Téma: Clutch diode
2.10.2011 v 09:31
edit: myslel jsem že je to ledka, ale vzpoměl jsem si, že má jinou značku, možná kvůli přepěpí, co by vzniklo při podmínce zařazen neultral a vymáčklá spojka, takhle to od toho neutrálu nepropustí, polovodiče jsem měl naposledy na střední...
Naposledy editováno 02.10.2011 09:59:33
Naposledy editováno 02.10.2011 09:59:33
Podle mě ta dioda brání tomu, aby se ti rozsvítila kontrolka neutrálu, když zmáčkneš spojku.
Kontrolka tam není zakreslena, protože je to schéma ovládání startéru. Cívka relé je uzeměna přes spínač neutrálu a spínač spojkové páčky, alespoň jedno z toho musí být seplé, jinak můžeš pouštět tlačítkem napětí do relátka jak chceš, ale nesepne - je to bezpečnostní opatření. Spínač neutrálu bývá kvůli jednoduchosti konstrukce společný, kontrolka neutrálu je připojena jedním pólem na vývod ze spínačky, druhým koncem na čidlo neutrálu - ve schématu drát mezi diodou a tím spínačem.
Pokud dráty vedoucí do diody necháš odpojené, bude to startovat jen se zmáčklou spojkou.
Pokud dráty vedoucí do diody propojíš, bude ti to startovat jak má, ale kontrolka neutrálu bude svítit ikdyž jen zmáčneš spojku.
Pokud drát vedoucí do diody z relé (podle schématu zelenočervený) připojíš na kostru a drát od spínače neutrálu (podle schématu světlezelenočervený) necháš odpojený, pak ti kontrolka bude fungovat normálně a startér ti bude startovat kdykoliv jako na starých motorkách - klidně i s kvaltem bez spojky jako v autě. Můžeš na něj vyjet kopec, ale taky ti může schodit motorku ze stojánku, když tam zapomeneš kvalt a zmáčkneš čudlík.
Kontrolka tam není zakreslena, protože je to schéma ovládání startéru. Cívka relé je uzeměna přes spínač neutrálu a spínač spojkové páčky, alespoň jedno z toho musí být seplé, jinak můžeš pouštět tlačítkem napětí do relátka jak chceš, ale nesepne - je to bezpečnostní opatření. Spínač neutrálu bývá kvůli jednoduchosti konstrukce společný, kontrolka neutrálu je připojena jedním pólem na vývod ze spínačky, druhým koncem na čidlo neutrálu - ve schématu drát mezi diodou a tím spínačem.
Pokud dráty vedoucí do diody necháš odpojené, bude to startovat jen se zmáčklou spojkou.
Pokud dráty vedoucí do diody propojíš, bude ti to startovat jak má, ale kontrolka neutrálu bude svítit ikdyž jen zmáčneš spojku.
Pokud drát vedoucí do diody z relé (podle schématu zelenočervený) připojíš na kostru a drát od spínače neutrálu (podle schématu světlezelenočervený) necháš odpojený, pak ti kontrolka bude fungovat normálně a startér ti bude startovat kdykoliv jako na starých motorkách - klidně i s kvaltem bez spojky jako v autě. Můžeš na něj vyjet kopec, ale taky ti může schodit motorku ze stojánku, když tam zapomeneš kvalt a zmáčkneš čudlík.
Dyť to z toho schematu přímo kouká - nebudeš-li mít zařazený neutrál a nezmáčkneš spojku - nenastartuješ, buď musíš dát neutrál, nebo zmáčknout spojku, pak se dá nastartovat. Dioda tam slouží jako "oddělovač" (teď koukám, že Deadman už to celé vysvětlil)obvodů spínačů a lze ji nahradit vpodstatě jakoukoli usměrňovací diodou na 3A (1N5408, BY399, BY550, atd....)
Naposledy editováno 02.10.2011 13:54:49
Naposledy editováno 02.10.2011 13:54:49
A údaje k diodám se hledají v datasheetech http://www.datasheetarchive.com/dl/Databooks-5/Document290-8914.pdf
TJ. maximální závěrné napětí 200V, maximální proud 3A.
Naposledy editováno 02.10.2011 14:00:36
TJ. maximální závěrné napětí 200V, maximální proud 3A.
Naposledy editováno 02.10.2011 14:00:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda VFR 750 RC36 1, šíře ráfku a ... Honda VFR 750 | Dejvo6 | 4 | 1.8.2024 v 11:41 Gahan37 |
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 6 | 25.7.2023 v 16:18 Gahan37 |
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 3 | 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr |
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 | Lech | 12 | 27.4.2023 v 16:33 Gahan37 |
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 | Mates_Rider | 10 | 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr |