globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: změna převodu - výdrž řetězu
4.10.2011 v 19:18
Zdarte všeci, změnil jsem na mém VTRF převod a to zvětšením rozety o 1 zub a bylo to dobrý (2000 km najeto jen s větší rozetou), ale eště to chtělo, tak abych nemusel prodlužovat nový řetěz (teď má najeto těch 2000 km), hodil jsem tam o zub menší sekundár, takže stav po úpravě je 15/41 oproti serii 16/40 a je to paráda. Motorka výrazně ožila a 200 je tam hned aj když nechcu, jen mám celkem obavu o životnost řetezu - po přidaném sekundáru a dvou malých projížďkách kolem baráku (max 30 km celkem jsem musel utahovat výrazně řetěz a to nejsem ždáný střelec a nejezdím furt záda....máte s tímto nějakou zkušenost? Kolik asi vydrží retěz na silničce po změně převodu do zátahu?

1 reakcí na tento příspěvek změna převodu - výdrž řetězu

4.10.2011 v 22:01 | Nahoru | #1
no o trošku více ten řetěz namáhaný bude,ale nic tak hrozného co popisuješ.na okruzích se to dělá běžně,valí se pořád plný a řetěz drží...takže dopni o pozoruj co se bude dít dál..

a to že jedeš hned 200km-no nediv se,máš o cca 10% pomalejší převod-takže na budíku 200-už tak ukazuje minimálně o 10 km/h víc a když ubereš dalších 20km/h ovlivněné převodem-tak reálná rychlost je 170km/h.

změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 00:00 | Nahoru | #2
ja to menil presne jak ty a mam najeto cca4-5tis km a retez jsem dotahoval dvakrat takze asi pohoda

(reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 08:27 | Nahoru | #3
Dolph-cz> taky si myslím, že by měl řetěz něco vydržet, zvlášť když má najeto něco přes 2000 a starám se o něj jak o malé děcko...mám obavu, jestli čerstvý sekundár daný na zaběhlý řetěz nemůže být příčinou nadměrného vytažení....

Naposledy editováno 05.10.2011 09:04:52

1 reakcí na tento příspěvek změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 08:58 | Nahoru | #4
origo převod je 16/41 a dá se jít na 16/43 bez nutnosti měnit řetěz, jen se trochu zkrátí rozvor což u vtr rozhodně nevadí. Ale ani 15/41 nebude mít na životnost moc vliv, rozeta na fireblade je taky v pořádku. Kontroloval jsi správný utažení po změně na 15 kolečko?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 09:03 | Nahoru | #5
Stev> No už asi vím, kde je chyba. Bavil jsem se teď s kamošem co jezdí motokros a potvrdil mi, že i když má řetěz najeto jen 2000, je už sedlý a zuby vymačkané a přidáním nového kolečka do takto zaběhlé řetězovky dojde k natažení a novému sednutí na zuby vždycky a životnost řetězu holt jde dolů, takže příště už jen komplet řetězovka kuwa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 09:07 | Nahoru | #6
hanis> to není žádná chyba, i kdyby to byla pravda, furt vyjde levnějc koupit jenom kolečko za cenu snížení životnosti o pár tisíc (a tam je víc věcí který to ovlivňujou), než kupovat komplet. Já při výměně rozety z 41 na 43 na řetězu co měl najeto 8 tis nepozoroval celkem nic.

(reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 09:23 | Nahoru | #7
Stev> faaakt? tak to zkusím opatrně zajet ať si to sedne a budu kontrolovat a mazat, měnit zpátky se mi to nechce. Konečně mám z moto po X letech zase radost jak to jede a stálo to jen 500...dík za rady...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 09:25 | Nahoru | #8

hanis píše: Stev> No už asi vím, kde je chyba. Bavil jsem se teď s kamošem co jezdí motokros a potvrdil mi, že i když má řetěz najeto jen 2000, je už sedlý a zuby vymačkané a přidáním nového kolečka do takto zaběhlé řetězovky dojde k natažení a novému sednutí na zuby vždycky a životnost řetězu holt jde dolů, takže příště už jen komplet řetězovka kuwa



2000km je na cestě stále nový řetěz a spíš bych to viděl,že se ti ten řetěz teprve teď vytáhnul(tak jak to dělá vždycky nový řetěz)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 09:48 | Nahoru | #9
Dolph-cz> I to je možné, páč nynější "síla" na řetěz je o dost výraznější než před výměnou...tak snad to bude OK a neroztrhnu ho při prvním wheelie....

Naposledy editováno 05.10.2011 09:49:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 09:55 | Nahoru | #10
hanis> ta síla působící na řetěz se nezměnila, leda by ses hrabal v motoru/převodovce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 10:14 | Nahoru | #11
Stev> Je mi jasné, že síla z motoru na hřídeli je stejná, měl jsem na mysli, že je řetěz teď víc namáhaný, než předtim, nebo ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 10:21 | Nahoru | #12
hanis> jak se to vezme, točí se víc to jo, a taky 15 kolečko může namáhat víc řetěz než 16, naopak větší rozeta zase míň. Ale co vím tak výrobci dávaj 15 i v sérii. Každopádně bych to neviděl nijak tragicky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 10:33 | Nahoru | #13
Stev> no menší kolečko je na větší tah a větší rozeta je taky na větší tah, z čehož mi vychází moc moc větší tah, který je při jízdě dost znát (otáčky letí navrch jak splašené a všechno je hned rozmazané ).....ale máš recht, že origo převod je 16/41, upsal jsem se, teď to mám těch 15/42....

Naposledy editováno 05.10.2011 10:35:03

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 10:39 | Nahoru | #14
hanis> to máš podobný jako s kladkou, buď můžeš kýbl malty tahat napřímo, nebo přes kolečko. Stejnou silou ho vytáhneš rychlejc, nebo za stejnou dobu menší silou, ale na provaz to vliv nemá. To co tady hraje roli je četnost kontaktu válečků řetězu se zuby.

(reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 10:47 | Nahoru | #15
Stev> OK, može byt

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 10:50 | Nahoru | #16
Stev> A tys měnil převodový poměr na své VTR? Bo jak ti vydržela řetězovka? Mně první (origo z výroby cca 18 000...., jetá tatíkem 8000 km v poklidu a pak mnou se seriovým převodem. Pak jsem dal zlaté DID O kroužek 530 s rozetou 42 a teď po těch dalších (zjistil jsem že už 3000 km) ten menší sekundár 15, tak jsem zvědavý....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 10:56 | Nahoru | #17
hanis> jo měnil jak jsem psal z 16/41 na 16/43. Než jsem stačil zjistit kolik najede tak jsem ji po nějakejch 12 tis. vyměnil za řetězovku 520, ale původní řetěz byl v pohodě. Očekávám že dá tak 10-15, za 15 a víc budu rád, ještě s hliníkovou rozetou. Ale nějak moc to neřeším.

e: 520 řetěz taky na 16/43

Naposledy editováno 05.10.2011 10:56:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 11:02 | Nahoru | #18
Stev> OK, a jaký je rozdíl mezi řetězem 520 a 530 co tam mam já?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 11:09 | Nahoru | #19
hanis> 10 Menší rotující hmoty se teoreticky projevujou v lepší dynamice a ovládání, za cenu nižší životnosti. V praxi si myslím že jsem to trochu poznal, ale kdo ví. Doporučovat to někomu na silnici bych si netroufnul.

(reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 11:41 | Nahoru | #20
Stev> OK, tož dík za info. Ať ti to vrčí a frčí a užij ještě zbytek sezony, zima už je za barákem

1 reakcí na tento příspěvek změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 11:44 | Nahoru | #21
tah na řetěz je +- stejný.ale změnila se plocha přenosu té síly-ono se to nezdá,ale kolečko menší o jeden zub má o dost menší průměr-takže pokud předtím řetěz zabíral stabilně 5ti zubama,tak teď třeba jenom čtyřma....

PS:taky zvažuju jeden zoubek ubrat..

Naposledy editováno 05.10.2011 11:44:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 11:52 | Nahoru | #22
Dolph-cz> máš pravdu, tohle jsem si neuvědomil.

Ale jinak to že menší kolečko větší opotřebení, větší rozeta menší opotřebení platí, pak se přidává ještě větší počet otáček řetězu na stejný dráze. Vcelku se dá říct že jen změna kolečka se na životnosti projeví negativně, jen změna rozety asi +/- stejně, a oboje lehce negativně.

V praxi bych ale řekl že nestojí za to se tím zabývat

Naposledy editováno 05.10.2011 11:55:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 15:03 | Nahoru | #23

Stev píše: Dolph-cz> máš pravdu, tohle jsem si neuvědomil.

Ale jinak to že menší kolečko větší opotřebení, větší rozeta menší opotřebení platí, pak se přidává ještě větší počet otáček řetězu na stejný dráze. Vcelku se dá říct že jen změna kolečka se na životnosti projeví negativně, jen změna rozety asi +/- stejně, a oboje lehce negativně.

V praxi bych ale řekl že nestojí za to se tím zabývat



přesně tak,vždycky je lepší dát větší rozetu.jenže kolečko stojí 300 a rozeta 2000kč. a k tomu i delší řetěz.

při výměně kolečka je třeba třeba myslet a hlídat ještě na jednu věc-a to je lízátko na kyvce-tím,že je to kolečko menší v průměru-tak je řetěz blíž ke kyvce a více běhá po lízátku...

změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 15:07 | Nahoru | #24
Tím, že dáš menší pastorek se řetěz musí víc ohýbat a tím se zmenšuje jeho životnost. Ale není to nijak tragický.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 15:11 | Nahoru | #25

Dolph-cz píše: přesně tak,vždycky je lepší dát větší rozetu.jenže kolečko stojí 300 a rozeta 2000kč. a k tomu i delší řetěz.

při výměně kolečka je třeba třeba myslet a hlídat ještě na jednu věc-a to je lízátko na kyvce-tím,že je to kolečko menší v průměru-tak je řetěz blíž ke kyvce a více běhá po lízátku...



jo na mensim kolecku se musi retez i vic ohejbat, taky to vic opotrebovava kluzak na kyvce, zas velka rozeta muze zpusobit ze retez zacne pozirat treba vejfuk.. u TL jde pod retezem a pri urcite velikosti rozety ho zacne retez okusovat takze to chce nakej kompromis...

ale jinak jezdim taky o zub min vpredu a rozdily v zivotnosti cehokoliv nejsou nijak zasadni...

jo a tacho keca poradne, kdyz se k tomu pripocte o co to keca v serii tak 200 na tachu dela tak lehce pres 170 na gps :) se pak divis kdyz jedes po dalnici na budiku 240 a nemuzes tu oktavku predjet :)

(reakce na) změna převodu - výdrž řetězu

5.10.2011 v 19:39 | Nahoru | #26
assassin> jojo, to je mi jasné že to ukazuje víc jak reál a bohužel i ryhlejc skáčou kiláky na počítadle, ale za tu dynamiku to stojí

Naposledy editováno 05.10.2011 20:03:09
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 75 9.1.2024 v 16:55 djbell
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 0 10.8.2023 v 09:20 ujec76
tacho na Hondu VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 1 2.8.2023 v 22:17 Prasčenko


TOPlist