paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Funkce karburátoru DT 125
23.7.2012 v 19:42
Zdravim, řešim problém s DTčkem. Neustále se dusí když přidám na neutrál plyn, ale za jízdy jede i když nemá takovej výkon. Zkrátka jsem usoudil, že nejde do karburátoru benzín.Po vyčištění, sítek v nádrži a na přívodní hadičce do karburátoru jsem vyčistil i samotnej karb. ale ten byl čistej, nečistoty byly jen v sítkách. Jediný co se mi nepovedlo povolit, byl odkalovací šroubek dole v plovákový komoře, páč byl přervanej...ale podle mě musí jít ta přepadová hadička profouknout i když je ten šroubek dole utaženej, páč je tam ještě trubička kuli vysoký hladině benzínu.Aby tou trubičkou odtek přebytečný benzín. Je tak? Páč mi ta hadička profouknout nejde.

Naposledy editováno 23.07.2012 19:54:42

1 reakcí na tento příspěvek Funkce karburátoru DT 125

23.7.2012 v 20:33 | Nahoru | #1
Přesně si již nepomatuji, která by měla jít a která ne, třeba Ti pomůže totok.
Co to znamená že se dusí? Když vemeš za plyn, tak se prvně přidusí, a až pak se vytočí ? Pokud jo, tak to se štěluje šroubkem "základní bohatosti" bo jak se to přesně menuje. Pak se hejbe s jehlou, a když ani to nestačí tak trysky. Ale u DTčka má ten malej šroubek celkem velký rozpětí. Případně bych doporučil kouknout jestli to někde nepřisává (příruby), na klapky, o vzducháči ani psát nebudu. To je asi samozdřejmost.
Jinak taky se mi stalo, konkrétně se svíčkou šampion, že motor šel jak pytel sr*ček. Vytáčel se jak ňákej línej čtyřtakt. Tim chci říct, že bych vyzkoušel i jinou svíčku.

(reakce na) Funkce karburátoru DT 125

23.7.2012 v 21:16 | Nahoru | #2
Frantas> Znamená že když vezmu za plyn tak má prodlevu a až po chvilce se vytočí, když jí vezmu na neutrál do otáček tak pak chcípne většinou když se snižujou otáčky, tak a teď co jsem dělal. vyčištěný sítka v nadrží, v přívodu do karburátoru, podtlak v nádrži se nedělá, je tam nový NGK, příruby v pořádku, filtr vypranej a lehce namazanej,výfuk krásně průchozí, přívěra se při zapnutí klíčku nastaví.když jsem karb. vyčistil a vrátil, tak jsem zkoušel různý nastavení směsi i volnoběhu, bez většího výsledku, klapky v sání byly venku, na pohled v cajku. funkce plováku je v pořádku, hladinou jsem nehejbal, jelo to na tohle nastavení dřív normálně, jehlovej ventilek dovírá a těsní na jedničku. jo ještě jsem prostříkal konektory na indučce a na CDIčku, byly lehce zalepený, ale nic hroznýho.prostě tam nejde benál, tak se to chová, napadá mě už jen ten přepad z tý plovákový komory, že když je ta tenounká trubička neprůchozí tak se tam dělá přetlak a nechce tam dotýct benál, i když je v še ostatní funkční a v poho. to je už moje poslední teorie, nechci to rozdělávat po čtvrtý a zbytečně.Zajímavý že pod plynem za jízdy to škubat nezačne, ale výkon to nemá takovej a na volnoběh to občas chcípne a pak se tomu nechce chytit na kick start, jen na strčení, trošku delší.

Funkce karburátoru DT 125

24.7.2012 v 09:57 | Nahoru | #3
Koukal jsi na píst a pístní kroužky? Třeba už má něco za sebou, to by mohlo vysvětlovat špatný starty, menší výkon a nedržení volnoběhu

Funkce karburátoru DT 125

24.7.2012 v 18:00 | Nahoru | #4
Fid0 má pravdu, ale asi bych hned vršek neschazoval. Menší komprese nevysvětluje chuť jít do otáček. Nezkoušel si si hrát třeba se vzduchem? Jednou se mi stalo, že se mi pomalu stratil výkon. Motor se ulejval, tak sem musel víc otevřít vzduch. Vyndal jsem nakonec to gumový kolínko sání na samotnym filtboxu. Tak to zkus třeba nastartovat bez deklu filtru, jestli se to nějak nezmění. Jinak volnoběžnou trysku asi ucpanou nemáš že ?
Nebo mě potom třeba napadaj gufera na klice, ale to mi do toho moc nezapadá. Leda by to hodně kouřilo, že by bylo špatný na straně převodovky.

Funkce karburátoru DT 125

24.7.2012 v 18:56 | Nahoru | #5
Je tam válec po výbrusu a novej píst s kroužkama a čepem, má to pár tisíc.Je to mazaný syntetikou tak v tom bych problém neviděl.Ten vzduch jsem nějak nezkoušel, měl jsem za to že vyprat filtr a namazat lehce musí stačit, ale zkusim to, dobrá rada. Tryska je čistá samozřejmě. Gufera jsem dělal nedávno na taťkovim skůtru malym a je fakt že vliv to má velkej, ale nějak se mi to nezdá, ten skůtr se choval jináč mi přijde než tohle.Jinak dík za aktivitu chlapi ;)

Funkce karburátoru DT 125

24.7.2012 v 19:12 | Nahoru | #6
Mě se gufera taky nezdaj , ale nikdy nevíš.
K tomu vzduchu. Samozdžejmě že vypranej filtr jako takovej stačí, to je samozdřejmost. Ale karbec má průměr 28mm, jak velká díra je do filtr boxu? Občas je směs potřeba přištelovat, tak jako nejrozumnější nejrychlejší řešení aby člověk věděl co to udělá je to nastartovat jenom bez krytu filtru. Sice se mi to taky nezdá, ale uvidíš.

Funkce karburátoru DT 125

25.7.2012 v 16:09 | Nahoru | #7
Jestli ti nefunguje přepad, tak ho máš ucpaný, ultrazvuk, profouknout. Pozici jehly jsi zkoušel měnit? Chudá, bohatá směs? Máš originální airbox i s hubicí proti víření? Na mém DT jsme měl nízkou hladinu v plovákové komoře, lehce jsem ji zvýšil, i když je to ošemetná věc hrát si s plovákem. Výkonový propad mám ale velký uprostřed kvůli zmršenému airboxu od minulého majitele. Vyndal hubici co je pod sedlem.

Funkce karburátoru DT 125

25.7.2012 v 19:40 | Nahoru | #8
No o tom přepadu mluvim, je ucpanej, ale zajímá mě jestli to může bejt ten problém, že mi nejde dostatek paliva do karbu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha DT 125r kapky na motoru Yamaha DT 125 R Vorstyx 13 6.5.2024 v 18:34 krokoš
jaký převodový olej do Yamahy DT125... Yamaha DT 125 R Jira_7 2 30.4.2024 v 08:44 kokoška.
Yamaha DT 125r jakou přívěru Yamaha DT 125 R Vorstyx 1 6.4.2024 v 08:13 ja1
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R SirSpecny 1 18.3.2024 v 14:10 Remzy
Karburátor na Yamaha dtr Yamaha DT 125 R Adoš170 4 14.2.2024 v 10:15 Bugs


TOPlist