Téma: Karburátory - šoupátka Honda CB 750 Sevenfifty RC42A
Dobrý den, po dlouhé odstávce moto (4roky) jsem rozebral baterii karburátorů a zjistil, že při nadzvedávání šoupátek všechny drhnou v počáteční fázi zdvihu (některé více, jiné méně) - kladou odpor při jakoby odlepování. Jinak pak již po celé dráze zdvihu jdou volně. Jehla se zdá v pořádku. Zajímalo by mě, jestli je to normální stav nebo má jít počáteční nadzvednutí úplně volně. Děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek Karburátory - šoupátka Honda CB 750 Sevenfifty RC42A

3.7.2024 v 07:38 | Nahoru | #1
U mých Mikuni na Banditu bych řekl, že je tam konstatní odpor vzduchu jak membrána tlačí vzduch skrz odvětrávání. Nevím jak to je u tvých karburátorů, ale já tam prostě mám šoupátko, jehlu skrz dírku, tu membránu, pružinu, nic co by mělo neobvykle drhnout. Pro jistotu si zkontroluj jestli máš membrány nepoškozené a taky né moc vytahané a kolem šoupátka čisté?

(reakce na) Karburátory - šoupátka Honda CB 750 Sevenfifty RC42A

3.7.2024 v 15:13 | Nahoru | #2
Pedl> Děkuji. Dnes se to chystám rozebrat, tak uvidím, co najdu

Karburátory - šoupátka Honda CB 750 Sevenfifty RC42A

3.7.2024 v 22:47 | Nahoru | #3
Tak dnes jsem zkontroloval membrány, šoupátka, jehly i pružiny, vše bez známek opotřebení. Na jehle lehký šedozelený povlak z benzínu, očištěno a složeno, momentálně drhnutí žádné.
Nicméně jsem přišel na zásadní věc, která sice nesouvisí se založeným tématem, ale po 17ti letech vlastnění Hondy pro mě překvapující zjištění. Ač v TP (vč. původního německého TP) je uvedeno 54kW, tak na těle karburátoru mám označení ne VE66H, jak bych předpokládal, ale označení s několika písmeny, kde se vyskytuje i L, a P v rámečku - viz foto. Dle servisní příručky existují 3 typy označení karburátorů, a to VE66H (54kW), VE66J (37kW) a VE66L (20 a 25kW).Tak kouknu na označení hlavních trysek a další překvapení Opět dle serv. příručky pro H tedy nejvyšší variantu trysky s průměry 110 a 112, pro J a L 108 a 110. Nicméně v mém karbecu mám trysky 105 a 108, což ani v příručce není jako další možnost. Tak nevím. Zřejmě původně ještě byly na straně válců restrikční vložky, které kdysi pův. majitel/servis odstranil, ale na trysky již nikdo nesahal...

Naposledy editováno 03.07.2024 22:48:24

Karburátory - šoupátka Honda CB 750 Sevenfifty RC42A

Skvělá odpověď, děkuji! 7.8.2024 v 22:12 | Nahoru | #4
Osazeni karburátoru Keihin VE66L tryskami 105 a 108 je správně při přechodu na výkon 54 KW z původního výkonu 20 KW nebo 25KW. Je to doporučeni výrobce pro tento typ karburátoru. Samozřejmě musí se odstranit ty záslepky ze sacích kanálů nebo montovat jiné. Mam to take tak. Mas to spravne a nic měnit nemusíš.

Naposledy editováno 07.08.2024 22:15:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or Ina32 18 9.3.2025 v 21:33 Roadster1990
palivový kohout Honda CB 750 hlavněopatrně 7 9.1.2025 v 15:59 Pospa81
Startování cb 750 Honda CB 750 olbi 28 20.10.2024 v 09:47 Borntobewild
dobíjení Honda CB 750 rg250 1 18.9.2024 v 17:07 Deadman
kempy na Slovensku Honda CB 750 rg250 17 1.7.2024 v 23:58 skypepalo

TOPlist