globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Měření podtlaků BMW K 1200 LT
13.1.2012 v 09:03
Tak jsem včera za asistence kamaráda Luboše (Šumavák) přeměřil podtlaky a tlaky motoru. K našemu velkému překvapení nebylo co štelovat, neboť vše sedělo jak mělo.
Tlaky motoru mi více jak mile potěšili. Podotýkám, že motor má najeto poctivejch 103 tis, čemuž napovídají i jeho perfektní hodnoty.

-dobrý 10 bar
-normal 8,5-10 bar
-špatný pod 8,5 bar

naměřeno a Lubošem zapsáno

válec č.1 10,8
válec č.2 10,7
válec č.3 10,6
válec č.4 10,5

Tolerance rozdílu mezi válci je je při měření tlaků do 20% a u LT se uvádí 1,5bar max.

Tady přidávam malé nekvalitní video z měření. Když by se jednalo jen o měření tak stačí nádrž u sedačky přizvednout, aby jste se dostali nasadit hadičku na čtvrtej válec, ale v případě seřízení musí nádrž každopádně bokem, neboť se nedostanete na štelování klapky třetího válce.
Při měření je nutno nastavit na klapkách dorazovej šroub klapek, aby se docílilo zhruba 1500 otáček. Tento šroub naleznete při otočení rukojeti na plný plyn pod hřídelí kladky karburátorů 3 a 4 válce. O rozštelování volnoběhu nemusíte mít strach neboť ten zajišťuje volnoběhovej servomotor. Jen v případě, že šroub pak dost nepovolíte zpět mohou otáčky žůstat na zmiňovaném šroubu.



Na videu se zdá, že poslední budík nezačíná na stejné hodnotě jako předchozí manometry, ale nejspíš jsem úplně nedotáhl škrtící ventil hadice a tak už podtlak trochu přisál a budík se vychýlil. Škrcení je nutné, aby budíky nepulzovali při kolísání tlaku a tak je povolíme jen do úrovně kdy je ručička co nejvíce v klidu.

Naposledy editováno 13.01.2012 09:08:18

Měření podtlaků BMW K 1200 LT

13.1.2012 v 09:15 | Nahoru | #1
Zřejmě dobrej oddíl Dobrý vědět, že sedláš tak spolehlivou mašinku...teda spíš autobus

Měření podtlaků BMW K 1200 LT

13.1.2012 v 09:15 | Nahoru | #2
hmm chapu, v zime je nuda

mimochodem asi 3 roky zpatky jsem meril na mazde 323 byly kolem 8-8,5 a furt jezdi v pohode ted budou tak 7 mozna je zkusim ze zvedavosti premerit

Naposledy editováno 13.01.2012 09:20:16

Měření podtlaků BMW K 1200 LT

13.1.2012 v 16:11 | Nahoru | #3
Tak jsem s měřením už taky hotov.Díky Mírovi KT a tímto bych mu chtěl veřejně poděkovat,Jse se tedy do toho pustilMěřil jsem tlaky a naměřeno:

válec č.1:10,0 bar
válec č.2:10,1 bar
válec č.3:10,0 bar
válec č.4:10,5 bar

takže moc velký překvápko a spokojenost obrovská.
Pak jsem dělal podtlaky a to už bylo úplně jinde.Jak jsme podle zvuku motoru s Mírou usoudily že budou asi zřejmě rozházený podtlaky tak jsme trefily do černého,ikyyž motorka kterou jsem dával v sezóně na spojku makala pěkně a při předání do mých rukou už jen a jen blbla.
Byla vyndaná hadička na podlak na druhém válci a když jsem ji nasadil tak se motor krásně srovnal a běžel na 1000 otáček .Byly samozřejmě rozházené podtlaky ůplně což podle mého názoru byl záměr servisu co jsem to měl a bylo mi řečeno že je motorvháji a oprava by se pohybovala tak kolem 20 tisíc.Tak je vidět že ještě dnes jsou serviusy který chtěj lidi jenom odrbat.
Tak jsem podtlaky srovnal uplně krásně(po Mírovo školení) a teď si myslím že je to nádhera.
Taakže ještě na závěr Míro díky!

Měření podtlaků BMW K 1200 LT

13.1.2012 v 16:44 | Nahoru | #4
Komu v týhle době věřit... co si neuděláš to nemáš. Super zpráva, tak se budem těšit na setkání na našem obvyklém místě

Měření podtlaků BMW K 1200 LT

13.1.2012 v 17:28 | Nahoru | #5
ze bych zacal taky psat kazdou chujovinu na forum ,co jsem udelal na motorce

Měření podtlaků BMW K 1200 LT

13.1.2012 v 18:36 | Nahoru | #6
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výmena spätného zrkadla BMW K 1200 LT MCmilos 10 31.5.2024 v 08:51 Popcom
výkon motoru BMW K 1200 LT EmílekKapusta 14 6.5.2024 v 07:10 Marťas33
Relé startéru BMW K 1200 LT Juza26 11 28.4.2024 v 13:57 Juza26
Tempomat BMW K 1200 LT C-4 10 25.4.2024 v 14:12 Z.I.P
Problém s tempomatem BMW K 1200 LT Vana25 0 6.4.2024 v 13:49 Vana25


TOPlist