K1300S vs.ZZR1400 vs.GSXR1300
Naposledy editováno 08.01.2011 19:33:40
Ono srovnávat Hayabusu s Kawou a BMW není úplně fér, jelikož jsou určené pro trochu jiný segment trhu. ZZR1400, K1300S a VFR1200F jsou spíš přemotorované cesťáky určené pro polykání velkých vzdáleností s možností dosahovat magické třístovky.
Hayabusa byla od začátku konstruována jako ostrý supersport a do cestovní kategorie začala být zařazovaná až dodatečně. Oproti konkurenci je mnohem víc orientovaná na sport ať už je to projevem motoru či celkovou ergonomií. Tvrzení Suzuki, že definovala kategorii sama pro sebe v tomto není vůbec nadnesený.
1 reakcí na tento příspěvek Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300
K 1300 S není rozhodně cesťák! Na to má BMW jiné modely. A musím podotknout, že Káčko je díky své technice hodně komfortní i rychlé. Haya bude asi o kousek rychlejší, ale BMW bude mít ze všech těchto motorek nejlepší ovladatelnost.
1 reakcí na tento příspěvek Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300
1 reakcí na tento příspěvek Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300
Honza GSX píše: .... dovolím si malou opravu. Z vlastní zkušenosti...
K 1300 S není rozhodně cesťák! Na to má BMW jiné modely. A musím podotknout, že Káčko je díky své technice hodně komfortní i rychlé. Haya bude asi o kousek rychlejší, ale BMW bude mít ze všech těchto motorek nejlepší ovladatelnost.
Souhlasím, ono je těch kategorií dnes tolik, že se lehce stírají. Pokud se budeme bavit o ryzích cesťácích, tak je u BMW samozřejmě potřeba sáhnout úplně jinam. K1300S se řadí do kategorie sportovně-cestovních motorek.
Sám Yosuke Hasegawa, šéf projektu VFR1200F u Hondy řekl: "Motocykl jako například Suzuki Hayabusa příliš nespadá do kategorie sportovní cesťák, je to více superbike."
Vlada XX píše: I když nemá výkon, který udává, vítězí u mě kawa .
Kawasaki u špičkových modelů měla vždycky sklon k přehánění, už u modelu ZX12R, který měl papírově Hayabusu pokořit na tom v reálu tak dobře nebyl. U Suzuki se mi líbí to, že se nebojí přijít s něčím kontroverzním a pokud jde o dosahované výkony, umí dostát marketingovým slibům.
Naposledy editováno 09.01.2011 15:57:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300
Vlada XX píše: Petřičák> Zatím jsem viděl pouze jednou graf z měření , kde stará busa výkonově překonala ZX. V tuctech dalších testů vyhrává kawa většinou o 5 koní. Průběh výkonu a krouťáku má lepší busa, což je dáno deci objemu navíc .
Pravda je taková, že tyhle dva bajky na tom byly výkonově hodně podobně a rozdíly se hledaly dost těžko, zvlášť poté, co vstoupila v platnost dobrovolná dohoda o seškrcení maximální rychlosti.
Je třeba vzít v potaz, že zatímco Hayabusa se od svého představení v roce 1999 a vychytání dětských nemocí téměř nezměnila (alespoň po stránce charakteristiky motoru), Kawasaki musela provést několik zásadních revizí ZX12R než se jí podařilo konkurenci dotáhnout. Viz třeba problém s nízkým výkonem ve středních otáčkách a vysokou sportovní špičkou. Když pánové od Kawy zjistili, že na poli supersportů nemá cenu s konkurencí soupeřit, nasměrovali ZZR1400 do segmentu sportovních cesťáků, kam ale mezitím vstoupilo BMW a teď i Honda.
Každopádně ať už je to z hlediska papírových výkonů jakkoli, úspěšnost jakéhokoli výrobku se posuzuje počtem prodaných kusů a oblíbeností u majitelů. Jen málokterý výrobce si dovolí držet v nabídce model, který si na sebe nevydělá. A v tomto ohledu je GSX1300R pro Suzuki dojná kráva. S postupující velkosériovou výrobou náklady klesají a vzhledem k absenci konkurence není třeba inovovat tak agresivně jako je to u ryzích supersportů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300
z-x-r píše: Petřičák> s tou zx12kou se trochu pletes...ta je jeste sposrtovnejsi a obratnejsi jak ten tvuj autobus..a upravy se delali proto ze se sypala prevodovka a trochu vice ju zkulturnili..ta prvni jela nejbrutalneji.
Nechci se tu pouštět do debat, které nemám podložené, na to bych si musel na Kawě něco odjezdit, abych si troufnul srovnávat. Ve většině testů, ke kterým jsem se dostal byly výsledky buď srovnatelné nebo mírně ve prospěch Busy.
Ovladatelnost stroje je daná především podvozkem a rozložením hmotnosti, tohle kritérium se dost těžko posuzuje i odborníkům. Musíš dát dohromady dvě motorky se stejným obutím, prohnat je po stejné trati s piloty, kteří se musí často střídat, aby si byli schopní utřídit dojmy. Mezi papírem a realitou je mnohdy velký rozdíl.
Navíc subjektivní pocit je možné velmi snadno ošidit. Když Ondra Lelek svého času testoval ZZR1400 a GSX1300R, při jízdě měl za to, že je Kawa silnější. Na brzdě se ukázal opak a vysvětlení bylo prosté, Kawa měla o něco kratší stálý převod.
Edit: Závěr je podle mě takový, že rozdíly ve špičkových výkonech u těchto dvou strojů jsou tak malé, že je běžný jezdec nemá šanci postřehnout, tady funguje spíš placebo efekt a náklonnost ke značce. Každá z nich má trochu jiné vlastnosti a je na pilotovi, čemu dává přednost.
Naposledy editováno 09.01.2011 20:43:54
1 reakcí na tento příspěvek Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300
Srovnání ZX12 a Busy je hodně těžké, ve většině testů byly hodně natěsno. Já srovnávat nemůžu, protože jsem ji nikdy nejel, a nikdo v okolí ji nemá.
Ovšem zzr1400 mě velice láká už od doby kdy se poprvé objevila.
Jediný co mě u kawy mrzí je to, že papírovej a reálnej výkon je někdy docela rozdíl. Jinak dělaj krásný stroje, jak ZX12 tak ZX14
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300
z-x-r píše: mr.mickey> ono by take nebylo spatny videt obe motorky jak jedou a maji vykony kdyz jsou ETEVRENY tedy vyfuk nebo komplet svody PCM + KN to by me zajimalo.
Tak o tom žádná... Jenže udělat takový test na profi úrovni je sakramentsky drahé. Vezmi si kolik stojí samotné nové motorky, plus srovnatelné úpravy, aby se ani jedné nenadržovalo, shodné obutí a několik typů tratí. Letiště pro test maximální rychlosti, závodní okruh pro test ovladatelnosti a běžná silnice pro simulaci normálního využití. K tomu dva piloty, kteří dokážou takové stádo koní využít naplno a objektivně motorky zhodnotit. Čtenářsky je to sice zajímavé, ale myslím, že do takovéhle výzvy by nešla ani redakce tohohle portálu, byť je největší v republice a má už slušné renomé i ve světě. Od výrobců se takové snahy čekat nedají z politických důvodů. Omezením chtěli dosáhnout uklidnění veřejného mínění a odvrácení pozornosti od potichu rostoucích výkonů. Takhle by rýpli do vosího hnízda a to nikdo nechce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300
Naposledy editováno 19.02.2011 20:17:33
1 reakcí na tento příspěvek Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300
adahaya píše: kamarad ma gs a jezdi s nim hoodne ostre,ale ze by mne nekdy bral venkem?? no nevim nevim,je rad kdyz se nas vubec drzi jak nas to chytne.ta motorka je proste na neco jineho
čím víc se to utahuje, tím je ten kredenc mrštnější a SS na nemá šanci, navíc ve vracečkách GS vytahuje i na 2 a na SS je i 1-ka moc dlouhá. Ale GS je jiná písnička. Btw jeli jsme na Gardě takovou hustou silničkou do hor, přes kilo se tam nikde moc jet nedalo a spousty slepejch zatáček, tahal jsem za to jak kráva a 2 známí, mototuristi, co se k nám přidali na Tmaxech 500, tak toho jednoho jsem vyloženě brzdil, když jsme se prohodili tak mi krutě ujel a to má ten skútr (byt nejlepsi skutr co se vyrábí) asi 45k. takže o výkon to někdy fakt není. konec OT.
K1300S je nejlepší hypersport/hypertourer, říkejte si tomi jak chcete, co se dá koupit. How
Naposledy editováno 20.02.2011 15:36:52
V ramci testovaci jizdy mne proste nepresvetcili.Ja osobne rikam,ze tam venku je moje brdel... PRoto jsem si koupil K1300S.Presvetcila mne kazdym coulem.
1 reakcí na tento příspěvek Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4115 | 4.6.2024 v 20:02 CobrettiCZ |
k1300s nestartuje BMW K 1300 S | daveova | 17 | 14.5.2024 v 10:42 FJRPEPA |
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |
Můj Transpublik 2023 Kawasaki ZZR 1400 | kaw.asaki | 16 | 14.1.2024 v 11:05 čydlo |