paolo_novy Přidat reklamu

Téma: FZ6 fazer § FZ1 fazer
Najde se tady někdo, kdo přestoupil z Fazera FZ6 na Fazera FZ1 ?
Nejde mě o parametry, výkony a podobně. Často jezdím i na větší vzdálenosti (třeba 500-900 km za den), FZ6ka je celkem pohodlná, jde na ní tyto vzdálenosti překonat v relativně slušném pohodlí. Slyšel jsem že FZ1 je podstatně tvrdší, méně pohodlná, je na n í údajně více agresivnější posez. Co je na tom pravdy - vaše zkušenosti. Nebo je to srovnatelné ?

FZ6 fazer § FZ1 fazer

5.9.2009 v 09:50 | Nahoru | #1
Jízdní pozice je skoro stejná - sedí se taky vzpřímeně - máme doma obě a FZ6 teď říkám citybike - musí se víc točit, ale držák je to neskutečný. Co se týče FZ1 tak má krásný záběr odspodu jen vrkneš plynem a už to jede. Jen si budeš muset předělat sedlo za měkčí jinak nevydržíš. No a tlumiče jsou taky krapánek tvrdší jak FZ6 - záleží jak si je pak nastavíš a kde budeš jezdit....

FZ6 fazer § FZ1 fazer

5.9.2009 v 10:18 | Nahoru | #2
Určitě je v sedlech rozdíl :\ Na FZ6 bylo pohodlnější . FZ 1 je tvrdší a bylo by dobré ho vyměnit, tak jak píše Lyer. Časem si člověk zvykne, ale za mě ..........ježdění na velké vzdálenosti nic moc , po cca 300 - 400 km začínám trpět . Na druhou stranu jízda po motorové stránce na FZ1 je

Naposledy editováno 05.09.2009 10:19:38

1 reakcí na tento příspěvek FZ6 fazer § FZ1 fazer

6.9.2009 v 06:54 | Nahoru | #3
Díky za tipy, asi do toho půjdu, sedlo si když tak nechám udělat gelový.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ6 fazer § FZ1 fazer

6.9.2009 v 07:54 | Nahoru | #4
DALLAS4545> No až ho budeš dělat, zkus dát vědět, kdyby to šlo...rád bych ho taky vyměnil . Nicméně se tě musím poptat......nejdříve Honda....pak FZ6....a teď FZ1, co tě vede, že z pohodlí utíkáš . Sice FZ1 je výborná motorka,ale na dálky bych šel raději do cestovního endura např.: BMW GS 1200 nebo Varedero. Obě tyto motky jezdí s náma ve skupině a tam kde já na prdeli umírám...si oni lebedí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ6 fazer § FZ1 fazer

6.9.2009 v 08:59 | Nahoru | #5

Stenlys>DALLAS4545> No až ho budeš dělat, zkus dát vědět, kdyby to šlo...rád bych ho taky vyměnil . Nicméně se tě musím poptat......nejdříve Honda....pak FZ6....a teď FZ1, co tě vede, že z pohodlí utíkáš . Sice FZ1 je výborná motorka,ale na dálky bych šel raději do cestovního endura např.: BMW GS 1200 nebo Varedero. Obě tyto motky jezdí s náma ve skupině a tam kde já na prdeli umírám...si oni lebedí



Dvanáct let jsem jezdil na GL 1500, mám sjetou velkou část Evropy, a opravdu na cestování nic pohodlnějšího neexistuje.
Loni jsem pořídil Fazera FZ6 "na lítání kolem komína" , prostě jsem chtěl zkusit zase něco lehkého, adrenalinovějšího, ale i pohodlného (proto Fazer s řidítky nahoře, hold už mi není dvacet, a z goldwinga jsem "zhýčkaný"). Od té doby golďák stál v garáži a za rok vyjel jen dvakrát, tak šel z domu. FZ6 mi plně vyhovuje, byl jsem s ní v Dolomitech, v Alpách, atd, dají se na ní dělat i dlouhé přejezdy.
Jsem však typ člověka, který stále musí něco krotit, zvládat, tak že výkon FZ6 už nestačí, koukám proto po litru. Jen jsem nevěděl, jak se na tom člověk cítí při delších trasách (zatím jsem na něm jezdil jen po kouskách), proto ten dotaz na fóru.
Za pár let ale stejně zase přesedlám na GL 1800

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ6 fazer § FZ1 fazer

7.9.2009 v 15:57 | Nahoru | #6
DALLAS4545> Ahoj. Jezdil jsem 2 roky FZ6 Fazer a teď půl roku FZ1 Fazer, takže poznatků je celkem dost(viz můj profil) a zároveň teď musím FZ1 Fazera z finančních důvodů prodat, takže kdybys měl zájem nebo chtěl třeba jen poklábosit, tak mi hoď do PéeMka tel číslo a já Ti cinknu.

(reakce na) FZ6 fazer § FZ1 fazer

8.9.2009 v 09:03 | Nahoru | #7

RadekFZ1Fazer>DALLAS4545> Ahoj. Jezdil jsem 2 roky FZ6 Fazer a teď půl roku FZ1 Fazer, takže poznatků je celkem dost(viz můj profil) a zároveň teď musím FZ1 Fazera z finančních důvodů prodat, takže kdybys měl zájem nebo chtěl třeba jen poklábosit, tak mi hoď do PéeMka tel číslo a já Ti cinknu.



Díky za nabídku, ale chci minim. r.v. 2007 - 8.

FZ6 fazer § FZ1 fazer

17.9.2009 v 11:11 | Nahoru | #8
Zdravíčko,
dle mého názoru má FZ1Fazer(2009) rozhodně jemnější tlumení, alespoň oproti tvrdému FZ6!N! r.v. 2006. Posed pro mých 173cm mi přišel také příjemnější - výšší a větší řidítka a ani sedlo mi nepřišlo tak tvrdé, jen lehce vyvýšené.
FZjednička mi také vůbec nepřišla jízdně podobna FZ6. Spíše velké dámské XJ6 se 150koníky a to proto, že má také tak příjemný rovnoměrně dávkovaný výkon. Odpadá tedy vytáčení do vyšších otáček(které známe z FZ6), tím tedy i ten adrenalin, kterým nutíš moto, aby ji od 8tis ot. narostla ta báječná křídla.
FZ1 se žene od spoda sama. Každopádně růžky R1 motoru ve středních otáčkách byly znát.
Pokud cestuješ často ty delší trasy, myslím, že FZ1Fazer je skutečně vhodnější než ta FZ6.
Hraje si na klidnou a hodnou cestovní mašinku, ale design odhaluje její tajemství, je v ní ukryta šelma, kterou stačí vzbudit otočením plynu.

FZ6 fazer § FZ1 fazer

21.9.2009 v 18:53 | Nahoru | #9
tak mám za sebou přechod z fz6 (11t km) na fz1 (aktuálně 14t km)

sedlo bylo sice širší, nicméně ne rozhodně měkčí. na fz1 je měkké až až. Nicméně zadek mě z fz1 bolí víc. Moto je m+kká až až a to to mám nastavené origo na středu. Hlavně je asi nižší a zatáčky se klopí jedna radost, to na fz6 tak pěkně nešlo...

3 reakcí na tento příspěvek FZ6 fazer § FZ1 fazer

6.10.2009 v 21:47 | Nahoru | #10
Tak jsem dal i nedal na vaše rady - nerady a udělal si podle svýho. Čili už je mazel doma a to úplně nový.
(Yamaha udělala akci na modely 2008 a slezla s cenou na 214900,- Kč, což je za nové FZ1S hodně dobré a nešlo tomu odolat.)
Po prvních dvou stech kilometrech si pomalu zvykám, ale v tomto případě se zvyká velice rychle a příjemně

(reakce na) FZ6 fazer § FZ1 fazer

6.10.2009 v 23:59 | Nahoru | #11
DALLAS4545> Udělal jsi doře,budeš mít z motorky radost.

(reakce na) FZ6 fazer § FZ1 fazer

7.10.2009 v 09:19 | Nahoru | #12

DALLAS4545>Tak jsem dal i nedal na vaše rady - nerady a udělal si podle svýho. Čili už je mazel doma a to úplně nový.




GRATULACE!

1 reakcí na tento příspěvek FZ6 fazer § FZ1 fazer

7.10.2009 v 21:22 | Nahoru | #13
Já myslím, že jsi udělal dobře a vítám tě do rodiny velkých Fazerů, já ji mám funglovku od 6/2007 a mám na ní najeto 27000 km a jsem spokojen. Minulý týden jsem vyměnil přední desky (za originály)a to byla zatím největší investice do motorky od koupě. Samozřejmě nepočítám gumy. Problém jsem měl s baterkou ta mi po roce totálně klekla, ale bez problémů mi ji v rámci záruky vyměnili, ale za to nemůže Yamaha. Druhý problém jsem měl, že se mi utřepal ten malý černý plastík mezi budíka a předním plexi a v určitých otáčkách motoru vydával nepříjemné zvuky, ale taky mi to v rámci záruky vyměnili. Tak jsi ji užij!!!!!!!!

FZ6 fazer § FZ1 fazer

8.10.2009 v 17:36 | Nahoru | #14
Ještě budu zvědavej,....... chci vyměnit přední plexi za vyšší, jaké je nejlepší?
Vím, že je možné koupit originál Yamaha turistické, nebo Giwi, nebo Ermax, nebo MRA, ....
Máte někdo zkušenosti? A kde ho koupit?

Dík.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ6 fazer § FZ1 fazer

9.10.2009 v 07:08 | Nahoru | #15

maxx>Já myslím, že jsi udělal dobře a vítám tě do rodiny velkých Fazerů, já ji mám funglovku od 6/2007 a mám na ní najeto 27000 km a jsem spokojen. Minulý týden jsem vyměnil přední desky (za originály)a to byla zatím největší investice do motorky od koupě. Samozřejmě nepočítám gumy. Problém jsem měl s baterkou ta mi po roce totálně klekla, ale bez problémů mi ji v rámci záruky vyměnili, ale za to nemůže Yamaha. Druhý problém jsem měl, že se mi utřepal ten malý černý plastík mezi budíka a předním plexi a v určitých otáčkách motoru vydával nepříjemné zvuky, ale taky mi to v rámci záruky vyměnili. Tak jsi ji užij!!!!!!!!



to už jsi po 27000km sjel desky? Já mám 35t a rozhodně nejsou před smrtí. Jaké jsi koupil? Jinak včera mi klekla z ničeho nic baterka (stáří mota dva a půl roku), ale nabít šla, tak to nechápu.

DALLAS4545: já mám origo vyšší yamaha, origo nižší mám taky, ale nikdy jsem ho tam nedal takže nemůžu říci žádný rozdíl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ6 fazer § FZ1 fazer

9.10.2009 v 21:44 | Nahoru | #16
lukfa> Desky po hodně špatných zkušenostech kupuju zásadně originály od Yamahy, jsou sice drahé ale 100% sedí, brzdí za všech okolností a nehuntujou kotouče. To, že máš nanich najeto bude asi stylem jízdy a pak já dálkové většínou jezdím ve dvou. Nejvíc jsem dal deskam na frak v alpách ve Švajcu a v Toskánsku jsou tam všude nádherné cesty a samá zatáčka. Jezdil jsem tam ve dvou a vysloveně si to užíval. Jinak na xjr-ku mi desky vydržely 20000 ta je to pokrok . Jinak ta baterka mi klekla dvakrát, poprvé šla taky ještě nabít, za půl roku už pak byla úplně K.O. Proměřoval jsem jestli to nežere nejaký proud v klidu a nic. Pro jistotu jsem stejně dnes baterku vyndal.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ6 fazer § FZ1 fazer

10.10.2009 v 09:24 | Nahoru | #17
maxx> tak jezdím taky cestovně (i alpy) pneu mam sjetou mezi stredem a krajema nejvic (tedy od brzdeni). Na kolik vyjdou origo yamaha desky? Vlastne zadek jsem v aplach uvaril a nebrzdil pak chvili vubec. retezovku mam taky original.

Já si tam ted tu baterku nechám v chladu a jednou týdně to pujdu zkouset, pokud nevydrzi do konce roku, jdu pak do nove. doma jsem nastartoval v poho a po 1km jsem vypnul motor a uz nic. obracene bych to pochopil ale takhle? nabít ale šla, tak uvidíme.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ6 fazer § FZ1 fazer

11.10.2009 v 01:17 | Nahoru | #18
lukfa> Desky stojí přední oboje myslím něco okolo 3400,- já je měl za 2772,- Jen nechápu jak můžeš mít najeto 35000 a desky ještě v poho to je musel ten před tebou měnit, protože to bych nesměl brzdit aby mi tolik vydržely, já je sjel tak, že jedna mi už zčínala rožkama lízat kotouč.
Jestli Ti můžu poradit tak tu baterku vyndej a dej do tepla já to tak dělám už 15 let a nejdýl mi baterka vydržela 5 a v druhém případě dokonce 6 let pak šly vždy do světa tak nevím jak dlouho ještě potom držely.

(reakce na) FZ6 fazer § FZ1 fazer

11.10.2009 v 06:53 | Nahoru | #19
[quote]lukfa>maxx> tak jezdím taky cestovně (i alpy) pneu mam sjetou mezi stredem a krajema nejvic (tedy od brzdeni). Na kolik vyjdou origo yamaha desky? Vlastne zadek jsem v aplach uvaril a nebrzdil pak chvili vubec.

Tak to samé se mi stalo letos v Dolomitech ještě na Fazeru FZ6. Před jednou vracečkou jsem najednou prošlápl pedál až na zem a brzdný účinek nula. Asi po pěti minutách, jak to schladlo ta zase všechno OK. Ale ten pocit, kdy potřebuješ naplno brzdit, před tebou pravá vracečka, proti tobě skála ..... (ještě že nic nejelo proti, byl jsem trochu dlouhý)
Od té chvíle už jsem hold nejezdil sjezdy "na krev", protože jsem těm brzdám přestal důvěřovat a po příjezdu domů se okamžitě měnila brzdová kapalina za novou kategorie DOT 5.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ6 fazer § FZ1 fazer

11.10.2009 v 10:45 | Nahoru | #20

maxx>lukfa> Desky stojí přední oboje myslím něco okolo 3400,- já je měl za 2772,- Jen nechápu jak můžeš mít najeto 35000 a desky ještě v poho to je musel ten před tebou měnit, protože to bych nesměl brzdit aby mi tolik vydržely, já je sjel tak, že jedna mi už zčínala rožkama lízat kotouč.
Jestli Ti můžu poradit tak tu baterku vyndej a dej do tepla já to tak dělám už 15 let a nejdýl mi baterka vydržela 5 a v druhém případě dokonce 6 let pak šly vždy do světa tak nevím jak dlouho ještě potom držely.



to je darda tedy, třeba golfren i měkké směs S3 stojí 500Kč pár. Takže za 1000Kč předek. Prostě tam jsou původní no. Brácha na SV1000 měnil desky po 32t, a to ještě nemusel, nějak mu to vlnilo při brždění, tak se hledala závada.

Baterku kazdy rok vyndavam, ale ted ji tam necham abych vedel jestli bude drzet nebo ne. Aspon jeden dva mesice nebo dokud nepujdou teploty pod nulu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ6 fazer § FZ1 fazer

11.10.2009 v 22:10 | Nahoru | #21
lukfa> Já vím je to palba, ale 3x jsem se vydupal a pak si řek, že to mi zato nestojí. V 97 jsem řešil co na svou Ninju dám za desky a tak jsem se rozhod pro Goldfreny a výsledek byl totálně sedřené kotouče od desek , které byly zřejmě příliš tvrdé. Pak jsem tam dal ty nejměkčí EBC a to zas po pár kilometrech byly kola a kapota totálně zajebaná od pracchu z brzdových desek. V roce 2003 jsem si řek, že půjdu na svém xjr-ku do něčeho kvalitního tak jsem koupil Nissiny vyměnil jsem je a s velkou radostí vyrazil na projížďku v domění jaké mám super desky. Jenže ony super desky Nissin nebrzdily jak by měly a pak začaly ke všemu při brždění pískat. Říkal jsem si, no jsou nové musí si sednout. Po cca 300 kilometrech si sedly, ale jaký byl můj údiv, když jsem zjistil, že kotouč se sjíždí nějak moc od horního obvodu a od vnitřku se skoro na 5 mm nesjíždí. No bodejď by sjížděl když deska, která typově byla sice koupena správně a i na první pohled byly shodná s originálem byla na hovno.Od spodu ji cca 5 mm chybělo a na hoře cca 1,5 mm přebývalo. Prostě to u Nissinu nějak nezvládli a na správné železo připekli špatnou třecí plochu. Pak mi dokonce přišel od Nissinu omluvný dopis a blba bla bla... No a to byla poslední kapka a já si řek než si kurvit kotouče nebo si nedejbože rozbít někde hubu to si radši připlatím a byť to stojí dost jsem spokojen. Na xjr-ku jsem pak jezdil už jen originály a po 65000 km byly kotouče furt jak nové.

S tou baterkou mysli na to, že máš imobilizér a ten něco furt žere, byť je to málo. Zima je dlouhá a když ji tam nechácháš ... .

Měnil jsi už svíčky? Já tam mám zatím originály. Kámoš co dělá do motorek mi radil ať je tam klidně ještě nechám, že ty z prvovýroby jsou vždy kvalitnější, tak je tam zatím nechávám, a co ty dodržuješ předepsaný interval výmeny?

(reakce na) FZ6 fazer § FZ1 fazer

12.10.2009 v 07:09 | Nahoru | #22
maxx> zkusenosti s deskama tedy prekvapujici Já jezdil goldfreny na Jawě (směs S3, standard je SD) a právě to brzdilo mnohem víc. No nic výměnu zas tak rychle řešit ještě nemusím, osstatně jednou si na tebe třeba vzpomenu až budu měnit. Fazera plánuju nějakou dobu nechat.

Svíčky jsem ještě neměnil, moto má 35t, takže mě to čeká na 40 se servisem. Servis byl na deseti a dvaceti v Yamaze (ještě pův majitel), na třicetidvou jsem měnil jen doma olej, takže tak na max 45t plánuju velký servis do yamahy (svíce, podtlaky, brzdovka, oleje, nevím jak řetězovka-zatím původní). Předepsaný intervaly přesně tedy nedodržuju, jezdím cestovně a občas dálky, takže s klidným pocitem o něco přetahuju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ6 fazer § FZ1 fazer

12.10.2009 v 18:14 | Nahoru | #23

DALLAS4545>Tak jsem dal i nedal na vaše rady - nerady a udělal si podle svýho. Čili už je mazel doma a to úplně nový.
(Yamaha udělala akci na modely 2008 a slezla s cenou na 214900,- Kč, což je za nové FZ1S hodně dobré a nešlo tomu odolat.)
Po prvních dvou stech kilometrech si pomalu zvykám, ale v tomto případě se zvyká velice rychle a příjemně


A budeš litovat...











;-)
;-)
;-)
;-)
že sis nekoupil Varadero

(reakce na) FZ6 fazer § FZ1 fazer

13.10.2009 v 11:57 | Nahoru | #24

kov>A budeš litovat...







že sis nekoupil Varadero



Neboj, Jirko, zatím jsem vysmátej, je to celkem pohodlné (alespoň teda pro jednoho, drahá polovička už jezdí sama na svojem Virágu ) a je to "celkem výkonné"
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké vyhřívané hefty pro trochu jin... Honda GL1500 GoldWing ronda 3 26.10.2024 v 18:17 akula
Dunlop GPR 300??? Yamaha FZ1 Fazer novvis 7 8.10.2024 v 14:46 Animals21
Bridgestone Battlax S21 vs S22 Yamaha FZ1 Fazer Super-Ňuf 17 17.9.2024 v 07:09 zmulin
Z HD na sportovnější moto [1, 2, 3] Yamaha FZ6 Fazer, Suzuki GSX-R 600 Strom96 70 27.8.2024 v 15:29 raidercz
Praha-Rakousko-Italie v Srpnu / Pra... Yamaha FZ6 Fazer round_ribbon 3 27.7.2024 v 06:54 mich29

TOPlist