paolo_novy Přidat reklamu

Téma: kolik motohodin na píst jako hobík
29.12.2011 v 17:47
zdravím, kolik je idealní na píst najet motohodin u KTM 450 exc od roku 2008....mate nekdo nejaky zkušenosti, mě každej říka neco jinyho...nekdo 200mth, nekdo 300mth až 400mth...kdo ma nejakou zkušenost budu vděčnej za každou radu

kolik motohodin na píst jako hobík

29.12.2011 v 17:52 | Nahoru | #1
vše záleži na údržbě.když měníš pravidelně olej,pereš a mažeš filtry,tak je reálných 300hodin bez toho,že by jsi dojebal nikasil..

2 reakcí na tento příspěvek kolik motohodin na píst jako hobík

29.12.2011 v 18:48 | Nahoru | #2
Blbej dotaz (nikdy jsem ostrý enduro neměl), co se stane když to přetáhne? Píst rupne?

(reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík

29.12.2011 v 19:02 | Nahoru | #3
Humusus> né,nerupne-teda může,ale to už je extrém.
jde o to,že vyběhaný-volný píst ve válci už nejezdí hezky nahoru a dolů,ale má snahu i vybočovat do stran(ve směru otáčení klikové hřídele),tím nerovnoměrně tlačí na válec a ten se i nerovnoměrně opotřebuje.ve válci pak vzniká ovalita.

edit:a netýká se to jen ostrých endur-platí to všeobecně pro všechny motory,ale samozřejmě čím nadupanější motor,tím nižší píst a tím i větší náchylnost k ovalitě...

Naposledy editováno 29.12.2011 19:05:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík

30.12.2011 v 09:28 | Nahoru | #4
Humusus> Z 90% se nestane nic, protože než se stihne něco přihodit, motorka většinou přestane kvůli nízké kompresi startovat : )

Měnit preventivně díly u nesoutěžní motorky mi přijde jako vyhazování peněz. Stačí kontrolovat předepsané vůle.

kolik motohodin na píst jako hobík

30.12.2011 v 22:07 | Nahoru | #5
Mám EXC 450 r.08 a olej měním po 15 mth, líju tam motorex, kontroluju vule na ventilech...o motorku se starám myslím si že pěkně a první zásah do motoru byl ted o svátkách kdy sem si měnil rozvodák při 270mth. a to motorku nějak nešetřim. napodzim se mě na to byl dívat mechoš a řekl mě že mám dojít za dalších 100mth.

kolik motohodin na píst jako hobík

30.12.2011 v 22:16 | Nahoru | #6
Takhle vypadal píst z Dolphovy EXC450 po 275MTH.



Na první pohled super, ale vůle už mimo toleranci a motor si už cucnul trochu oleje. Takže těch 300MTH je vážně strop, určitě to vydrží 400-500MTH, ale pak už je třeba počítat s výbrusem a tedy i nikasilem. A jelikož nanášení nikasilu je vždy loterie a stejně i dobře provedený nikasil už nikdy nedosáhne životnosti originálu, tak to většinou končí koupi nového válce.. A to už je dražší sranda a hlavně zbytečná.. Píst ideálně měnit co 200MTH, při tom už bude téměř určitě vhodné vyměnit i sací ventily a rozvoďák.

Pokud chce někdo jezdit "dokud to jede", tak ať si koupí DR/XR apd, protože u "ostré" se takové zacházení může šeredně vymstít..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík

31.12.2011 v 20:49 | Nahoru | #7

PetrS píše:

Měnit preventivně díly u nesoutěžní motorky mi přijde jako vyhazování peněz. Stačí kontrolovat předepsané vůle.



A pak se tady objevují témata jako zadřený yz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík

1.1.2012 v 16:59 | Nahoru | #8
c.j.> Nechci podceňovat tvé schopnosti při čtení psaného textu či
neznalost dílenských manuálů a motorů všeobecně, rozhodně o tom víš daleko
víc, jak já, ale jak sám určitě víš, i opotřebení pístu a válce se dá
změřit. Tzn. pokud budeš dodržovat předepsané vůle, jak jsem psal, můžeš
najezdit klidně 1 000 mth a motorka musí fungovat.

Téma o zadřené YZ jsem nečetl, ale že by se motorka zadřela kvůli tomu, že
má píst najeto místo 200 mth 300 mth? Tomu se mi moc věřit nechce.

Jediné, o co mi šlo a co jsem tim chtěl říct je, že by se díly měly měnit dle opotřebení a ne dle najetých mth. Četl jsem o Bergovi, který dal na původním pístu 700 mth a po výměně kruhů vesele jezdil dál. Kamarád na tom samém Bergovi dal 80 mth, než se měnila ojka a píst a s další GO se musel dělat i nikasil.

Toť můj názor a toť má zkušenost, nikomu to nevnucuji a nikoho o tom ani nepřesvědčuji, vůbec nemusím mít pravdu

kolik motohodin na píst jako hobík

1.1.2012 v 19:14 | Nahoru | #9
Ano, já to myslel naprosto stejně. Píst jsem neměnil protože měl 275MTH, ale proto, že po rozdělání a změření už je dávno mimo limit. Proto soudím, že 200MTH je nejpozdější doba po proměření opotřebení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík

1.1.2012 v 20:16 | Nahoru | #10
PetrS> no jo,jenže rada změř a uvidíš je celkem na prd

jasně,že když nezměříš,tak nevíš,ale když si vezmeš kolik stojí těsnění pod hlavu atd.,musíš roznýtovat rozvoďák,někde to nechat změřit-protože na to nemá každý vercajk a k tomu ještě práci-tak zjistíš,že je lepší ten píst vyměnit i kdyby byl ještě v toleranci,než to za půl roku dělat znovu.

proto z vlastních zkušeností radíme 200-300 hodin jezdit a pak vyměnit a né to rozebírat co 60 hodin a měřit jak říká manuál...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík

2.1.2012 v 08:09 | Nahoru | #11
Dolph-cz> Já ale nikde nepíšu, že to má co 60 mth rozebírat a kontrolovat. Kdybych se měl držet manuálu, mám co 40 mth vyměnit píst, ojku, ložiska, ventily, ... A pokud jezdíš soutěže a chceš mít jistotu, že motorka na 95% vydrží dalších 40 mth, tak to prostě měnit musíš.

Ale mně šlo hlavně o to, že se má co 200 - 300 mth vyměnit píst, ventily, atd. Proč bych to dělal, když budou ještě v toleranci? To, jak často se má daná tolerance kontrolovat o tom se tu s nikým nedohaduji a ani jsem to neměl v úmyslu, jen jsem chtěl upozornit, že opotřebení u většiny dílů se dá změřit a ne vždy se vyplatí jejich výměna. Já třeba taky neměním rozvoďák každých 40 mth, jak uvádí manuál, ale měním ho, až když se vytahá mimo toleranci.

U motardů to máme jednodušší, tam okolo 100 mth začne většinou mlátit ojka a nebo to přestane startovat a pak už není co řešit : ) Tím bych to asi z mé strany uzavřel, ať si z toho každý použije to, co se mu hodí : )

kolik motohodin na píst jako hobík

2.1.2012 v 15:10 | Nahoru | #12
no jak tady čtu tak to vypada že tak nejak po te 200 ten píst udělam at se deje co se deje a myslím že nic nepokazím....

(reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík

2.1.2012 v 18:37 | Nahoru | #13
PetrS> Souhlas,fabrika se sichruje proti případným reklamacím,proto ty šíleně krátké intervaly...ale uvědomte si,kdo z nás dokáže jet na hranici motorky a jak dlouho? NIKDO!!!
Obzvlášt u nás hobíků,prdláme to na polovině schopností motorů,jen občas to dorazíme do konce a pak zase prdprd...řeším to až tehdy,když to hůř startuje... P-H.

Naposledy editováno 02.01.2012 18:38:50

kolik motohodin na píst jako hobík

2.1.2012 v 23:49 | Nahoru | #14
me jde spíš taky o to že mam už vetší spotřebu oleje viš takže me to aji servisak doporučil že by to bylo dobry udelat kolem te 200mth

kolik motohodin na píst jako hobík

3.1.2012 v 20:30 | Nahoru | #15
pokud bere olej , tak je to jasne a nevahej nez se neco posere

1 reakcí na tento příspěvek kolik motohodin na píst jako hobík

16.1.2012 v 21:26 | Nahoru | #16
tak sem zjistil že to žere olej protože mě prasklo gufero a tlačí se to do převodovky... takže budu půlit motor. máte s tím někdo nákou zkušenost?

(reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík

20.1.2012 v 13:11 | Nahoru | #17
Langáček> Nic to není,nabruš sekyrku a dláto,ať to jde rychle od sebe...
Ale vážně,kdo z nás,co Ti máme radit,ví,jak jsi šikovný,jaké máš technické vybavení...??? Pro někoho to je rutina,pro někoho věda...pokud jsi něco podobného už někdy nedělal,tak by to asi chtělo se do toho dát za asistence zkušeného...,nejlépe kdo dělal"asi stenta na Barrandově,že,Kefalín" P-H.

kolik motohodin na píst jako hobík

7.2.2012 v 14:28 | Nahoru | #18
Tak jsem dělal motor, mám 286mth a píst by ještě něco vydržel, ostatní věci také, ale chtěl jsem mít klid. Mám modelový rok 2009, takže to bude totéž.

Příště bych jen došteloval ventily a nechal tomu 350mth, to si myslím bude tak nějak asi strop.

kolik motohodin na píst jako hobík

15.2.2012 v 16:14 | Nahoru | #19
co jsi přesně měnil a kolik byla cena za opravu pokud to není tajny at vím kolik si mam pripravit pač mě to čeka taky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 12 18.3.2024 v 16:44 krokoš
Smazat prosim KTM EXC 450 Tutor 0 7.3.2024 v 14:20 Tutor
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 0 7.3.2024 v 13:59 Tutor
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Musilll 1 28.2.2024 v 18:54 Norous123
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06


TOPlist