Pánové a je tu problém. Sobota 9.října se do kroniky mého mazlíka DR-Z400SM zapíše černým písmem. Důvod je prostý... Začalo mi něco klepat v srdíčku. Je to, jak když tam někdo ťuká kladívkem...
Takže asi nás čeká rozborka a zborka motoru.
Nemáte někdo nějaké odkazy na stránky, kde mají motorové díly na tuto strojovnu? Myslím píst, klika atd?
Dík za rady...
1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru
2 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru
1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru
1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru
Najeto mám celkem 14500km. Letošní rok jsem ji docela dával do těla a tak se to na ní asi podepsalo...
Ale kdo si chce užívat supermoto jízdu na okruhu, tak to asi jinak nejde
On totiž interval 6000km na olej co se udává na civilní DR-Ztko je dost dlouhej, aspoň to vyplynulo z analýzy oleje co jsem viděl na jednom americkým webu.
Doporučovali ho zkrátit na polovinu, a když tomu ještě nakládáš na okruhu tak bych se nezdráhal měnit po 1000km.
Naposledy editováno 10.10.2010 12:52:33
Jinak letošní sezónu jezdím olej motul 10W-40 5100 ester. Měním ho každých 3000km. Ten co tam je má najetých cca 2500km. Ale asi by to chtělo častěji
Dnes jsem se bavil s jedním maníkem, který závodně jezdí motokáry. Ten mi řekl, že ten motor s tímhle olejem, to tempo který jsem mu nasadil, nemohl vydržet. Jelikož pokud chci často jezdit okruh, tak tam mám dát něco řidšího třeba 10W-50. Mluvil něco o nějakým castrol racing nebo tak něco. Takže taky zajímavá informace, což dle mě asi na tom něco bude.
Jinak jen taková perlička od toho závodníka. Dle servismana jeho týmu v motokárách MS ČR, se většina motokár jetá na olej motul zadřela, po jízdách s oleji castrol motor vydržel i tu jednu sezónu. Pak jezdí ještě jeden olej a ten už jsem zapoměl jak se jmenuje.
Po tom co mi toto řekl, jsem stál jako opařenej, jelikož mám Motul za to nejlepší co snad je. Tak a teď čemu věřit a hlavně až to dám dohromady, co tam mám do háje teda nalejt, aby mi to vydrželo opět mé závodní tempo???
1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru
A nyní proty co jezdí rádi na okruhy.
Letos jsem na mé dr-z jezdil celou sezónu na okruh ve vysokém mýtě. Byl jsem tam docela často, skoro každý týden. Bylo mi řečeno od servismana, pokud chceme na DR-Z jezdit to drsné tempo na okruhu, prostě pořád plnej gas brzda a zase plnej, tak i na tomto slabším jednoválci budu muset měnit olej po cca 6-8 motohodinách.
Já měnil po 3000km. teď když se to vysralo tak na oleji je najeto 2500km. Takže můžu čekat cenu opravy cca tak 20 000,- kč. Myslím tu nejhorší variantu, pokud bude v háji i nikasil.
Tak mi držte palce...
1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru
Jinak motor je rozdělaný.
Po vypuštění oleje, zjištěno: špony na magnetu na vypoušťáku, takže něco tam opravdu je.
Dnes byl motor rozlousknut úplně a je to tu.
ojnice K.O.
na pístu rýhy, takže K.O.
ve válci jsou také rýhy = takže buď udělat nový Nikasil nebo zvažujeme nový válec. (oprava válce tzv."LAPOVÁNÍM" prý už na takto vydřený válec nepomůže)
rozvod.řetěz je už také trošku vytahán, takže výměněn bude muset být také.
Takže když vemem popořadě. Díly od Firmy Wiseco, pan Oulehla.cz
pístní sada cca 3000,-
ojnice cca 3000,-
sada těsnění cca 3000,-
rozvoďák origo cca 3000,- nebo od DID cca 1500,-
pokud bychom měnili i válec = (válec+pístní sada komplet) = cca 15 - 20 000,- podle toho co to je za výrobce.
Dále něco za práci šikulovi Servismanovi a jsme s cenou tam = však si to sčítněte...
Mazec že?
A to jenom proto, že jsem si řekl, že olej budu měnit po 3000km, myslel jsem si že to bude stačit, na 40-ti koňovýho kocoura. A ono ejhle, asi ne
Tak se z toho všichni ponaučte a pokud tomu chcete dávat sodu jako já, měňtě olej prý po cca 6-8 motohodinách.
Ale jednu výhodu to má... A to, že má kočička DR-Z bude opět pěkně v cajku, připřavená ten Mýtský okruh pořádně ohoblovat.
1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru
http://www.motorkari.cz/uzivatel/?uid=15972
Na svoje DR-Z si nějakej takovej kit montoval.
Jinak doporučuji sehnat díly na americkým ebayi, a nebo pohledat rovnou celej motor.
Jo a nechápu ty rýhy ve válci, od čeho můžou být? Nedostala se ti do motoru nějaká špína? Nebo úlomek něčeho?
Jinak bordel v motoru od jinud tam nebyl. Při dolévání oleje mi tam nikdy nic nespadlo
Takže to dopadne asi takto: DR-Z dostane kit na 440ccm, který se dá sehnat tady v čechách do druhého dne + ojnici + rozvoďák + ložiska na kliku a další drobnosti. Potom ji dovybavíme měřičem motohodin jen tak pro sychr, kvůli tomu okruhu. No a celkem s prací bych se prý měl vejít do 25 000,-
A jak to bude v pořádku, a na jaře vyjedu, tak začínám olej měnit po 6-8mth dle stylu jízdy a prý by to mělo vydržet už docela dost.
Plus si pořídím kasičku a začnu šetřit na to ostřejší supermoto
Nebo v tom nejhorším případě ač hodně nerad, protože mi dr-z přirostla k srdci a jízda stylem supermoto je velice gooood, bych ji musel prodat a koupit nějakýho čtyřválce a začít jezdit tíííím cestovnějším stylem z bodu A do bodu B.
Ale dle mně supermoto vládne světu a je to goood disciplína a když už ten okruh mám zakopcem, tak se toho jen tak nevzdám.
1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru
Nevěděl byste někdo, kde zjistit, na jaký moment utáhnout hlavu a vačky na DR-Z???
A ještě jednu... Možná trochu divná, ale docela mne to zajímá?
Jakým způsobem kontrolujete hladinu oleje v DR-Z?
Zdali jak píší v manuálu: motor studený, 3-minuty nechat běžet, pak 3-minuty odstát a potom zkontrolovat?
Anebo po každé jízdě, když je olej napumpován nahoře a motor je ohřátý na provozní teplotu?
Dík za odpovědi...
Olej měřím tak, že motor nechám chvilku běžet cca 3-5 minut nebo po jízdě. Nechám moto odpočinout cca ty 3 minuty. Držím ji přímo, aby stekl olej, ne na stojánku a potom vytáhnu měrku oleje otřu ji a vložím do hrdla (nešroubuji ji na závit) pouze vložím. Taky se rád dozvím zda to dělám správně či nikoliv...
1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru
byl válec ohřátej a šla na něm ještě udržet ruka.pak to chcípnu a ve svislé poloze měřím.
Poradil mi to takhle kamarád co má tuto moto od roku 2001 a měří takhle pořád.
Když jsem měnin olej, nalil tam požadované množství a měřil to podle manuálu(3min natočený
a 3 min. nechat nebo jak to tam je) tak jsem měl měrku suchou.
Jinak jsi mě docela vyděsil protože když nastartuju studenej motor tak mi to tam v rytmu motoru taky pěkně klape ale jakmile se motor zahřeje řekl bych že už není nic slyšet.
(přisuzoval jsem to ventilům ale tedˇ jsi mi nasadil brouka do hlavy)Na oleji mám najeto
cca 5500km a občas motce dám taky pěkně pokouřit tak nevim.Každopádně už mám zazimováno
tak na jaře uvidíme co a jak.Jo a mám Sko ale to je jedno,motory jsou stejný
1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru
Jinak za tu radu jak měříš olej ti děkuji. Podle toho manuálu máš uplnou pravdu, že to je na hovno. 3 a 3 minuty pak koukneš a měrka suchá. Nechápu ty japonský soudruhy, když ten motor dělali, proč tam nedali normální okýnko, ve kterém vidíš hladinu jak u kterékoliv jiné moto. To trošku nedomysleli.
až budeš měnit olej a naleješ tam těch 1,8 l tak to zkus měřit jak jsem psal výš.
Jinak dík za raduohledně toho klepání.Na jaře půjde do servisu.Já jsem tam s tim teda už byl ale jak jsem už psal tak motor byl ohřátej a nebylo téměř nic slyšet,nicméně mi servisák řek že tyto motory nepatřej zrovna k nejtišším a že by tomu nevěnoval pozornost.
tak nevim co si o tom mám myslet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání v motoru
pristi vejkend to rozhodim a uvidime)
1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru
zacatek KONCE loziska na klice!!
hlava valec pist i cep jsou ok
doporucuju okamzitou vymenu nebo dopadnes jako kolega pagos
jinak najeto mam 16000km olej sem menil po 2500-3000 a pokourit samozdrejme dostaavaaa
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání v motoru
Motorku jsem kupoval letost s tím že na tachu bylo najeto 3700km(kdo ví jetli to není stočený)tedˇ má najeto necelejch 10000 a to se mi nezdá zas tak moc.
Každopádně brouk už v hlavě pracuje
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta ... Suzuki DR-Z400 SM, Yamaha XT 660 X, Beta M4 | MotoJaryn | 27 | 13.9.2023 v 10:04 Bludevil |
Výpustný šroub protíká Suzuki DR-Z400 SM | gros11 | 13 | 10.7.2023 v 14:26 Jenik789 |
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... | Perkz | 2 | 24.10.2022 v 14:02 Eddie83 |
Suzuki drz 400 sm výfuk Suzuki DR-Z400 SM | Stepan23 | 10 | 11.7.2022 v 20:41 Karel33 |
Problém s volnobehem Suzuki DR-Z400 SM | Stepan23 | 1 | 1.7.2022 v 10:02 Pedl |