Téma: Rozdíly mezi TransAlpem a AT?
27.6.2009 v 10:09
jaké jsou rozdíly mezi těmito motorkami?
Naposledy editováno 27.06.2009 10:10:12
Naposledy editováno 27.06.2009 10:10:12
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíly mezi TransAlpem a AT?
kdysi v Supermotu rozebíraly Afriku po 100k km a vypadala jako nepoužitá. Ale rozhodně bych se nebál ani Transalpa. a Afrika je dle mě "více hardcore", měla by toho vydržet podstatně víc.
tak vzhled vynechám to je subjektivní (za mě afra je mnohem hezčí). Jinak jak psal kolega nahoře, afra je držák, snese těžší terén, víc váží a pro mě pohodlnější než TA. Když jsem kupoval motku rozhodoval jsem se mezi nima a ještě supertenere a udělal jsem dobře že jsem volil afru sem velice spokojen.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?
uku_lele> Tady píšou o jedný, která najela jednou tolik : http://www.automotorevue.cz/moto/testy/200-000-km-test-dokoncen.html
ahoj,
rozdíl je ve velikosti a váze motorky, Afrika je zaměřena víc do tvrdého až extremního terénu. Pokud Afriku tak poslední generace 95 a nahoru, starší kusy jsou výkonově slabší a mají výkon jako poslední Transalpy, (44kW)což není vzhledem k váze moto za předpokladu, že ji ještě obložíš bagáží nic moc. Poslední modely mají výkon 51kW. Oba typy motorek mají véčkový dvouválec. Pokud posurfuješ na foru nebo na netu najdeš informací víc než dost.
sarý model
jeden z posledních typů
a pokud jsem něco uvedl nepřesně tak se omlouvám
rozdíl je ve velikosti a váze motorky, Afrika je zaměřena víc do tvrdého až extremního terénu. Pokud Afriku tak poslední generace 95 a nahoru, starší kusy jsou výkonově slabší a mají výkon jako poslední Transalpy, (44kW)což není vzhledem k váze moto za předpokladu, že ji ještě obložíš bagáží nic moc. Poslední modely mají výkon 51kW. Oba typy motorek mají véčkový dvouválec. Pokud posurfuješ na foru nebo na netu najdeš informací víc než dost.
sarý model
jeden z posledních typů
a pokud jsem něco uvedl nepřesně tak se omlouvám
spíš napiš kam s tím chceš jezdit nebo co by tě zajímalo
Cobra sice píše že to není do terénu ale proti ER5 je i TA do terénu pro mastodonty v pohodě
Jak už bylo zmíněno liší se velikostí a hmotností - TA 175-185 kg suchá / 195-202 plná vs. AT 210 ks suchá a 230 kg plná, Afrika je celkově robustnější a odolnější, má větší zdvihy 220/210mm vs. TA 200/180mm Alpík je víc doma třeba ve městě či na okreskách, ale terén taky projede
všechny jsou super spolehlivé - u TA600 občas pozlobí CDI, u Afriky občas palivová pumpa, snad jen na TA650 nevím nic opakujícího se
Afriky si hodně drží cenu, TA jsou výrazně levnější
výjimkou je TA700 - který je ještě víc zaměřený na silnici (přední 19" kolo, menší zdvihy)
Cobra sice píše že to není do terénu ale proti ER5 je i TA do terénu pro mastodonty v pohodě
Jak už bylo zmíněno liší se velikostí a hmotností - TA 175-185 kg suchá / 195-202 plná vs. AT 210 ks suchá a 230 kg plná, Afrika je celkově robustnější a odolnější, má větší zdvihy 220/210mm vs. TA 200/180mm Alpík je víc doma třeba ve městě či na okreskách, ale terén taky projede
všechny jsou super spolehlivé - u TA600 občas pozlobí CDI, u Afriky občas palivová pumpa, snad jen na TA650 nevím nic opakujícího se
Afriky si hodně drží cenu, TA jsou výrazně levnější
výjimkou je TA700 - který je ještě víc zaměřený na silnici (přední 19" kolo, menší zdvihy)
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíly mezi TransAlpem a AT?
Jsem celkem prťola nějakých 170 čísel a 65 kilo i s postelí...
už koukám na DB a majitele uvedených moto v mém okolí a poprosím je o vyzkoušení si manipulace a potahání na místě....
Jinak mi jde spíše o cestování hlavně po vlastech, ale i nevlastech Českých (jak single tak s přítulkou). Ona i moje současná ER-5 to zvládá na jedničku. Byť toho výkonu není nazbyt a asi ani tady si moc nepolepším...(u těchto dvou typů)
Už mám tedy domluvený BMW 1100GS, ještě bych chtěl původní F650 a malého V-Stroma (vyzkoušet)
už koukám na DB a majitele uvedených moto v mém okolí a poprosím je o vyzkoušení si manipulace a potahání na místě....
Jinak mi jde spíše o cestování hlavně po vlastech, ale i nevlastech Českých (jak single tak s přítulkou). Ona i moje současná ER-5 to zvládá na jedničku. Byť toho výkonu není nazbyt a asi ani tady si moc nepolepším...(u těchto dvou typů)
Už mám tedy domluvený BMW 1100GS, ještě bych chtěl původní F650 a malého V-Stroma (vyzkoušet)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?
Trutnovacek>
s těma Bavorákama zkušenosti nemám, ale malý stromek je o 2-3 cm vyšší jak Alp (výkonově cca o 12 koní silnější) při Tvé postavě asi budeš mít trochu problém, než se s tím srovnáš. Nic ve zlým, ale proti těm endurům je ER-5 taková tříčtvrťová motorka
s těma Bavorákama zkušenosti nemám, ale malý stromek je o 2-3 cm vyšší jak Alp (výkonově cca o 12 koní silnější) při Tvé postavě asi budeš mít trochu problém, než se s tím srovnáš. Nic ve zlým, ale proti těm endurům je ER-5 taková tříčtvrťová motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?
w.o.l.f.>Trutnovacek>
malý stromek je o 2-3 cm vyšší jak Alp (výkonově cca o 12 koní silnější) při Tvé postavě asi budeš mít trochu problém, než se s tím srovnáš. Nic ve zlým, ale proti těm endurům je ER-5 taková tříčtvrťová motorka
myslíš velikostně tří čtvrťová?
No jsem si toho vědom..
Trutnovacek> jo, myslím velikostně třičtvrťová - výkonově je Alp na 37-44kW podle verze takže proti Er-5 (35kW??) je to v podstatě stejné, akorát Alpy,Afriky i Stromy jsou véčka tak je tam trochu jiný průběh výkonu. Taky jsou fajn ty kapoty proti naháčům při cestování velké +. Pokud chceš cestovat tak bych řekl, že ty cestovní endura mají větší sortiment doplňků a vychytávek, akorát někdy ty ceny ....
mam 175cm, kdyz jsem kupoval bawo, mel jsem neco pres 90kg. hodnekrat jsem ho zvedal v terenu, nez jsem se s tim zzil. ted mam neco pres metrak a masina se mi o dost lepe manipuluje. pokud chytnu nejakou krizovku, mnohem lip se mi pri smyku masina narovnava. výkonove mi baworak staci. moje cestovni rychlost je kolem 120a tak i ve dvou lidech nemam spotrebu pres 6 litru, to jezdim po okreskach docela casto predjizdim
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíly mezi TransAlpem a AT?
Nejlepší sednout a projet se :) Uvidíš, co ti sedne líp. Brácha má TAčko a jezdí se na něm taky fajně. A je lehčí. Já mám s plně naloženou afrou + spolujezdec co dělat... (181 cm 100kg :D)
To mám v plánu vyzkoušet.. alespoň posedět, povodit... projet mě nikdo jen tak nenechá. Snad jen kolega z práce na jedenácti stovce bávu....
Na druhou stranu ani já bych jen tak někoho na motorce svést nenechal....
a to by chtěl i potenciální tchán...
Na druhou stranu ani já bych jen tak někoho na motorce svést nenechal....
a to by chtěl i potenciální tchán...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?
dejavu> asi tak,
jinak máš pěknou Afriku
jinak máš pěknou Afriku
2 reakcí na tento příspěvek Rozdíly mezi TransAlpem a AT?
S váhou stroje toho moc nenaděláme....Jak je to ale s možností snížení výšky sedla? U BMW se dělá snížené sedlo, jestli se nepletu.
Jak je to ale u Hond, popřípadě Suzuki?
Jak je to ale u Hond, popřípadě Suzuki?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?
w.o.l.f.> dík :) dnes budu ještě přidávat nové foto, trošku sem to za ten rok předělal :D
Trutnovacek> Možná bych ti doporučil spíš to TAčko :) Afry si ještě hodně drží cenu, takže pokud nejsi 100% rozhodlý (většina afričanů sou srdcovkáři), zvaž spíš to TAčko. Za poloviční prachy pořídíš super stroječek. A klidně se neboj i 650 TAčka. To jsou taky držáky jako prase.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?
dejavu> fajn, kouknu na to
2 reakcí na tento příspěvek Rozdíly mezi TransAlpem a AT?
dá se u afry pořídit snížený sedlo žádný problém. ale jeste jedna vec i když asi ti nikdo nedovolí, mel by sis jí zkusit zvednout když ti lehne a s plnou nádrží. jestli ji nezvedneš tak ji nekupuj. Ale jak říkám to asi nikdo nedovolí.
Trutnovacek> U Alpa je dodávano přímo firemní snížené sedlo asi o 3cm, stálo okolo 2500,- ale někde na foru uváděli výprodejní cenu 1500,-. Jinak mluvím o posledním modelu XL 650V (2000-2006). Můžeš si ale objednat přešití u čalouníka. U stroma se dá sedlo taky snížit o 3-4cm ale jak jsem psal je trochu větší jak Alp.
Teď k cenové hladině: Máš-li tu Er-5 z roku 2006 určitě bych nešel níž jak do roku 2004 Alpy koupíš v tomto ročníku od 100tisíc, zatímco Afriku za stejné peníze o cca 5 let starší. To se tu ale už nedávno řešilo. Volba je na Tobě.
Teď k cenové hladině: Máš-li tu Er-5 z roku 2006 určitě bych nešel níž jak do roku 2004 Alpy koupíš v tomto ročníku od 100tisíc, zatímco Afriku za stejné peníze o cca 5 let starší. To se tu ale už nedávno řešilo. Volba je na Tobě.
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíly mezi TransAlpem a AT?
no mě povídej jednou sem jel sám lesem a padla mi v ostrý zatačce a navíc padla směrem dolů ze svahu. měl sem toho plný brejle ti povídám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?
w.o.l.f.> už můžeš :)
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíly mezi TransAlpem a AT?
no já taky měl zrovna natankováno. už sem myslel že to tam nechám a pudu pěšky pro pomoc takle sem snad nikdy nesakroval jako tam
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi TransAlpem a AT?
dejavu> tak jsem skoukl fotky, nosiče i kufry jsou o.k. kupoval jsi origo nosiče, nebo jsou vyrobený. Jinak jsem mrknul i do deníku a s tím svícením na opačnou stranu, aspoň u anglických aut se to řeší tak, že na pumpách v Británii prodávají specielní folie na světla co přorientují úhel a lom paprsku na opačnou stranu, požívají to když jedou na pevninu kde se jezdí na opačné straně. kolega s tím přifrčel loni. Snad by se to dalo sehnat i na moto nebo aspoň vyměnit sklo. přídavný světla u touratechu vyjdou něco okolo 3500,-peněz
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké pneu 80% terén/20% asfalt Honda XL 650V Transalp | Trumen28 | 13 | 23.10.2024 v 07:51 CloudJumper |
Olej spod hlavy Honda XL 650V Transalp | mordok | 17 | 12.10.2024 v 19:17 MilanR1 |
TA 650 nejde dát na hlavni stojan Honda XL 650V Transalp | jincom | 19 | 11.8.2024 v 08:17 jincom |
Ukazatel stavu paliva Honda XL 650V Transalp | Jura | 7 | 25.7.2024 v 08:43 m_newtin |
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |