu sklovitou vrstvu by měli vylučovat.Ale jak píšu za pokus nic nedám a lehkým přesmirkováním nic neskazím.Napadla mne ještě jedna věc která by to mohla dělat-znečištěný pístek ve třmenu.Jsou tam dvojpístkové třmeny.Tak mne napadlo,že možná jeden maká jak má a tak mi příjde,že to i brzdí tak jak má a ten druhej bude zasviněnej někde u prachovky a tak nepřitlačí desku tak jak má a ta jen ten kotouč šolíchá a tak to píská.Je to možný?Abych se v tom nerejpal zbytečně.
2 reakcí na tento příspěvek Kvílení kotoučovky
No to je základ udělat údržbu klidně i trošku obrousit destičky-zkusit klidně prohodit a srazit hranu na kotouči.Jen nevím jestli je nejlepší,když píšeš,že má kotouč 4mm ho ještě brousit:/
LukyCat>Je to možný :D Jak píšu v brzdových deskách a obloženích se moc nepohybuju,často se v tom nerýpám a tak neznám.Taže SBS.Je to solidní značka?Špička to asi nebude,ale solidní snad jo.Možnost s vyhřátím jsem si moc nepřipouštěl,když by ty dvojitý kotoučovky měly být chlazený...ale asi ten samochladící efekt po nějakým sjetí kotouče asi mizí.A zas kdyby to bylo vyhřátý,že by to udělalo takovej ten sklovitej povrch na kotouči,nebrzdilo by to naho..?Protože mne to brzdí normálně.
LukyCat>Desky ty starý sem na podzim smirkem vzal.Kotouč ne.Efekt to nemělo,tak jsem koupil nový desky=asi není třeba je hned přesmirkovat.4mm u jednoduchýho kotouče by to bylo málo,to vím,ale tady u toho dvojitýho nevím,protože to je vlastně 2x4mm a nesjíždí se tudíž jednotlivý ty kotouče oboustraně,ale jen každej z vnější strany=2x míň se sjíždí a vnitřní netknutá strana odvádí teplo-nemělo by se to hned tak hřát.Ale nejsem mechanik-prd tomu rozumim.Jen tak laicky dedukuju.Nevíš kolik mají sílu tyhle chlazený kotouče ,když jsou nový?
LukyCat>Jak myslíš "prohodit"?U jednoduchých kotouču,který mám na předním kole,každej na jedný straně kola to chápu,ale na zadním ten dvojitej,nemám za co prohodit.A dát dopředu ten dvojitej je asi blbost a dozadu ten klasickej jednoduchej.Otočit nejde-ten střed je jakoby jednostraně propadlej-jako je to u kol u aut=když otočíš ráfek je to kolo vystouplý-je jinak než má být.U tý kotoučovky by pak i třmen byl tím pádem jinde...a asi by to i nešlo ani přišroubovat.Tak tomu "prohození"nerozumím.Nebo jsi to myslel nějak jinak?
ChozeFZX no já s tvojim typem brzdy nemám zkušenosti,tak jsem to prohození myslel,jako u klasické brzdy-tam to jde a párkrát mi to pomohlo *yes* máš pravdu,že se vlastně sjíždí 2krát.Koukni do manualu kolik je přípustné opotřebení-jestli ho máš.Sbs nejsou špatný *yes*
Popravdě bych to viděl spíš v destičkách.Nicméně Sbs nejsou špatný destičky,ale jako všechny destičky se dělají ve spoustě tipů a tvrdostí,takže i to by bylo dobrý vědět.Zkuz sem napsat jaký destičky přesně jsi koupil. A jinak se dá sehnat měděná pasta na destičky,která zabraňuje pískání destiček.Konkrétně jsem na ni koukal u Auto Steiger.
Mám za to, že pokud nepomohlo přebroušení destiček, tak je sklovina na kotouči. No jde o to, jaká je minimální tloušťka kotouče, pokud by byl kotouč na hraně spodní meze opotřebení, tak nemá smysl kotouč stáčet. V tomto případě bych asi doporucil narušení skloviny kotouče o5 smirkem a vyzkoušel bych co se bude dít dále :cool:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.